Gå til innhold

Han «dingler» frieri foran meg, men så skjer det ikke noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri mast om noe frieri eller giftemål. Vi har ett barn sammen og venter nr 2, og i et års tid nå har han sagt eller hintet om at frieri er nært forestående. For ett år siden sa han at jeg burde glede meg til sommeren, spurte om ringstørrelse osv. 

Men ingenting skjedde. 

I hele høst har han hintet om at det til jul eller nyttår kommer et frieri. 

Men nei.

Altså, hadde han aldri nevnt noe om det her i utgangspunktet ville jeg jo aldri tenkt på det engang. Men ved å holde på slik gjør han meg utrolig usikker. Synes han ikke vi har det fint nok? Har han ombestemt seg? Vi har det veldig fint og er veldig lykkelige sammen og jeg tror ikke han skjønner hva dette gjør med meg. Jeg prøver å forstå tankegangen bak det men jeg finner ikke noen grunn til å holde på sånn.

Det er så klart fristende å konfrontere eller spørre han rett ut, men da ødelegger jeg jo også på en måte. Men det er vondt for meg å lure på hva han egentlig tenker. Jeg skulle ønske han aldri begynte å snakke om det i utgangspunktet.

(Nei, jeg skal ikke fri selv. Dette er ikke mitt «opplegg». Og ja, han har penger til ring og vel så det)

Hilsen grublende og fortvilt samboer 

Anonymkode: 88909...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er så klart fristende å konfrontere eller spørre han rett ut, men da ødelegger jeg jo også på en måte.

Nei.

Spør! 

Anonymkode: 72f5e...cbe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei.

Spør! 

Jeg vil ikke spørre. Det er ubehagelig å ta det opp. 

Skrevet

Enig, det ødelegger liksom stemninga. Egen erfaring 🙈😟

Men det er eneste måten å finne ut av noe på. 

Du kan jo gjøre det på en måte som viser at du får forventninger når han prater sånn. Begynn å snakk om forestående bryllup for eksempel. 

Eller så må du bare spørre ham, om det er sånn at han ser for seg at dere skal begynne å planlegge bryllup når pandemien er over. 

Sannsynligvis har han hatt store planer, men så har livet på en måte skjedd og så ble du gravid og så var det hjemmekontor og den romantiske setting han hadde sett for seg med spaweekend elns måtte utsettes pga Korona. Men det vet du ikke før du spør. 

Anonymkode: fd349...558

• Liker 2
Skrevet

Han ønsker ikke å fri, han ønsker å ha deg «hooked» slik at du ikke går fra han. 

Anonymkode: c2dc2...988

• Liker 4
Skrevet

Tenk så rart, i gamledager (ca 80-90 tallet) sytes vi det var veldig rart at i "enda gamlere dager" var det mannen som måtte fri for at man skulle bli gift.... Men så kom Disney og malte likestillingen rosa 

• Liker 2
Skrevet

Neste gang han hinter, så sier du.... "Du og de giftetankene, altså. Er med deg som med en ring; pen men tom for innhold :Knegg:

Anonymkode: 543d5...03f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig, det ødelegger liksom stemninga. Egen erfaring 🙈😟

Men det er eneste måten å finne ut av noe på. 

Du kan jo gjøre det på en måte som viser at du får forventninger når han prater sånn. Begynn å snakk om forestående bryllup for eksempel. 

Eller så må du bare spørre ham, om det er sånn at han ser for seg at dere skal begynne å planlegge bryllup når pandemien er over. 

Sannsynligvis har han hatt store planer, men så har livet på en måte skjedd og så ble du gravid og så var det hjemmekontor og den romantiske setting han hadde sett for seg med spaweekend elns måtte utsettes pga Korona. Men det vet du ikke før du spør. 

Anonymkode: fd349...558

Vi har vært på 2 spa-weekend siden i sommer, hatt flere romantiske opplevelser sammen og jeg har flere ganger tenkt at this is it.

Jeg vet ikke om jeg vil spørre. Hva om han får ut fingeren og gjør det da, skal jeg føle da at det var fordi jeg «masa»? Uff..

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han ønsker ikke å fri, han ønsker å ha deg «hooked» slik at du ikke går fra han. 

Nei det tror jeg ikke. Vi er lykkelige og har et helt liv sammen

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vil ikke spørre. Det er ubehagelig å ta det opp. 

Ok. Lev med det da.  

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner at du syns det er vanskelig å ta opp. Hvis det er slik at han hinter om dette med jevne mellomrom, så tenker jeg du kan vente til neste gang han hinter og gripe sjansen da. Det trenger ikke være noen kjip/passiv-aggressiv samtale. Det holder fint å si noe slikt:

«Vet du hva, jeg vil være med deg resten av livet, og gjerne gifte meg. Men nå har du hintet om dette flere ganger gjennom to (fyll inn det som passer) år uten at det skjer noe. Det syns jeg er vanskelig å forholde meg til. Det gjør meg usikker og skuffet når ingenting skjer. Så jeg foretrekker at du enten får ut fingeren eller dropper å snakke om dette.»

Endret av Sessan_
  • Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke. Vi er lykkelige og har et helt liv sammen

Derfor oppfører han seg som en kødd? 

• Liker 3
Skrevet
Sessan_ skrev (10 minutter siden):

Skjønner at du syns det er vanskelig å ta opp. Hvis det er slik at han hinter om dette med jevne mellomrom, så tenker jeg du kan vente til neste gang han hinter og gripe sjansen da. Det trenger ikke være noen kjip/passiv-aggressiv samtale. Det holder fint å si noe slikt:

«Vet du hva, jeg vil være med deg resten av livet, og gjerne gifte meg. Men nå har du hintet om dette flere ganger gjennom to (fyll inn det som passer) år uten at det skjer noe. Det syns jeg er vanskelig å forholde meg til. Det gjør meg usikker og skuffet når ingenting skjer. Så jeg foretrekker at du enten får ut fingeren eller dropper å snakke om dette.»

Dette var en fin måte å ta det opp på. Tror jeg skal gjøre det 

Men hvorfor holder han på slik tror du? Er han egentlig ikke lykkelig og har først innsett det siste året. Er jo det jeg er så redd for 

Skrevet

Merkelig. Grip sjansen til å snakke om det hvis han hinter igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette var en fin måte å ta det opp på. Tror jeg skal gjøre det 

Men hvorfor holder han på slik tror du? Er han egentlig ikke lykkelig og har først innsett det siste året. Er jo det jeg er så redd for 

Det kan hende han bare stresser og ikke finner den «perfekte anledningen». Har hørt om menn som har gått med ringen i lomma ved flere anledninger over lengre tid, men så oppstår det alltid noe. Restauranten var ikke så fin som han trodde, kjæresten fikk en kjip nyhet på jobb rett før, det ble dårlig vær. Som regel ender det med at de bare «ramler» ut i frieriet, selv om de egentlig har planlagt det i hodet så lenge. Og kjæresten hadde vært fornøyd uansett, men han lager en stor greie ut av det.

Skrevet

Hva får han igjen for å si dette? Blir du i ekstra godt humør? Duller med han? Gjør noe fint i gjengjeld?

Anonymkode: b8de3...f42

• Liker 2
Skrevet
Tiuren skrev (25 minutter siden):

Tenk så rart, i gamledager (ca 80-90 tallet) sytes vi det var veldig rart at i "enda gamlere dager" var det mannen som måtte fri for at man skulle bli gift.... Men så kom Disney og malte likestillingen rosa 

Jeg tror dette er en myte. Foreldrene mine er ganske konservative mennesker, likevel ble de enige om å gifte seg (på 70-tallet). Det var ikke noe Hollywood-frieri. Og de påstår at dette, altså snakke sammen og finne ei løsning, var helt normalt i deres omgangskrets. Så for min del høres det ut som litt av et paradoks å gå passivt rundt og vente på et frieri fordi man er tradisjonell, jeg sier ikke at du er det TS, men det er noe jeg ser andre argumentere med.

TS, neste gang han hinter ville jeg rett og slett sagt "Jeg tror det når jeg får se det." Og la det ligge.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva får han igjen for å si dette? Blir du i ekstra godt humør? Duller med han? Gjør noe fint i gjengjeld?

Anonymkode: b8de3...f42

Ja er det jeg lurer på selv også. Jeg sier ikke så mye, bare smiler og gir han et kyss eller noe

men nå begynner det å bli et sårt tema kjenner jeg 

Skrevet

Sier meg enig med et par andre ovenfor her, neste gang han nevner det så er det lov å si at du er lei av denne hintingen når det aldri blir noe av.

Anonymkode: 9324e...f01

Skrevet
1 minutt siden, NymeriaRhoynar said:

Jeg tror dette er en myte. Foreldrene mine er ganske konservative mennesker, likevel ble de enige om å gifte seg (på 70-tallet). Det var ikke noe Hollywood-frieri. Og de påstår at dette, altså snakke sammen og finne ei løsning, var helt normalt i deres omgangskrets. Så for min del høres det ut som litt av et paradoks å gå passivt rundt og vente på et frieri fordi man er tradisjonell, jeg sier ikke at du er det TS, men det er noe jeg ser andre argumentere med.

TS, neste gang han hinter ville jeg rett og slett sagt "Jeg tror det når jeg får se det." Og la det ligge.

Ja, du har nok rett i at jeg skulle skrevet 70-90 tallet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...