Gå til innhold

Hvordan bite tennene sammen og ikke bli sint?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert og lei meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Min kjære har væet deprimert og slitt tungt veldig lenge nå, det handlet mye om ham men han forsikret meg hele tiden om at han var glad i meg og alt sånt. Jeg ga avkall på det jeg selv trengte for å ta vare på ham, og støtte ham, så kommer han med den at han ikke vil være i forhold og ikke er glad i meg på den måten mer. Det sårer og gjør så vondt, hvordan kan det endre seg på noen dager? Jeg vil skrike og kjefte og spørre hva faen, men sitter bare her og må godta.. 

Anonymkode: 8cb2a...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk. De bruker deg, føler seg bedre etter hvert og «thank you, next». 

Anonymkode: 2eed5...f0e

• Liker 7
Skrevet

Det høres veldig vondt ut.

Desverre, hvis han ikke vil være i et forhold med deg, er det ikke noe å gjøre med det. 

Anonymkode: ca02d...2d0

• Liker 1
Skrevet

Alle er ikke like, TS.

Kan være tegn på at du har blitt brukt, eller at typen har bestemt seg for å forlate verden...

Skrevet
Beeblebrox skrev (Akkurat nå):

Alle er ikke like, TS.

Kan være tegn på at du har blitt brukt, eller at typen har bestemt seg for å forlate verden...

Eller rett og slett er så påvirket av sykdommen sin at han ikke klarer og føle noe som helst, og så bare gir han opp forholdet. Dette er ikke et ukjent fenomen med psykisk sykdom. Hans valg og det må TS bare respektere. Lite man får gjort med et annet menneske som ikke vil. Forstår godt at det føles vondt og som en utrolig dårlig oppførsel. Slik kan mennesker med psykisk sykdom faktisk være, og sliter ofte ut alle rundt seg. Både familie, venner og partner.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor bite tennene sammen?

Du har jo allerede bøyd deg fremlengs og baklengs for å please han, og la meg si det i klartekst;

Det funka ikke, det funka faktisk veldig dårlig.

Så hvorfor ikke like gjerne gjøre det motsatte? Hvorfor ikke bli sint og ta plass? Hvorfor ikke skrike og kjefte og rope hva faen?

Kanskje det fungerer bedre. 

Det er veldig typisk at mennesker gjør det slutt når de er deprimert. De er ikke seg selv, de er syk. Enig med Antiviruset, der.

Men det er alltids lov å forsøke å skramle med gryter og lokk, trampe og smelle litt. Om ikke annet enn for å se om du tør. Det er jo en klassiker at følelser kan våkne dersom mennesker plutselig står opp for seg og respekterer seg selv. 

• Liker 11
Skrevet
Antiviruset skrev (15 minutter siden):

Eller rett og slett er så påvirket av sykdommen sin at han ikke klarer og føle noe som helst, og så bare gir han opp forholdet

Det også sikkert. Jeg har bare vært borti "ekstrem-variantene", dessverre...

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke ifra nord norge? Spør bare siden du har samme skrive måte som en av mine exer.

Anonymkode: ddb40...0ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke ifra nord norge? Spør bare siden du har samme skrive måte som en av mine exer.

Anonymkode: ddb40...0ca

Nei. 

Dette er verre enn vanlig brudd, drt føles jævligere. Jeg tror ikke han skal dø, han bare har ikke følelser mer og alt det der. Dritt...

Skrevet

Anbefaler deg å komme deg ut av huset og få utløp for sinnet ditt på en sunn måte. (Gå en tur, rop/skrik, løpe, boksing..Hva enn funker for deg.)

Deretter kan man ta samtalen og få avsluttet på en ordentlig måte.

Det beste for deg er å gå med hodet hevet og vite at du har gjort ditt beste. Du kan starte på nytt med blanke ark, og finne noen som ikke holder deg tilbake med sine psykiske problemer.

Jeg selv har vært i ett forhold der den andre parten hadde alvorlige psykiske problemer, og tilslutt mister man seg selv. Man kan ikke bite tenna sammen og vise hensyn for alltid, da blir man selv syk.

Jeg gikk! Og skulle ønske jeg gjorde det før! Det er helt fantastisk å bare kunne fokusere på seg selv og ikke måtte bite tenna sammen. Nå har jeg megselv i fokus og jeg føler meg 10kg lettere.

Dette føles tungt nå, men når kjærlighetsorgen har gått over og du har kommet deg på bena igjen. Så tror jeg nok at du kommer til å være takknemlig for at du slipper å ta hensyn til noen andre.

Anonymkode: 43bce...ff7

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke hvorfor du skal måtte bite tenna sammen. Bli sint da vel, få det ut!

• Liker 1
Gjest byråkrati
Skrevet

Høres ut som det er greit å bli rasende her

Noen ganger er sinne konstruktivt og nødvendig. Å være passiv og grei er ikke alltid det beste. Noen mennesker forstår ikke konsekvenser før de ser tydelig at andre mennesker reagerer. Din passive snillisme kan bli oppfattet som likegyldighet eller at du ikke bryr deg så mye. Å bli sint iblant er naturlig og noen ganger nødvendig. Det er ikke noe du burde være redd for. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt. Ikke gå rundt på gata og rop til folk som irriterer deg. Men å bli sint på noen som har sviktet deg grovt er altså helt innafor

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er verre enn vanlig brudd, drt føles jævligere. Jeg tror ikke han skal dø, han bare har ikke følelser mer og alt det der. Dritt...

Det føles jævlig når man har gitt så mye og får en dør i trynet. 

Jeg trodde nesten jeg skulle dø da min eks fikk et psykisk tilbakeslag og samtidig gikk fra meg. Fikk ikke sove eller spise, og sterk hjertebank hele døgnet i ukevis. Det skulle jo være oss for alltid, og jeg var en flink pårørende. Men hans kjærlighet for meg forsvant. Da han gikk, hadde han visstnok faka i lengre tid. Eller han sa det for å såre. Uansett, da jeg skjønte at det var sant, blei jeg dypt fortvila og paranoid ei stund. Men det gikk over. Selv om jeg iblant blir sint av å tenke på bruddet, er jeg glad, fordi jeg etterhvert møtte kjæresten min. Han er mye enklere å være sammen med enn eksen. 

Anonymkode: ca02d...2d0

Skrevet

Klem ❤️

Du har grunn til å være sint, du har lov til å bli sint, og du har behov for å få ut sinnet! Bare du ikke går for langt (vold, rykter etc)

Du kan ikke tvinge han til å være i et forhold med deg, men du kan fortelle han hva du synes om hvordan han har oppført seg mot deg!

Anonymkode: d823d...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...