AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Har to barn i barnehagealder. Begge ble sendt hjem på fredag formiddag da barnehagen mente de var VELDIG forkjølet, noe jeg ikke oppfattet det som på fredags morgen, så jeg leverte de som vanlig. Men de har vært litt snørrete i nesa denne helga, uten feber, hoste eller andre symptomer. De var hjemme fra barnehagen i går (mandag) og i dag (tirsdag) for ordens skyld. Er det innafor å sende de i morgen? Barnehagen er veldig streng når det kommer til smittevern, noe som er veldig bra, men jeg ser jo at barna er friske. Er litt bekymret for å gjøre noe feil i denne situasjonen. Anonymkode: 8b1de...4a7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Snørr er ikke regna som et sykdomstegn (så lenge de ikke er så snørrete at de er helt tette, men pustevansker osv da). Du kan helt fint sende i barnehagen Anonymkode: f6557...a29 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Hvis det er masse snørr som renner nedover så ville jeg ikke gjort det Anonymkode: f8164...819 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 https://www.fhi.no/publ/plakat/nar-skal-ungdom-og-voksne-vare-hjemme-fra-skolearbeid-og-testes-for-covid-1-/ Kort oppsummert: kontakt lege eller koronatelefonen og spør der. Det er uansett kjipt å få forkjølelse for andre disse dager da det blir fravær i de familiene også. Også når det ikke er korona. God bedring. Anonymkode: 35573...e4a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Snørr er ikke regna som et sykdomstegn (så lenge de ikke er så snørrete at de er helt tette, men pustevansker osv da). Du kan helt fint sende i barnehagen Anonymkode: f6557...a29 Jo det er regnet som et sykdomstegn nå i Corona. De aller barnehagene med litt vett i hodet sender barna. Det kalles å ta hensyn! Anonymkode: 68172...889 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo det er regnet som et sykdomstegn nå i Corona. De aller barnehagene med litt vett i hodet sender barna. Det kalles å ta hensyn! Anonymkode: 68172...889 Snørr som restsymptom er ok, men ikke nyoppstått. Anonymkode: 577d4...48a 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 1. Spør fastlegen 2. Gå i dialog med barnehagen Jeg skjønner at det er en vanskelig avgjørelse å ta når man i disse tider er redd for å gjøre feil. Det gjelder å samarbeide, kanskje barnehagen synes det er greit at de kommer tilbake nå? Linken som ble postet over her er forøvrig alt du trenger å vite for å vurdere ! Anonymkode: 51b4c...aff
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Du kan helt fint sende dem i barnehagen. Se veiledningen her: https://www.fhi.no/publ/plakat/barn-i-barnehage--eller-barneskolealder-med-nyoppstatte-luftveissymptomer/ Som du ser: Om barnet kun har rennende nese eller snørr, kan du fint sende barnet i barnehagen. Selv om det er nyoppstått. Ditt barn har ikke nyoppståtte symptomer, de har vart i flere dager uten å bli verre, og da kan du ihvertfall sende barnet i barnehagen. Anonymkode: a6471...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå