AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Hvilke faktorer spiller inn når du velger barnehage? Anonymkode: 6f3a0...195
atropos Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Hvor mye de er ute, om det er matservering, størrelsen på barnegruppene, pedagogisk profil, utdannet og fast personale, sykefravær. I den rekkefølgen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Alle barnehager har faste rutiner når det gjelder mat, bleieskift, utelek så det hadde jeg ikke tenkt så mye over. Ellers er det også kjernetid (ofte 9-14 for å være med på aktiviteter), bemanningsnorm, norm på barnehagelærere. Pr dags dato er det stor konkurranse om stillinger, så man finner få ufaglærte assistenter. De siste to bhg jeg har jobbet i er det kun barnehagelærere og fagarbeidere som har jobbet 🙂 - Det er en stor fordel at en del av personalet jobber deltid, believe it or not. Mindre utmattelse og flere voksne som er tilgjengelige ved feks sykdom. - God kommunikasjon hjem-barnehage, sjekk at de bruker mykid, IST eller lignende. - Variert uteområde, som er oversiktelig. Lett å ha mindre kontroll ute og er større sjans for at kjipe ting skjer, f.eks. utestenging. Er ikke BARE positivt å være mye ute. - Stort pluss hvis de serverer frokost. - Bleieavtale er gull! Det har alle bhg her jeg er. Jeg er fagarbeider i bhg + småbarnsmor🙂 Anonymkode: 530e7...34e 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Da jeg først søkte barnet inn i barnehage så jeg på dette; - Antall barn - Matservering - Utdannelse hos de ansatte Men da vi flyttet og jeg måtte søke barnet inn i en annen barnehage, som jeg besøkte på forhånd, sto dette på prioriteringslista: - Utdannelse hos ansatte - Faste vikarer - Små avdelinger - At veggene var fulle av tegninger, prosjekter og annen lek. (Første barnehagen var så sinnsykt steril, men den vi går ser ut som noen har tatt av med malingsspann og fått frie tøyler i kunst og håndverk. Det er hele tiden noe som skjer og jeg ser barnet i mye større grad enn før kommer hjem med ting de har laget.) - God kommunikasjon og oppdateringer iløpet av dagen (Mykid) Anonymkode: 4fcc9...812 2
miaw Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Om de hadde fine uteområder hvor barna virkelig kan utfolde seg. Kjent litt på magefølelsen om jeg syntes det virka som gode og trygge voksne som skulle vært på avdelingen til barnet. Spurt litt om hvordan rutinene er på inne-ute tid, turdager, måltider, soving osv. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Oisann, jeg så etter hvor den nærmeste lå jeg🤭 Anonymkode: 16af2...93f 13
kaleidoskop Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Oisann, jeg så etter hvor den nærmeste lå jeg🤭 Anonymkode: 16af2...93f Jeg også 🤣
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Utetid kreativitet utdanning og magefølelse Anonymkode: 67c1a...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Vi besøkte den barnehagen som hadde færrest barn pr. ansatt og lå i vår skolekrets først. Det ble til at vi valgte den, mest ut i fra stemningen der. De ansatte virket glade og barna virket glade. De fleste som jobbet der, hadde jobbet der lenge og de var opptatte av å ha faste vikarer. Vi er fornøyde, men jeg hører at de som har barn i de andre barnehagene rundt her også er fornøyde. Anonymkode: d0abd...42d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Den første barnehagen valgte vi ut fra de som var ledig. Var da innom ett par av barnehagene og fikk hilse på leder + en kjapp omvisning. Vi gikk da for en mindre, privat barnehage. Føler de har bedre oversikt, roligere miljø og mer "barnehagepreg". Anonymkode: d37d6...de5 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Vi så bare på en barnehage. Hadde fått den anbefalt. Liten, privat barnehage som drives av to personer. Og jeg fikk bare tillit til de, så det avgjorde. Også stort pluss for at de er masse ute og åpner allerede klokken 6. Totalt er det 10 barn i alderen 6mnd - 3 år (barnehagen er ikke i Norge). Anonymkode: c2e33...828 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Lørdagsbarnehage Anonymkode: 0f4bb...ef9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 kaleidoskop skrev (11 minutter siden): Jeg også 🤣 Jeg også 😅😅 haha. Anonymkode: 2d4ff...b29 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 Ikke basebarnehage høy pedagogtetthet innenfor skolekretsen han skal begynne på. gjerne en mindre barnehage og matservering, men det et ikke absolutt krav. Anonymkode: da131...bac 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 kaleidoskop skrev (1 time siden): Jeg også 🤣 Godt vi er flere. Lå ikke i mime tanker å gå rundt på besøk og ha en liste med krav.. Anonymkode: 16af2...93f 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt vi er flere. Lå ikke i mime tanker å gå rundt på besøk og ha en liste med krav.. Anonymkode: 16af2...93f Eller,vi kjørte faktisk å tittet på uteområdet til de nærmeste. Etter stengetid Anonymkode: 16af2...93f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 1. at den ligger i nabolaget slik at barna får venner som de kan treffe på ettermiddager og i helger. Også viktig for oss at barna knytter bånd med andre lokale barn og vi blir kjent med de andre foreldrene før skolestart Anonymkode: 6f17e...1c3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Godt vi er flere. Lå ikke i mime tanker å gå rundt på besøk og ha en liste med krav.. Anonymkode: 16af2...93f Jeg gikk på besøk, men nærhet var fortsatt kriterie nr 1. Anonymkode: d7c90...339
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 Pedagogtetthet, bemanningstetthet, åpningstider, barnesyn/tilnærming, sikkerhet, rutiner, fasilitetene generelt. Jeg synes faktisk det er spesielt med folk som velger barnehage på grunnlag av at det var den nærmeste og kun det, er mange ting som er viktigere enn at en 2-3-4 åring får venner i nabolaget. Nå er det sikkert store lokale forskjeller og mange som ikke har like mye valgmuligheter, men vi har minst 4 barnehager i gangavstand, så selvfølgelig vurderte vi ikke kun på det grunnlaget Anonymkode: dc3b5...c95 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Beliggenhet var mitt hovedkriterie. Valgte den som lå nærmest min jobb, siden det gir barna kortest mulig dag i bhg. Anonymkode: 0ac99...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå