Matdronningen Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Trenger litt hjelp, siden det er 3000 kr som går tapt. Info: Begynte i ny jobb 1. Des og alenemor 28. Des måtte barnet mitt teste seg for corona pga feber og jeg måtte være borte fra jobb. Og blei trekt i lønn. Imorgen må vi være hjemme igjen, pga barnet mitt har feber. Forundrer meg ikkje om jeg blir trekt i lønn. Er det riktig å ikkje få lønn på omsorgsdager pga ny jobb? Litt kjedelig å være blakk 2 mnd på rad.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Matdronningen skrev (Akkurat nå): Trenger litt hjelp, siden det er 3000 kr som går tapt. Info: Begynte i ny jobb 1. Des og alenemor 28. Des måtte barnet mitt teste seg for corona pga feber og jeg måtte være borte fra jobb. Og blei trekt i lønn. Imorgen må vi være hjemme igjen, pga barnet mitt har feber. Forundrer meg ikkje om jeg blir trekt i lønn. Er det riktig å ikkje få lønn på omsorgsdager pga ny jobb? Litt kjedelig å være blakk 2 mnd på rad. Det må du nesten høre med NAV Anonymkode: b9019...adc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Du må ha vært i jobb i fire uker for å ha rett på lønn ved barns sykdom. Så at du ikke fikk lønn sist er helt rett, men du skal ha lønn for morgendagen. Anonymkode: d5d1c...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Matdronningen skrev (11 minutter siden): Trenger litt hjelp, siden det er 3000 kr som går tapt. Info: Begynte i ny jobb 1. Des og alenemor 28. Des måtte barnet mitt teste seg for corona pga feber og jeg måtte være borte fra jobb. Og blei trekt i lønn. Imorgen må vi være hjemme igjen, pga barnet mitt har feber. Forundrer meg ikkje om jeg blir trekt i lønn. Er det riktig å ikkje få lønn på omsorgsdager pga ny jobb? Litt kjedelig å være blakk 2 mnd på rad. Du har krav på egenmelding pga sykt barn når du har jobbet minst 4 uker i ny jobb. Dvs at 28. desember vel akkurat er på grensen, mens sykdom nå tilsier at du skal kunne bruke egenmelding pga barns sykdom og dermed denne gangen få betalt. Anonymkode: 6418a...026 1
Xfreya Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Kommer an på hvor lang tid det gikk mellom det forrige og nye arbeidsforholdet ditt. Les folketrygdloven paragraf 9-9! Jeg hadde foreldrepermisjon, etterfulgt av 1 måned ferie. Måtte være hjemme med sykt barn i 2 dager 3 uker etter at jeg begynte på jobb igjen. Da hadde jeg ikke krav på betalte omsorgsdager fra arbeidsgiver. Men jeg søkte nav og fikk betalt omsorgsdager derfra.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Kontakter du legen din eller barnet. Får en sykemelding. Du har rett på sykepenger fra nav. Bare ikke jobben før det har gått fire uker. Anonymkode: b552c...06f
Matdronningen Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kontakter du legen din eller barnet. Får en sykemelding. Du har rett på sykepenger fra nav. Bare ikke jobben før det har gått fire uker. Anonymkode: b552c...06f Er sykemeldt 40 % fra før av🙈 Fe ringe nav å høre om jeg fe dekt den 28.des😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå