AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Som overskriften; Jeg er i risikogruppen med lungefibrose. Jeg leier en leilighet. Den ligger for salg, noe jeg fant ut etter innflytting. Men det som er saken, er at nå i coronatider, skal huseier holde visning på lørdag. Dette fikk jeg vite nå. Jeg må selcfølgelig ut under visningen og har ingen steder å være. Alt er stengt her, pga corona (rødt nivå i kommunen) Barnet mitt skal i bursdagsselskap (utendørs hvor de holder avstand) og jeg må ta med kattene i bilen imens. Samtidig må jeg etterpå sprite og klore alt (har forhørt meg med lege om rengjøring etterpå). Alternativet er å være ute av leiligheten i tre dager, da viruset kan vare i opptil tre dager på overflater. Men jeg har ikke råd eller mulighet til å være et annet sted i tre dager. Jeg er livredd for å få corona. Har holdt meg inne og kun hatt barnet som nærkontakt i hele året som har vært, nettopp pga helsa mi. Anonymkode: dfb53...f79
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Noen detaljer er gjort om på. Men det jeg lurer på, er hvordan gjør jeg dette på en best mulig måte og mest forsvarlig måte? De som kommer på visning kommer fra et annet sted i landet og skal innom flere byer i tillegg. Jeg er livredd. Anonymkode: dfb53...f79 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Herregud.... tror du folk sleiker på håndtakene eller? Dette går bra. Ro deg ned. Anonymkode: f7403...00f 27
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud.... tror du folk sleiker på håndtakene eller? Dette går bra. Ro deg ned. Anonymkode: f7403...00f Nei det tror jeg ikke... Anonymkode: dfb53...f79
Alvario Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Har du en venn eller ett familiemedlem som kan vaske over leiligheten skikkelig etter visning? 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Alvario skrev (2 minutter siden): Har du en venn eller ett familiemedlem som kan vaske over leiligheten skikkelig etter visning? Nei, har holdt nærkontakter til det minimale pga helsa og har ingen som kan stille opp uansett. Anonymkode: dfb53...f79
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Har selv bodd i hus som skulle selges, og måtte vise folk rundt selv til enhver tid. Jeg syns det er mye å forvente at det skal holdes ryddig og rent før visning, om man ikke skal være nødt å vaske etter visning også.. Syns du skal spørre huseier eller megler om hvordan de har tenkt å gjennomføre dette på forsvarlig vis, og fortelle om situasjonen din. Anonymkode: e9fbd...6fe 10
Alvario Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har holdt nærkontakter til det minimale pga helsa og har ingen som kan stille opp uansett. Anonymkode: dfb53...f79 Forstår dette er vanskelig for deg. Da ville jeg nok latt kattene vært i bilen eller ute og så vasket over flater slik som du har fått veiledning i. Kan du be de som er på visning ha på skoposer (sånne blå man bruker i hjemmesykepleien og barnehage) 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Du får ta med deg klorinspray eller lignede og en klut når du går ut fra leiligheten. Spraye, tørke av før du tar i dørhåndtaket på vei inn. Utleier er vel på plass under visning? En får ikke åpne opp i skuffer eller skap selv, iallefall ikke når jeg var på visning, ikke at det er så vanlig men noen vil jo alltid litt mer enn nødvendig. Det gjør den som har visningen. Jeg berørte ikke en eneste flate. Ikke dørhåndtaket inn en gang, megler åpnet døra. Antibac og sko-overtrekk når en kom inn. Anonymkode: f0e66...52b 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har selv bodd i hus som skulle selges, og måtte vise folk rundt selv til enhver tid. Jeg syns det er mye å forvente at det skal holdes ryddig og rent før visning, om man ikke skal være nødt å vaske etter visning også.. Syns du skal spørre huseier eller megler om hvordan de har tenkt å gjennomføre dette på forsvarlig vis, og fortelle om situasjonen din. Anonymkode: e9fbd...6fe Det er ikke noe problem å holde det ryddig og rent, vi har det aldri rotete eller skittent uansett, og å vaske er ikke meg imot. Men det er det coronaviruset jeg er livredd for... Huseier er grei og forståelsesfull for situasjonen og jeg har sagt at de ikke må ta på ting og bruke munnbind, pluss sprite hender før de går inn, dette etter råd fra lege. Alternativet er at vi er vekke fra leiligheten i tre døgn, noe vi ikke har råd til. Anonymkode: dfb53...f79
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Alvario skrev (7 minutter siden): Forstår dette er vanskelig for deg. Da ville jeg nok latt kattene vært i bilen eller ute og så vasket over flater slik som du har fått veiledning i. Kan du be de som er på visning ha på skoposer (sånne blå man bruker i hjemmesykepleien og barnehage) Jeg har ikke råd til å kjøpe skoposer i tillegg til alt det andre. Anonymkode: dfb53...f79
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får ta med deg klorinspray eller lignede og en klut når du går ut fra leiligheten. Spraye, tørke av før du tar i dørhåndtaket på vei inn. Utleier er vel på plass under visning? En får ikke åpne opp i skuffer eller skap selv, iallefall ikke når jeg var på visning, ikke at det er så vanlig men noen vil jo alltid litt mer enn nødvendig. Det gjør den som har visningen. Jeg berørte ikke en eneste flate. Ikke dørhåndtaket inn en gang, megler åpnet døra. Antibac og sko-overtrekk når en kom inn. Anonymkode: f0e66...52b Ok, klorinspray er satt på innkjøpslista. Ja han passer på at ting går riktig for seg. Anonymkode: dfb53...f79
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Hvorfor må du klore og sprite ned alt? Mikrofiberklut og lunka vann er mer enn nok. Ærlig talt. Anonymkode: 9731f...450 7
Enmanelskeråhate Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, har holdt nærkontakter til det minimale pga helsa og har ingen som kan stille opp uansett. Anonymkode: dfb53...f79 Så ta på munnbind og vask selv da, går fint. Tror du viruset svever mange timer etter folk har vært der?? 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor må du klore og sprite ned alt? Mikrofiberklut og lunka vann er mer enn nok. Ærlig talt. Anonymkode: 9731f...450 Jeg følger rådene fra kommuneoverlegen på hvordan få vekk evt virus på overflater. Bare vann er ikke nok... Anonymkode: dfb53...f79 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Krev at de som kommer for å se skal bruke munnbind og engangshansker! Anonymkode: 5bc93...1c0 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Krev at de som kommer for å se skal bruke munnbind og engangshansker! Anonymkode: 5bc93...1c0 Ja har sagt fra om munnbind Anonymkode: dfb53...f79
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har ikke råd til å kjøpe skoposer i tillegg til alt det andre. Anonymkode: dfb53...f79 Be utleier om å kjøpe inn det selv, det er ikke du som skal ha utgifter i forbindelse med visningen. Anonymkode: f0e66...52b 18
Forundret.. Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har ikke råd til å kjøpe skoposer i tillegg til alt det andre. Anonymkode: dfb53...f79 Det fikser megleren. De gjorde det hos oss, eiendomsmegler1. 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Hadde over 300 boliger som ble solgt gjennom meglerkontoret der jeg jobber i løpet av 2020. Vi har ingen meldinger om at smitte har skjedd på eller etter visning. Dette i Oslo med høyt smittetrykk. Megler kan fikse antibac, munnbind og skotrekk. Dette går fint! Ikke verre enn å gå på butikken tenker jeg. Anonymkode: e3455...e4a 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå