Gå til innhold

Min 15-årige datter alene på rommet med kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Har et lite dilemma om dagen. Min 15-årige datter forlanger å få være alene på rommet med kjæresten sin i timesvis. Han er 14. Jeg har sagt at det er greit, jeg stoler på min datter. Har også spurt en sosiallærer på skolen hennes, hun synes det er innafor. Men nå har det seg sånn at min 80-årige far som også bor i huset, synes det er helt forferdelig at jeg kan la det skje. Jeg personlig tenker at dette ikke er hans bord. Min datter blir lei seg, hun føler at hennes farfar ikke stoler på henne. Lar dere barna deres være alene på rommet med kjæresten i den alderen?

Endret av Brassy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med faren din. 

De kan godt få være alene, men du skjønner sikkert hva som foregår der, ikke sant? 

Anonymkode: 4c781...35c

• Liker 14
Skrevet

Synes det er uhørt. Er ikke du som mor redd for at din datter skal havne i «uløkka»?

Anonymkode: 8d760...c01

• Liker 5
Skrevet
Brassy skrev (1 minutt siden):

Hei! Har et lite dilemma om dagen. Min 15-årige datter forlanger å få være alene på rommet med kjæresten sin i timesvis. Han er 14. Jeg har sagt at det er greit, jeg stoler på min datter. Har også spurt en sosiallærer på skolen hennes, hun synes det er innafor. Men nå har det seg sånn at min 80-årige far som også bor i huset, synes der er helt forferdelig at jeg kan la det skje. Jeg personlig tenker at dette ikke er hans bord. Min datter blir lei seg, hun føler at hennes farfar ikke stoler på henne. Lar dere barna deres være alene på rommet med kjæresten i den alderen?

Din far har da ikke noe med dette å gjøre.

Forøvrig mener jeg at dette er helt ok. Litt privatliv må da ungdommene få. Vær på tilbudssiden og spør om de vil ha noe å spise og drikke, men ikke nekt de å være på rommet alene

Anonymkode: 70b02...549

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig med faren din. 

De kan godt få være alene, men du skjønner sikkert hva som foregår der, ikke sant? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er uhørt. Er ikke du som mor redd for at din datter skal havne i «uløkka»?

Mener dere seriøst at de må sitte i stua med foreldrene? 

Anonymkode: 73e97...c74

• Liker 28
Skrevet

Det som ikke skjer der, skjer andre steder. Din far tilhører en annen tid. 

Datteren din må få ha privatliv. Stol på dem, så stoler de på deg. 

Anonymkode: df839...1f7

• Liker 29
Skrevet

Det som ikke skjer der, skjer andre steder. Din far tilhører en annen tid. 

Datteren din må få ha privatliv. Stol på dem, så stoler de på deg. 

Anonymkode: df839...1f7

Farfaren til en 15-åring tilhører ikke en annen tid i denne sammenheng.

• Liker 3
Skrevet

Man er naiv hvis man ikke tror at kjærestene vil kladde på hverandre på rommet. Man gjorde det selv på den alderen og det er mye man kan få til selv om foreldrene er i annet rom. Gjelder bare å være musestille.

Anonymkode: 4562c...fef

• Liker 3
Skrevet

Jeg er hennes far. Jeg er ikke redd for at hun skal havne i «uløkka», hun har P-stav. Dette har hun vært åpen med meg om. Jeg synes det er veldig tidlig, men det er visstnok ikke uvanlig å starte opp med prevensjon som 15-åring. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg overnattet til kjæresten min på 18 år da jeg var 15. Mamma likte det ikke, men hva skulle hun gjøre? Stenge meg fysisk inne? Det gikk helt fint og det ble folk av meg også. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Brassy skrev (1 minutt siden):

Jeg er hennes far. Jeg er ikke redd for at hun skal havne i «uløkka», hun har P-stav. Dette har hun vært åpen med meg om. Jeg synes det er veldig tidlig, men det er visstnok ikke uvanlig å starte opp med prevensjon som 15-åring. 

La de være alene. Bedre å ha de i huset enn at de skal "reke gatelangs", som min farfar ville sagt.

Bare husk at den dagen hun fyller 16 år, er hun over og kjæresten hennes under den seksuelle lavalder ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mener dere seriøst at de må sitte i stua med foreldrene? 

Anonymkode: 73e97...c74

Nei. Jeg mener at ts må være klar over hva som skjer på rommet. Hvis det er ok for henne, no problem. 

Skrevet

De klarer fint å ha sex andre steder. Så det er vel bedre at de er hjemme enn i skogen ;)

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde morfaren min i samme hus da jeg vokste opp, han likte ikke at jeg hadde kjærestebesøk på rommet ❤️

Bare la dem være der alene, men du vet selvfølgelig sånn noenlunde hva de holder på med der inne :) Og det er greit tenker jeg. Prat med dem, gjerne begge to samtidig. Det er opp til deg, du kjenner datteren din best. Da datteren min var i samme situasjon så hadde vi flere samtaler om dette, og jeg var veldig nøye på å kommunisere at det ikke er noe galt det de gjør, men at hun ikke skal gjøre noe hun ikke vil eller som ikke føles greit, og selvfølgelig bruke prevensjon. Hun vet sikkert veldig godt hvordan hun skaffer seg dette selv, men tilby deg å feks bestille en legetime for å få p-piller.  Da jeg nevnte dette for datteren min første gang, og sa at jeg kunne bli med henne til legen for å få resept, så var jeg virkelig den teiteste mora i hele verden, hun hadde nemlig brukt p-piller i flere måneder allerede. Dette fikk hun ros for, og jeg fortalte hvor stolt jeg var av henne for at hun var såpass ansvarsfull selv om mammahjertet gråt bittelitt ❤️ 

• Liker 8
Skrevet
Brassy skrev (4 minutter siden):

Oh. P-stav? Sorry. Det visste jeg ikke. Da er det vel ikke noe problem om de er alene på rommet. De kan gjerne ha seg som kaniner på rommet. Det viktigste er at din datter ikke havner i «uløkka». 

• Liker 5
Skrevet
Brassy skrev (23 minutter siden):

Det er ok for deg at dattera di har sex i en alder av 15 år? 

• Liker 7
Gjest HegeMarie
Skrevet

Om hun har p-stav ser jeg ikke helt problemet her.

Skrevet
Brassy skrev (18 minutter siden):

Hei! Har et lite dilemma om dagen. Min 15-årige datter forlanger å få være alene på rommet med kjæresten sin i timesvis. Han er 14. Jeg har sagt at det er greit, jeg stoler på min datter. Har også spurt en sosiallærer på skolen hennes, hun synes det er innafor. Men nå har det seg sånn at min 80-årige far som også bor i huset, synes det er helt forferdelig at jeg kan la det skje. Jeg personlig tenker at dette ikke er hans bord. Min datter blir lei seg, hun føler at hennes farfar ikke stoler på henne. Lar dere barna deres være alene på rommet med kjæresten i den alderen?

Vet om mange som ble gravide i 15-16 års alderen. Snakk med hun om prevensjon eller be hun ha døra åpen 

Anonymkode: aa8f7...d47

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ok for deg at dattera di har sex i en alder av 15 år? 

Bedre å ikke gi henne prevensjon? 😝 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...