Gå til innhold

Svigersøster sendte barnet sitt på ferie i 2uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har en datter sammen, på ca. 1 år. Vi begynte å diskutere litt og kom innpå en situasjon som hendte i sommer.

Altså søster til mannen min har 2 barn, og lot det ene barnet deres være på ferie sammen med besteforeldrene på hytta deres i 2 uker i strekk i sommer. Barnet er 5 år og skulle begynne på skolen, og de ville spare penger på å ikke betale for siste ukene i barnehagen. Etter de 2 ukene var gått reiste resten av familien til hytta.

Jeg synes att dette er helt uaktuelt og noe jeg aldri hadde ønsket for mitt barn, da det er alt for lenge å vær borte fra foreldrene sine i den alderen. Mens mannen ser ikke problemet.  Hva tenker dere?

Anonymkode: 7c3fa...8b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet sålenge barnet har et godt forhold med besteforeldre. Jeg hadde ikke hatt noe imot å vært sålenge borte hjemmefra hos besteforeldre i den alderen.

Anonymkode: 3528f...78b

• Liker 40
Skrevet

Jeg tenker at dere tar deres valg for deres barn og svigerinnen din tar sine valg. Det som er riktig for deg kan være riktig for andre. 

• Liker 31
Skrevet

Ser ikke problemet med det.

Anonymkode: 9ca28...402

• Liker 20
Skrevet

Helt greit. Jeg var hos besteforeldre flere uker hver sommer fra den alderen og hele oppveksten. Det er blant de beste minnene fra barndommen, sommeren hos besteforeldre mine. Gav oss et nært og godt forhold

Anonymkode: b94b2...b9b

• Liker 39
Skrevet

Det hadde ikke vært aktuelt for meg. 

Min eldste på 8 år var en uke med besteforeldrene sine i fjor sommer. Det var mer enn lenge nok for meg. 

Anonymkode: c20f6...9d6

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke noe jeg hadde gjort selv for det er ikke en problemstilling som er aktuell for oss, men hadde ikke lagt meg opp i om andre gjorde det. Regner jo med at barnet ønsket dette selv. Jeg var i ukesvis hos mine besteforeldre det var jo relativt vanlig når vi var små.

Tenker barnet har hatt det aldeles strålende jeg. :) 

• Liker 11
Skrevet

Mitt eldste barn har vært på sommerferie hos besteforeldre hver sommer fra hun var 3 år(16 år nå) alt fra 1-4 uker. Hvir eldre hun ble hvor lenger var hun der. Alternativet var å være i bhg og på sfo mens jeg jobbet. Et lett valg. Skjønner ikke hva du reagerer på egentlig. 

Anonymkode: 19c72...c70

• Liker 19
Skrevet

Heldige femåringen som fikk være med besteforeldre på hytta! Det var sikkert skikkelig stas!

Anonymkode: 5339b...86e

• Liker 37
Skrevet

Jeg var i Nord Norge hjemme med mormor og morfar i gjerne en hel mnd som barn. Og elsket det. 

• Liker 16
Skrevet

Heldige 5åring som får all oppmerksomhet rettet mot henne :) du har bare en 1 åring så du kommer til å bite deg i ræva med disse fordommene når årene går😉

Anonymkode: 80032...a60

• Liker 29
Skrevet

Så koselig for dem alle! Jeg ser virkelig ikke problemet så lenge barnet vil dette selv. Jeg var på hytta med besteforeldrene mine i alt fra 2-4 uker alene på sommeren når foreldrene mine måtte jobbe. Storkoste meg alltid! 

Anonymkode: e8134...f55

• Liker 11
Skrevet
10 minutter siden, Gidavmeg said:

Jeg tenker at dere tar deres valg for deres barn og svigerinnen din tar sine valg. Det som er riktig for deg kan være riktig for andre. 

Enig i dette. 

Min 5-åring har veldig god og hyppig kontakt med både mine og mannens foreldre. Han kunne fint vært med dem i 2 uker. Var 6 dager som 4-åring

Anonymkode: cf686...6f7

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker jo at det var veldig lurt og bra for barnet i stedet for å måtte være i bhg i sommerferien? 

Jeg strakk alltid sommerferiene for mitt barn på den måten slik at barnet var minst mulig i bhg (og enda verre, SFO) hvis jeg måtte jobbe. Det betyr at barnet var flere uker hos besteforeldre, ja, i tillegg til fire uker ferie med meg. Kan ikke forstå hvorfor dette er en dårlig ting? Hva med skilsmissebarn da? De er jo flere uker i strekk borte fra den ene foreldrene i sommerferien? 

Nei, hun valgte den klart beste løsningen etter mitt syn. 

Anonymkode: 56031...480

• Liker 13
Skrevet

Spørsmålet her er om dette er noe 5 åringen ønsker selv? 

Anonymkode: 859a6...aef

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...