Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har i år tatt på meg et nytt emne på siden av studiet. Faget er relevant, men jeg trenger det egentlig ikke. 
På grunn av corona-situasjonen, har jo det meste som kjent gått digitalt. Dette har gjort at jeg har følt meg litt lost og fortvilet over akkurat dette emnet. Selv om jeg trodde eksamen gikk bra, har jeg tydelig ikke forstått faget. Jeg fikk en veldig dårlig karakter ...

Jeg er egentlig vant til å få til det jeg prøver meg på, og er derfor veldig skuffet over meg selv. :(
Nå er spørsmålet om jeg skal ta opp denne eksamenen som egentlig ikke betyr så mye for studiet, eller om jeg skal la den dårlige karakteren stå? Jeg er redd for at jeg påtar meg mye arbeid på nytt og at jeg får samme dårlige karakter ... Samtidig er jeg flau over å la karakteren stå ... 

Og vet noen eventuelt når fristen er for å ta opp fag? 

Tusen takk på forhånd ❤️ 

Anonymkode: d49c2...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ops, jeg mente selvsagt at jeg tok eksamen i 2020. ****

Skrevet

Dersom ikke faget inngår i studiet, trenger det vell heller ikke å stå på vitnemålet ditt når du har oppnådd endelig grad? Jeg ville ha forhørt meg med administrasjonen/opptak ved institusjonen du studerer ved.

Skrevet
t0nje skrev (På 20.1.2021 den 4.51):

Dersom ikke faget inngår i studiet, trenger det vell heller ikke å stå på vitnemålet ditt når du har oppnådd endelig grad? Jeg ville ha forhørt meg med administrasjonen/opptak ved institusjonen du studerer ved.

Tusen takk for svar <3
Jeg har sendt en mail, men min erfaring er at det tar veldig lang tid å få svar. 

Er det noen som vet hvordan fristene er for å melde seg opp til eksamen for å ta opp faget? Jeg finner så lite på nett dessverre ... Hvordan fungerer dette? Og i hvor mange år kan jeg ta opp dette faget, stemmer det at det er etter to år? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar ❤️
Jeg har sendt en mail, men min erfaring er at det tar veldig lang tid å få svar. 

Er det noen som vet hvordan fristene er for å melde seg opp til eksamen for å ta opp faget? Jeg finner så lite på nett dessverre ... Hvordan fungerer dette? Og i hvor mange år kan jeg ta opp dette faget, stemmer det at det er etter to år? 

Dersom det tar lang tid å få svar per e-post ville jeg ringt dem og spurt. Min erfaring med høyskolen jeg gikk på er at en får svar relativt kjapt. Som regel fikk jeg alltid svar innen første virkedag.

Antar fristen for oppmelding er som med andre fag; 1. februar vårsemesteret og 1. september høstsemesteret. Du går inn på StudWeb og klikker deg inn på "resultater" så finner du faget og tilhørende resultat. Der skal det stå en knapp som sier "Ta emnet på nytt". Klikk på denne og pass på at du har betalt studentavgift og da skal du være oppmeldt til ny eksamen. Du kan vell melde deg opp så lenge du har studierett, så lenge de fortsatt har faget (ikke endrer studieplan) og så lenge du har flere forsøk igjen? Dette er også spørsmål som du bør spørre skolen direkte om.

1885957695_Skjermbilde2021-01-22kl_13_51_36.thumb.png.ad8ef3c8e1ffc82dc6e0dd1d58548bb1.png

Endret av t0nje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...