AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Har en baby på 16 uker og har ingen rutiner når det kommer til søvn og amming. Baby vil ikke sove i vogn/seng på dagtid, kun på meg eller i bæresele. Sovner om kvelden alt mellom 21:00- 00:30😅 Savner en mer forutsigbar hverdag med litt mer struktur. Litt mer faste klokkesletter etc. Og at hun hadde faste dupper der hun sover i vogn/seng. Når løsnet det for dere? Jobbet dere for det eller kom det av seg selv? Anonymkode: fbb5e...e9a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Ganske faste etter et par uker. Helt faste fra fire måneders alder da det var slutt på å stå opp på natta. Alt fungerte knirkefritt. Anonymkode: 5e575...99f
myMa Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Legging om kvelden gikk seg til av seg selv. Hun ble tidligere og tidligere trøtt. Fra 5-6 måneders alder var det vel legging rundt kl 19 om jeg husker rett. Vi stresset aldri med kl. Slett men hadde faste rutiner på kvelden (grøt, bad, pysj, melk på senga osv) Søvnmønsteret på dagtid endrer seg stadig. Men det har gått fra mange smådupper til 1-2 lengre dupper. (oftest 1,5t +30 min). Det går seg til og blir nok litt mer forutsigbart for dere nå etterhvert🙂
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 1. ved ca 4 mnd alder 2. ved 2 mnd alder 3. etter 1 uke 4. er 3 mnd nå og det begynner å bli litt mer stabilt, men langt ifra helt forutsigbart. Anonymkode: 76ff6...70c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Ca 3 måneder fikk vi rutiner på kveldstid/natt, og nå ca 5 måneder fikk vi rutiner på dagtid. Når våkner babyen på morgenen? For vår del har det mye å si for når han blir trøtt på kvelden. De gangene han har sovet lenge har vi jo tenkt shit så deilig. Men så får vi aldri lagt han igjen kvelden etter. Så det viktigste vi gjør for å få noen timer for oss selv er faktisk å våkne sammen senest kl 7. Da kan han legges igjen kl 7 på kvelden. Anonymkode: c437f...ef8
Thea82 Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Jeg brukte Huckleberry app’en og ga henne tid til å finne sin egen rytme. Ingen avtaler, vekte aldri. Hun er så en lille morgenfugl viser det seg;) Frem til nå sov hun heller ikke i vogn, men plutselig løste det seg bare. Hun er 5 måneder nå. Legger henne 2-2,5 time etter siste lur (når hun signaliserer at hun er trett), og så sover hun til 5-tiden neste morgen (med matpauser).
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Vi hadde rutiner helt fra starten, men altså, rutinene måtte jo endre seg ofte. For eksempel var leggerutinen for natten helt annerledes da han var 1 mnd og når han var 4 mnd. Før han var 3 mnd la vi ham for natten samtidig som oss selv, men rutinen da var pysj, amme i stuen, og så gå og legge seg sammen med oss. Etter hvert som han ble større, måtte vi da endre så han la seg før oss, osv. Anonymkode: ff582...01d
lille-sjøstjerne Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Vi begynte et sted mellom 9 og 12 mnd å følge little ones sitt søvnprogram fordi jeg ønsket faste rutiner og at han skulle sove lenger om gangen. Han hadde som oftest korte dupper før det. Dette søvnprogrammet reddet meg og vi fulgte det solid første året og det har også hjulpet oss gjennom harde perioder frem til han ble 3 år. Jeg synes det var vanskelig å lage rutiner selv og finne ut hva som var riktig mengde søvn, og dette søvnprogrammet ga meg akkurat informasjonen og instruksjonene jeg trengte for å bli trygg på meg selv når det kom til søvnen hans.
Tuppeluri Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 (endret) Vi har fått inn gode rutiner i fra 4mnd alder. Når baby får mat kommer helt an på når hen våkner. Dagene går som regel sånn: Mellom 06-08 - Flaske mme Sove Mellom 9-11 - Stor porsjon grøt Sove Mellom 13-14 - Flaske mme Sove Mellom 15-18 - Middagsglass og evt smootie 19-20 - Flaske mme og God natt Ungen vår sover ganske mye egentlig. Hen blir trøtt veldig fort etter mat, så vi må passe på at vi får mest mulig magetrening og sånn før hen spiser. Soverutinene pleier å være ganske spot-on. Eneste vi sliter med er kveldstid, tar hundre år før hen sovner for natta. Endret 20. januar 2021 av Tuppeluri Glemte å tilføye en ting før god natt :P
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 På kvelden gikk det av seg selv, ved at de etter hvert ble trøtt og sov et lengre strekk til omtrent samme tid hver kveld. Det var fra rundt 3 måneder. Med ble det aldri helt fast over lengre tid før de var over på én dupp. Den første var det fra hun var litt over et år, den andre fra 10 mnd. Den første sov bare i bæresele på dagtid lenge, den andre sovnet lett og sov godt nesten hvor som helst, men tidspunkt varierte. Anonymkode: d2430...b1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå