AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Jeg ser at det er mange her som unnlater å fortelle helsesøstre at de samsover eller at de ammer etter at barnet er fylt 2 år, til tross for at de får spørsmål om det. Da lurer jeg på hva er det du ikke tør å fortelle helsesøster, og hvorfor er det mange her som ikke tør å fortelle om hvordan «ståa er hjemme»? Anonymkode: bb9dd...7df 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Sikkert fordi man kan møte utdaterte råd. Samsoving og amming er opp til den enkelte, men noen helsesykepleiere har egne meninger om dette som de dessverre mer enn gjerne kommer med. Anonymkode: 47d5f...8fb 37
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Egentlig ingenting. Klarer ikke å holde kjeft😅 samtidig så har vi ikke så store problemer... Anonymkode: 8772e...ad6 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Ingenting. Jeg er såpass trygg på meg selv som mor og nå godt erfaren, at jeg gjør som jeg vil dersom helsesykepleier mener noe utdatert eller urelevant om det jeg velger å gjøre. Anonymkode: 9ef97...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Helsesykepleieren til min var veldig positiv til skrikekur, så etterhvert ga jeg opp å fortelle om søvnproblemene og latet heller som om ungen sov hele natten. Det viste seg senere at ungen ikke sov fordi han var kronisk tett i nesen og ørene grunnet store polypper og alt løste seg når de ble fjernet. Glad jeg ikke hørte på henne. Anonymkode: 8320e...bfa 32
Arkana Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Det er ingenting jeg ikke har turt å fortelle helsesykepleierne vi har hatt kontakt med. Jeg har opplevd alle sammen som lydhøre, respektfulle, støttende og oppdaterte. 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 At barnet mitt som er snart 3 år får en flaske med NAN-melk om natten hvis hun våkner og ber om det. Det skjer ikke ofte, men er den enkleste måten å få henne til å falle til ro igjen. På 2-års kontrollen sa helsesøster at barn på den alderen (2 år) var ALT for gamle til å få flaske om natten! Da våget jeg ikke fortelle det... Helsesøsters råd om å kose og trøste barnet hvis det våkner om natten fungerte ikke for oss. Da tok det opp til 5 timer før hun sovnet igjen. Anonymkode: 43840...f5a 21
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Jeg torde ikke fortelle at jeg hadde svangerskapsdepresjon eller at mannen min var voldelig, jeg var livredd for å miste ungen min. Det er mange år siden nå, men jeg husker fortsatt hvor jævlig det var. Anonymkode: a9cc4...d40 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At barnet mitt som er snart 3 år får en flaske med NAN-melk om natten hvis hun våkner og ber om det. Det skjer ikke ofte, men er den enkleste måten å få henne til å falle til ro igjen. På 2-års kontrollen sa helsesøster at barn på den alderen (2 år) var ALT for gamle til å få flaske om natten! Da våget jeg ikke fortelle det... Helsesøsters råd om å kose og trøste barnet hvis det våkner om natten fungerte ikke for oss. Da tok det opp til 5 timer før hun sovnet igjen. Anonymkode: 43840...f5a Hun såg vel på tannstillingen at ungen sover på noe - kommentaren kom vel ikke ut av det blå. Anonymkode: f554e...195 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): At barnet mitt som er snart 3 år får en flaske med NAN-melk om natten hvis hun våkner og ber om det. Det skjer ikke ofte, men er den enkleste måten å få henne til å falle til ro igjen. På 2-års kontrollen sa helsesøster at barn på den alderen (2 år) var ALT for gamle til å få flaske om natten! Da våget jeg ikke fortelle det... Helsesøsters råd om å kose og trøste barnet hvis det våkner om natten fungerte ikke for oss. Da tok det opp til 5 timer før hun sovnet igjen. Anonymkode: 43840...f5a Veldig godt å lese om dette. Jeg selv følte jeg ble indirekte tvunget til å slutte med mme til barnet vårt av helsesøsteren fordi barnet på 1,5 år var «altfor gammelt» for det til tross for at det var hn lille trøst. Anonymkode: bb9dd...7df 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun såg vel på tannstillingen at ungen sover på noe - kommentaren kom vel ikke ut av det blå. Anonymkode: f554e...195 Nei, hverken helsesøster eller lege har noengang sett på tenner eller tannstilling. Anonymkode: 43840...f5a 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun såg vel på tannstillingen at ungen sover på noe - kommentaren kom vel ikke ut av det blå. Anonymkode: f554e...195 Trodde det falt til tannlege? Men jeg har bare et barn da. Anonymkode: 9769b...b99 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg torde ikke fortelle at jeg hadde svangerskapsdepresjon eller at mannen min var voldelig, jeg var livredd for å miste ungen min. Det er mange år siden nå, men jeg husker fortsatt hvor jævlig det var. Anonymkode: a9cc4...d40 Kjempetrist at det skal være sånn Jeg tenker at det er grunnen til at det at det mange som ikke får den hjelpen de trenger før det er for sent Anonymkode: bb9dd...7df 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig godt å lese om dette. Jeg selv følte jeg ble indirekte tvunget til å slutte med mme til barnet vårt av helsesøsteren fordi barnet på 1,5 år var «altfor gammelt» for det til tross for at det var hn lille trøst. Anonymkode: bb9dd...7df Så synd. Lurer på om det samme rådet om avvenning gis når det gjelder barn på samme alder som får morsmelk. Anonymkode: 43840...f5a 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 At vi klipte tungebåndet. I 5 mnd hørte jeg henne fortelle meg at det ikke finnes, men ble til slutt klipt hos Øre-Nese-Hals (som sa det var noe av det strammeste hun hadde sett). Anonymkode: e4a34...ad1 14
Gjest tranedatter Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Hvorfor ikke trene tidlig på at natten er det vann som gjelder? Begge mine drikker/drakk mye vann om natten.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Jeg har hatt 4 helsesøstre fordelt på 2 barn. Den første hadde jeg skikkelig dårlig kjemi med, og med hun så fortalte jeg bare overflsdisk. Nr 2 var besatt av ammeslutt på natta, så til slutt sa jeg at vi var ferdig med det.. Den siste var absolutt best. Om natteamming sa hun at så lenge babyen og jeg var ok med det, så var det ikke nødvendig å stresse med det. Mine melkegærne unger sluttet med det. Siste som 1.5år? Da var jeg lei Anonymkode: 53e7a...56f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så synd. Lurer på om det samme rådet om avvenning gis når det gjelder barn på samme alder som får morsmelk. Anonymkode: 43840...f5a Det varierer sikkert, men jeg opplevde det sånn. Holdningen skiftet totalt på ettårsdag, fra "Amming er supert" til "På tide å slutte!". Jeg ammet til ungen var tre. Jeg løy vel ikke direkte om det, men da de sluttet å spørre om amming opplyste jeg ikke om det uoppfordret. Anonymkode: e65e3...f21 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det varierer sikkert, men jeg opplevde det sånn. Holdningen skiftet totalt på ettårsdag, fra "Amming er supert" til "På tide å slutte!". Jeg ammet til ungen var tre. Jeg løy vel ikke direkte om det, men da de sluttet å spørre om amming opplyste jeg ikke om det uoppfordret. Anonymkode: e65e3...f21 Samme her med to helsesøstre. Som førstegangsmamma var det litt kjipt. Vi styra med ammeslutt om natta. Med nr 2 gadd vi ikke å stresse. Vi visste han ikke ville bli amma før konfirmasjonsdagen.. Anonymkode: 53e7a...56f 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Samme her med to helsesøstre. Som førstegangsmamma var det litt kjipt. Vi styra med ammeslutt om natta. Med nr 2 gadd vi ikke å stresse. Vi visste han ikke ville bli amma før konfirmasjonsdagen.. Anonymkode: 53e7a...56f Men manglet dere ikke søvn da? Jeg var til slutt sjeleglad for at helsesøstre tok det opp og jeg mannet meg opp både til ammeslutt på natta og flytting til eget rom. Barnet nå sover stort sett natta gjennom og alle er uthvilte og i bedre humør, inkl barnet. Anonymkode: 8772e...ad6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå