AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Min ettårig begynner i barnehagen neste måned. Lurer på hva jeg skal sende med i matboksen? Er veldig usikker. Han spiser ikke brød ennå, det går i most frukt, yoghurt, smoothie, grøt og hjemmelaget babymat. Har dere tips? Anonymkode: 9f57c...dc2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Begynn å øve på brødskive. Det er absolutt lettest å spise selv i barnehagen! Det er også greit å øve på frukt som ikke er most. Er barnet ett år har det tenner og kan tygge. Skjær av skorpen og del i mindre biter (ikke smuler...) Anonymkode: 34acf...1d1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Vi sender med yoghurt med havregryn og fruktmos. Han har også en pakke babygrøt stående i bhg som de lager en posjon av i ny og ne. Øver brødskive i staver hjemme. Da med leverpostei eller snøfrisk på. Anonymkode: ff56c...d96
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Sender med brødskiver, grøtpulver, yoghurt og fullkorn cheerios. Anonymkode: 79c81...b44
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Brød, havrelapper, fiskekaker, middagsrester, omelett... Får som regel 50/50 brød og noe annet + litt frukt. Banan, klementiner, kiwi, appelsin. Barnehagen tilpasser i starten. Jeg ville sendt med ting som baby er vant til å spise. Kan være lurt å øve litt hjemme på matpakkevennlig mat som er enkelt for barnet å spise på egenhånd. Sender aldri med noe som barnet ikke har spist hjemme ennå, sånn at jeg vet at noe blir spist. Anonymkode: 0d3fb...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå