AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Jeg skal ha en liten operasjon på fredag. Må dra hjem samme dag og siden jeg skal i narkose, har jeg fått beskjed om at jeg ikke får lov til å være alene samme dag og neste natt. Jeg har blitt fryktelig dårlig (trengte legetilsyn) i tilsvarende situasjon for noen år siden. Jeg er gift, så det er greit. Men så er det hytta til svigers... Det har snødd voldsomt i området i det siste, og nå er det store mengder snø på taket. Da krever svigerfar at mannen min drar opp og måker. Svigerfar selv har vond rygg og mannens søsken har barn de må prioritere (vi er barnløse). Mannen er ikke akkurat favoritten til sine foreldre (grunnet nevnte barnløshet, blant annet) og er myk som smør når det gjelder og hjelpe dem. Det er 6 timers kjøring hver vei, så det er ikke noe som kan gjøres på en dag, i tillegg til at det tar mange timer å måke taket reint. Jeg har ingen venninner i området vi bor, mine foreldre er dement og sterkt revmatisk (og bor flere timer unna) og min søster bor i en annen verdensdel. Ergo; jeg har ingen andre jeg kan spørre. Når både svigerfar og jeg "krever" at mannen min hjelper oss i helga - hvem har mest rett på hjelp? Anonymkode: 33511...d3a
Gjest Lunaris Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 De med barn kan ta med seg ungene og måke. En operasjon veier tyngre. Det må samboeren din være såpass oppegående til å forstå.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Operasjon trumfer snømåking. Man kan ikke være alene etter narkose, så enkelt. Anonymkode: 79b8b...73d 33
Glød Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Du, selvfølgelig. Jeg hadde ikke kjørt 6 timer for å måke taket på noens hytte, betal noen som bor nærmere for å gjøre det. 22
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Kone og operasjon triumfer snømåking på hytta! Det må jo både mannen din og svigers skjønne! Anonymkode: 4891d...61b 19
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Herlighet, selvsagt må mannen din være sammen med deg etter operasjonen og kan følgelig ikke reise på hytta for å måke taket! Det burde svigerfar skjønt av seg selv 🤦♀️ Dersom hyttetaket MÅ måkes akkurat denne helga så får noen av søsknene hans med barn ta med seg barna og reise opp dit, eller så får svigerfar finne noen som er villige til å gjøre det mot betaling. PS: Mannen din mangler ryggrad dersom han ikke har gitt tydelig beskjed til faren sin om at han må være hjemme, og snømåking på hytta er uaktuelt. Jeg skjønner ikke at det er noe å diskutere en gang. 🤦♀️ Anonymkode: d4e5b...677 29
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Det er en grunn til at man ikke skal være alene etter en operasjon, og spesielt når man har reagert dårlig på det før! Så her bør noen andre enn mannen din ta på seg snømåkingen. Hvis svigers ikke skjønner dette, så har de et alvorlig problem... Anonymkode: 4e435...03e 18
Hmmmmmm Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Kona, altså du må tas hensyn til. Ikke en hytte mil vis unns 11
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 Du skal ikke være alene. Svigerforeldrene dine får leie noen til jobben om de må ha den gjort nå, det er det mange som gjør. Anonymkode: 27606...381 16
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 Herregud, svaret her er vel helt selvfølgelig?? Ærlig talt! Anonymkode: 12054...4a8 3
Sirinna Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Dersom du har reagert dårlig på narkose tidligere skal du ligge på observasjon denne gangen. Har du drøftet med behandlende lege/kirurg og fortalt at du har blitt dårlig etter operasjon tidligere? De kommer aldri til å la deg dra hjem samme dag om du forteller 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 Det finnes helt sikkert noen i nærområdet der hytta ligger som tar på seg snømåking av tak. Så hvorfor bruker ikke svigerforeldrene dine den tjenesten? Så klart du skal prioriteres her. Anonymkode: a3c48...5b8 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 Man kan betale noen timer snømåking for det 12 timers bilkjøring koster bare i bensin. Anonymkode: dafc9...ad4 17
Raven.Writingdesk Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 De får fikse taket sitt selv. Det er deres hytta ikke din mann. Han kan ikke ta ansvar for den, med mindre det ligger en slags avtale i at dere skal arve den frem i tid? Uansett så hadde jeg gått for forslaget om å betale noen for jobben, å kjøre 6 timer hver vei + x-antall timer med snømåking = nesten 2,5 arbeidsdag. Det er lite å bruke penger på for tida uansett, så dette er vel verdt investeringen. Det er sånn sett også ugreit at en far mener sønnen skal jobbe hele helga og ikke få fri, fordi han skal spare inn penger for sin far. Har man ikke råd bør man seriøst vurdere å selge hytta. 13
exictence Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 Din mann må si til sine foreldre at han må prioritere å være med sin kone like etter operasjonen som er .......... Det er en ordre fra legen. 6
laviniabcn79 Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 altså, mannen kan måke taket, og så kan svigerforledra dine være hjemme hos dere? du trenger jo ikke pleiehjelp eller barnevakt. bare at noen er til stede 2
Gjest Smeltemann Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skal ha en liten operasjon på fredag. Må dra hjem samme dag og siden jeg skal i narkose, har jeg fått beskjed om at jeg ikke får lov til å være alene samme dag og neste natt. Jeg har blitt fryktelig dårlig (trengte legetilsyn) i tilsvarende situasjon for noen år siden. Jeg er gift, så det er greit. Men så er det hytta til svigers... Det har snødd voldsomt i området i det siste, og nå er det store mengder snø på taket. Da krever svigerfar at mannen min drar opp og måker. Svigerfar selv har vond rygg og mannens søsken har barn de må prioritere (vi er barnløse). Mannen er ikke akkurat favoritten til sine foreldre (grunnet nevnte barnløshet, blant annet) og er myk som smør når det gjelder og hjelpe dem. Det er 6 timers kjøring hver vei, så det er ikke noe som kan gjøres på en dag, i tillegg til at det tar mange timer å måke taket reint. Jeg har ingen venninner i området vi bor, mine foreldre er dement og sterkt revmatisk (og bor flere timer unna) og min søster bor i en annen verdensdel. Ergo; jeg har ingen andre jeg kan spørre. Når både svigerfar og jeg "krever" at mannen min hjelper oss i helga - hvem har mest rett på hjelp? Anonymkode: 33511...d3a Kan ikke du være sammen med svigrerforeldrene? Saken løst....
DrueSmoothie Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Hadde min mann prioritert hyttetaket denne ene helgen så hadde jeg seriøst vurdert om han er mannen min når han kommer hjem. For det burde være en selvfølge for han at du kommer først i en sånn situasjon! Han burde ikke en gang vurdere det annerledes, du er kona hans! Det er ikke snakk om en kompis liksom... Hyttetaket kan sikkert måkes neste helg? Og da kan dere kanskje dra opp sammen, så kan du, nyoperert, ta stillingen som arbeidsformann, sittende med bena høyt, i samarbeid med vinglasset, foran bålet og se på at snøen forsvinner ned fra taket med din manns hjelp 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå