AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Fikk med meg et lite blad (ca. 10 cm diameter, med 20 cm stilk) fra en monsteraplante i går. Jeg har satt bladet i vann og håper at det slår røtter etterhvert. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få denne til å overleve? Prognosene er vel ikke så gode i og med at det er snakk om et singelt lite blad, men jeg skal nå gi det et forsøk. Bør jeg sette den i jord eller ha den i vann en stund? Anonymkode: c8f44...a44
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Er jo akkurat slik det gjøre, man setter en stilk med ett blad i vann venter til det er litt røtter og setter i jord. Velg jord monstera liker. Det ville ikke vært bedre prognoser på en stilk med 2 blandet uansett. Lykke til 🌱 Anonymkode: 5621f...5d3
VoodooChild Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Det må vel være en node eller begynnelse på luftrot på stilken hvis den skal rote seg? 2
AlocasiaAmazonica Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Så lenge det er en node på den, så er det bare å la den stå i vann. Bytt vann hver 5. dag sånn ca. Når røttene er 3-5 cm, er den klar for jord 👍
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Det ideelle er å sette stiklingen i kaktusjord. Men det virker vanligvis med andre metoder også. Anonymkode: 0d740...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå