Gå til innhold

Utleie av leilighet i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal leie ut leiligheten min i Bergen i sommer ca 1,5mnd for å tjene litt ekstra penger.

jeg har nå fått etterspørsel fra 3 gutter i 20-årene om de kan leie leiligheten. Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk. Har en felles bekjent med en av de som sier at hun vet at han er ganske rotete og at han er dårlige til å vaske, men kanskje ikke mer enn normalen. 

Jeg har sagt til de at jeg ikke aksepterer festing i leiligheten fordi den er liten og jeg har naboer jeg ønsker å fortsette og ha et godt forhold til, guttene har sagt at det går helt greit. 
Jeg lurer egentlig på hvor «streng» jeg kan være? Kan jeg sette flere regler? Regler angående vask av leilighet osv? 

takk for svar!

Anonymkode: 99b84...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Hvis ikke annet er avtalt, må leietaker tilbakelevere boligen ryddet, rengjort og i samme stand som ved overtakelsen – bortsett fra normal slitasje» kan du kreve. Ro etter 23.00. Si i fra til naboer om du er bekymret for støy og forholdet ditt til de. Så de kan kontakte deg direkte om det er sjenerende. 

Ellers er det lenge til sommeren, om du ikke føler deg trygg på leietakerene, kan du leie ut til noen andre:)

Anonymkode: 29d82...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...