Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kikket litt på nye pc'er(både bærbare og stasjonære) og ser at flere og flere nå selges uten diskettstasjon. Er bruk av disketter på vei ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noe de burde ha vært for 10 år siden.

Skrevet

Definitivt på vei ut. De to siste pc'ene jeg har hatt har ikke hatt diskettstasjon.

Skrevet
:forvirret: Jeg begynner visst å bli gammel. Husker fremdeles de store 5 toms diskettene.
Gjest Spacegirl
Skrevet

Det er nesten litt synd, synes jeg. Bruker ofte disketter til å flytte mindre dokumenter o.l., og syns det er veldig praktisk :) . Men jeg kunne sikkert like gjerne brukt en usb-penn eller noe sånn ;)

Skrevet

Ja de usb nøklene er brilliante. Er enig i at det er synd om diskettene forsvinner. Blir liksom litt idiotisk å brenne en cd med ett word dokument.

Skrevet
Ja de usb nøklene er brilliante. Er enig i at det er synd om diskettene forsvinner. Blir liksom litt idiotisk å brenne en cd med ett word dokument.

CD-er er vel minst like billige som disketter. Ser ikke noe grunn til at det skulle være noe verre. Dessuten får du fine hendige små CD-er også som passer i skjortelomma ;).

Skrevet
Er bruk av disketter på vei ut?

Nei, de er ikke på vei ut, de har vært ute i årevis.
Skrevet

Trenger jo ikke det hvis du legger det på minnepinnen (usb-nøkkelen, pen-drive, memorydrive, usb-drive, whatever..).

Skrevet

Nei naturligvis ikke, men usb nøklene er ikke like kjent som diskettene(ennå). Skulle flytte noen bilder mellom jobbene(jobber to steder), og sjefen som skulle ha dem lurte på hvorfor i all verden jeg drev og gikk rundt med ei fløyte da jeg gav ham nøkkelen. :ler2:

Skrevet

Trodde faktisk ikke det fantes folk som brukte disketter nå jeg. Er jo lenge siden de ble for dårlige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...