AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Jeg har hjemmekontor og har hatt det noen måneder nå. Den siste uken har barnet mitt vært forkjølet og får ikke komme tilbake i barnehagen før hun har vært symptomfri i 48 timer (pga. covid-pandemien). Jeg har hatt 2 sykt-barn-dager der barnet mitt var kjempeforkjølet med feber og det ikke gikk å kombinere med jobb. Resterende dager har jeg jobbet utelukkende for å være snill mot arbeidsplassen og kolleger (fordi det er mye å gjøre for tiden) da det er utrolig krevende å skulle fokusere på jobb og samtidig passe et sykt småbarn. Jeg må tillegge at jeg jobber og bor i utlandet og at arbeidsplassen ikke betaler meg når jeg er borte fra jobb, men at jeg får dette på forsikringen. Det er altså helt gratis for jobben når jeg er borte om man ser bort ifra alt ekstra arbeid som faller på kolleger. Jeg har selvsagt gitt beskjed om at jeg har et sykt barn hjemme og fikk inntrykk av at det var uproblematisk. I dag skulle jeg ha møte med min arbeidsgiver. Da barnet mitt plutselig var der og ville klatre opp på fanget mitt fikk jeg beskjed om at dette ikke var OK og at jeg burde ha bedt om å få flyttet møte slik at vi kunne ha fullt fokus. Dette var samme arbeidsgiver som mente at det var uproblematisk å jobbe selv om barn var hjemme fra barnehagen. Men fullt fokus trenger man jo ellers når man jobber også? Hvor går grensen; skal jeg ta sykt-barn-dager hver dag barnet må være borte fra barnehagen? Det er snakk om et lite barn som ikke kan klare seg helt selv ennå. Jeg må fikse mat, hjelpe på do og innimellom aktivere barnet. Hvordan gjør dere andre foreldre det nå under corona-pandemien? Anonymkode: bfa0c...f9d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Ved sykt barn og hjemmekontor, så tar pappaen og jeg en gjennomgang, hvem har møter når. Ved overlappende møter blir det den som har "viktigst" møte som får sitte i fred. Vi er begge enige om at møter som involverer eksterne er det som skal prioriteres, så får den som har internt møte gjøre så godt som mulig mens man samtidig passer på barnet. Sykt barn og hjemmekontor er slitsomt! Men vi klarer å jobbe, og velger da det. Da barnehagene var stengt ifjor våres kom vi litt bakpå med timer. Så jeg tok vel totalt 2 omsorgsdager den perioden Anonymkode: 9b3cd...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå