Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på niferex (?), har gått på det i ca en uke nå - men er plutselig blitt så jævla (unnskyld språket!) kvalm og i dag har jeg hatt endel mageknip. Noen andre som har opplevd det? 
Er i uke 30 - og jeg vet ikke hva som er værst; null energi pga lavt jernnivå eller konstant kvalm med mageknip - blir like grinete av begge deler. 

Finnes det eventuelt noe mildere alternativ? Jeg skal selvfølgelig snakke med jordmor/fastlegen, men akkurat nå er livet skikkelig møkk så det vil gi meg litt lys og håp frem til i morgen om det finnes noe mildere på markedet. 

Anonymkode: 5a59b...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går på niferex (?), har gått på det i ca en uke nå - men er plutselig blitt så jævla (unnskyld språket!) kvalm og i dag har jeg hatt endel mageknip. Noen andre som har opplevd det? 
Er i uke 30 - og jeg vet ikke hva som er værst; null energi pga lavt jernnivå eller konstant kvalm med mageknip - blir like grinete av begge deler. 

Finnes det eventuelt noe mildere alternativ? Jeg skal selvfølgelig snakke med jordmor/fastlegen, men akkurat nå er livet skikkelig møkk så det vil gi meg litt lys og håp frem til i morgen om det finnes noe mildere på markedet. 

Opplevde akkurat det samme for kort tid siden og byttet til Aminojern! Det reddet meg 😊 Jeg blir ikke dårlig lenger.

Anonymkode: 7f7ea...786

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Opplevde akkurat det samme for kort tid siden og byttet til Aminojern! Det reddet meg 😊 Jeg blir ikke dårlig lenger.

Anonymkode: 7f7ea...786

Ok takk for svar :) Skal nevne det for fastlegen i morgen. 
Herregud den mageknipen her får meg bare til å få angst for fødselen 😂 

Ts 

Skrevet

Jeg gikk på hemofer, den påvirker ikke magen ☺️

Anonymkode: f3fe1...141

Skrevet

Jerntilskudd er noe dritt 🙈 prøv deg frem ja, jeg har gått på flere og det er tydeligvis ganske individuelt hvordan man reagerer. 

Anonymkode: 179bd...ee3

Skrevet

Aminojern er mildere for magen. Hos blodbanken blir man anbefalt å ta jerntilskudd på kvelden, da merker man ikke så mye til bivirkninger på natten. Og også å bare ta annenhver dag. Da får kroppen bedre tid på å ta opp jernet, og magen slipper at det blir for hard påkjenning. 

Anonymkode: 44337...6d8

Skrevet

Hemofer og Floradix. Påvirker ikke magen 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...