AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Min venninne blir aldri fornøyd med bildene som blir tatt av henne..og det er plagsomt for oss andre som må bli stående i en evighet for at hun skal bli fornøyd med hvertfall ETT bilde. Saken er at hun har kun ett utrykk på bilder, og det er overhodet ikke et ansiktsuttrykk hun har til vanlig. Hun myser skikkelig med øynene, som om hun spiser på en sur sitron eller det ser ut som hun sitter på do å presser ut en ordentlig kranglete bæsj som ikke vil ut. Hvordan nå frem til henne at hun burde skifte ut dette ansiktsuttrykket med å kun smile vanlig? Uten å såre henne? Hun er da så vakker når hun smiler normalt! Anonymkode: 61609...d55 2
Minya Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 "Jeg ser så stygg ut på bildene!" "Det er fordi du gjør deg til, prøv å se naturlig ut, så skal du se at det blir bra." 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Jeg ser også alltid teit ut på bilder. Det gjelder uavhengig av om jeg vet at jeg blir tatt bilde av eller ikke. Hun gjør det sikkert ikke bevisst, og du bør droppe å kommentere det. Sørg heller for at det blir tatt mange bilder, og be fotografen fortelle en teit vits mens det blir fotografert. Forresten - noen av oss smiler med hele fjeset, inkludert området rundt øynene. Det ser ikke spesielt bra ut på bilder, men forskning viser at vi blir lykkeligere enn andre. Anonymkode: 5f931...266 3
Okapi Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Mange skjærer en grimase når noen kommer med et kamera. Jeg er litt sånn, mamma er definitivt sånn, og har et par kamerater som heller ikke klarer å la være. Jeg tror det egentlig bunner i usikkerhet, som stadig blir verre når man får se de dårlige bildene. Uansett er det dummeste man kan gjøre å unngå kameraer om man sliter med det der. Om noe er det bedre å få tatt så mange som mulig, så blir i det minste ett av dem ok. En annen ting som kan være verdt å merke seg er at de fleste tar bilder med mobilen nå, og den brennvidden disse kameraene har, kan være veldig uflatterende på mange. Spesielt blir nese og panne ofte litt fremhevet av et vidvinkelobjektiv på kort avstand, og hvis disse ansiktstrekkene allerede er litt fremtredende, kan det bli ekstra ille. Jeg tror standardobjektivet på en iPhone har en brennvidde som tilsvarer ca. 26mm i fullformat, og frontkameraet er enda videre. Det er nesten bare veldig fotogene folk som kler det; jeg ville brukt noe sånt som 50mm for helfigur og 85mm for skuldre og opp. 2
Gjest TheCatLady Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Jeg ser egentlig aldri bra ut på bilder, men har aldri likt å bli tatt bilde av. Det hjalp heller ikke å ha en eks som ikke var flink til å ta bilder og som skulle ta bilder når jeg pratet osv. Så derfor fryser jeg til når folk tar bilder. Ser ikke bra ut på selfies heller. Får alltid en kjempenese der og vet ikke om jeg kan skylde på kameraet heller. Kanskje hun fryser til fordi hun ikke liker å bli tatt bilde av eller kanskje hun tror at det uttrykket gjør at hun ser fin ut. Vet ikke hvordan man skal si fra på en måte som ikke sårer. Du kan jo si at hun ser finere ut når hun smiler på bilder. Det hadde jo vært fint å ha et slikt bilde av henne eller du kan si at du tror at hun hadde vært finere om hun smilte på bildene. Men ikke alle er like fotogene så er ikke sikkert at det vil hjelpe på om hun blir fornøyd.
Okapi Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 12 minutter siden, TheCatLady said: Ser ikke bra ut på selfies heller. Får alltid en kjempenese der og vet ikke om jeg kan skylde på kameraet heller. Er litt det jeg snakker om. En vidvinkellinse holdt såpass tett (armlengde) vil fordreie bildet på en lite flatterende måte. Noen ansikter tåler det bra, andre absolutt ikke. Jeg tar selfies med kamera på stativ, tre meter unna. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Er det blitz på? Anonymkode: 99a5d...87f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Flere her misforstår. Det er ikke sånn at folk tvinger henne til å bli med på bilder. Det er HUN som absolutt skal ta bilder på 17.mai, nyttårsaften, bursdager osv. Hvor vi andre smiler pent og tror vi er ferdige etter det ene knipset, så begynner hu å sutre om at hun så rar ut og vi må ta enda flere bilder..... blir jo irritert. Anonymkode: 61609...d55
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Ha ha kjenner meg igjen, står ikke evigheter da men må alltid ta 3-4 bilder, og det ender alltid med at jeg sier æsj bare drit i det, jeg blir så sjelden seende normal ut på bilder, og det er så skuffende når jeg vil ha et fint bilde av oss sammen. Klarer ikke innse at jeg sikkert er så stygg, at det er årsaken. Anonymkode: 6b009...989 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Har også en venninne som er sånn. Vi har vært mye på turer sammen blandt annet, og hun vil alltid at vi skal ta bilder sammen. Men hun liker aldri noen bilder av seg selv, så jeg kan ikke bruke noen av bildene vi tar sammen. Så må snike meg til bilder alene om jeg vil ha et bilde til instagram/snap.. Hun blir alltid med om hun ser vi andre blir tatt bilde av.. Det som er frustrerende er at hun er en søt jente, har bare et veldig forvrengt bilde av utseende sitt tror jeg. Hun blir fornærmet om jeg sier at hun ser fin ut på noen av bildene vi tar.. Anonymkode: 06be7...226
Gjest TheCatLady Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Okapi skrev (5 timer siden): Er litt det jeg snakker om. En vidvinkellinse holdt såpass tett (armlengde) vil fordreie bildet på en lite flatterende måte. Noen ansikter tåler det bra, andre absolutt ikke. Jeg tar selfies med kamera på stativ, tre meter unna. Hm, ok. Jeg kan vel ikke skryte på meg å være særlig fotogen akkurat. Lenge siden jeg har prøvd å ta selfies med kameraet mitt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Det er bare selvbedrag når enkelte tror de er penere i virkeligheten enn på bilder. De bare tar 20 bilder og velger det som er mest flatterende Anonymkode: 7f4b9...96b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå