Gå til innhold

Utleie av leilighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal leie ut leiligheten min i Bergen i sommer ca 1,5mnd for å tjene litt ekstra penger.

jeg har nå fått etterspørsel fra 3 gutter i 20-årene om de kan leie leiligheten. Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk. Har en felles bekjent med en av de som sier at hun vet at han er ganske rotete og at han er dårlige til å vaske, men kanskje ikke mer enn normalen. 

Jeg har sagt til de at jeg ikke aksepterer festing i leiligheten fordi den er liten og jeg har naboer jeg ønsker å fortsette og ha et godt forhold til, guttene har sagt at det går helt greit. 
Jeg lurer egentlig på hvor «streng» jeg kan være? Kan jeg sette flere regler? Regler angående vask av leilighet osv? 

takk for svar!

Anonymkode: b75a0...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage oms ette?

Anonymkode: 2298a...393

Skrevet

Det er 1,5 mnd, med mindre de er ekstrme så er det begrenset hvor rotete det vil bli når de flytter ut. De skal uansett vaske, så du kan leie inn noen for å gjøre det om vasken ikke er bra nok. 

Anonymkode: 30b32...c4a

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke finner igjen tråden din er det enkelt å søke etter den!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er 1,5 mnd, med mindre de er ekstrme så er det begrenset hvor rotete det vil bli når de flytter ut. De skal uansett vaske, så du kan leie inn noen for å gjøre det om vasken ikke er bra nok. 

Anonymkode: 30b32...c4a

Nå lo jeg. Er det begrenset hvor rotete det kan bli på 1,5 måned?? Hva tenker du her egentlig?  Og i tillegg gir du Ts forslag om å leie folk til å vaske? 

Omg. Jeg mangler ord

Skrevet

Hvorfor skal tre gutter leie en leilighet så kort tid?? 

Tuller du? 

Skrevet

Ts her!

ingen svarte på forrige post, så tenkte kanskje jeg hadde postet på feil gruppe🥴 Så bare postet her og!

De skal leie i sommerferien grunnet sommerjobb i en annen by enn de normalt bor i😄

Skrevet

Krev ekstra høyt depositum, så er du sikret. 

Anonymkode: b1c69...f43

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ts her!

ingen svarte på forrige post, så tenkte kanskje jeg hadde postet på feil gruppe🥴 Så bare postet her og!

De skal leie i sommerferien grunnet sommerjobb i en annen by enn de normalt bor i😄

🙄 Du opprettet en ny tråd UNDER en time etter forrige, du kan ikke forvente svar på sekundet og det hjelper ikke å mase ved å opprette en ny tråd i et annet underforum!

• Liker 1
Skrevet

Selv om du bare skal leie ut for 1.5 måned så krever du at depositum tilsvarende 3 måneder blir satt inn på en korrekt opprettet depositumkonto sånn som husleieloven krever, da tenker de seg om to ganger før de raserer leiligheten.

Anonymkode: 5917e...a22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...