AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg er ikke så glad i poteter, men jeg har ikke smakt så mange heller. Jeg har smakt Asterix, Beate og mandel, og har vel funnet ut at jeg ikke liker så godt smaken på Asterix og Beate. Mandel synes jeg etterhvert ble ganske god, men så er de dyrere enn de andre sortene. Hvilke bør jeg prøve neste gang?😊 Anonymkode: b4de3...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 19. januar 2021 #2 Del Skrevet 19. januar 2021 Kerrs pink 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 19. januar 2021 #3 Del Skrevet 19. januar 2021 Kanskje det er hva en lager med poteter som gjør en større, velsmakende forskjell...har du testet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 Mere inspirasjon her. Det virker mere fristende om en ser det bli laget først, syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caladium Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 Småpoteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 19. januar 2021 #6 Del Skrevet 19. januar 2021 Amadine. Kommer som regel i nett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Del Skrevet 19. januar 2021 Agathe skrev (1 time siden): Kerrs pink Har lurt litt på å prøve dem😄 hvordan smaker de sammenliknet med de andre? Koker de lett i stykker? Anonymkode: b4de3...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. januar 2021 #8 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg kjøper alltid Amandine poteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 19. januar 2021 #9 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har lurt litt på å prøve dem😄 hvordan smaker de sammenliknet med de andre? Koker de lett i stykker? Anonymkode: b4de3...6d8 De er litt samme type potet som mandel, men er mye lettere å koke (iallefall etter min erfaring). Syns de har en god potetsmak, i motsetning til asterix og beate som jeg ofte syns kan bli litt... meh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 19. januar 2021 #10 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg vil ha norske produkter og går for celandine (norskprodusert) fremfor amandine (import) hvis jeg skal ha småpotet. Kerrs pink er veldig god til retter med brun saus. Nansen er god og veldig kokefast. Superlett å skrelle også hvis du lar den koke/dampe til skallet sprekker litt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Del Skrevet 3. februar 2021 Agathe skrev (På 19.1.2021 den 17.25): De er litt samme type potet som mandel, men er mye lettere å koke (iallefall etter min erfaring). Syns de har en god potetsmak, i motsetning til asterix og beate som jeg ofte syns kan bli litt... meh. Tror jeg får prøve dem😄 hvor lenge koker du dem ca? Går de helt i oppløsning hvis du koker for lenge eller er det bare skallet som løsner? Anonymkode: b4de3...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Del Skrevet 4. februar 2021 Asterix er en skikkelig drittpotet. Liker kerrs pink til daglig. Anonymkode: 6c19c...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Asterix er en skikkelig drittpotet. Liker kerrs pink til daglig. Anonymkode: 6c19c...f18 Hvordan koker du dem best mulig? Anonymkode: b4de3...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Del Skrevet 4. februar 2021 Amadine er vel den som er mest lik mandelpotet. Kan lage mange gode retter med amadine. Favoritten er saltkokte poteter https://www.godt.no/oppskrift/5369/saltkokte-poteter Eller bakt i ovn, med olje, urter og krydder. Anonymkode: 1f341...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 4. februar 2021 #15 Del Skrevet 4. februar 2021 Folva 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Amadine er vel den som er mest lik mandelpotet. Kan lage mange gode retter med amadine. Favoritten er saltkokte poteter https://www.godt.no/oppskrift/5369/saltkokte-poteter Eller bakt i ovn, med olje, urter og krydder. Anonymkode: 1f341...ae6 Nei, bortsett fra fasongen likner da ikke amandine og mandel i det hele tatt! Mandel er melen og har god egensmak, amandine er kokefast og smaker fint lite i seg selv. Funker greit til potetsalat og sånt, men for koking, ovnssteking, potetstappe og nesten alt annet er mandel et langt bedre valg. Og TS, om du vil smake en virkelig god potet anbefaler jeg Gulløye. Kan være litt dyr, men smaker fantastisk. Det er også en melen potet, så om du liker mandel er det gode sjanser for at du vil like Gulløye også. Anonymkode: b3a49...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Del Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, bortsett fra fasongen likner da ikke amandine og mandel i det hele tatt! Mandel er melen og har god egensmak, amandine er kokefast og smaker fint lite i seg selv. Funker greit til potetsalat og sånt, men for koking, ovnssteking, potetstappe og nesten alt annet er mandel et langt bedre valg. Og TS, om du vil smake en virkelig god potet anbefaler jeg Gulløye. Kan være litt dyr, men smaker fantastisk. Det er også en melen potet, så om du liker mandel er det gode sjanser for at du vil like Gulløye også. Anonymkode: b3a49...7b4 Får man tak i den overalt? Bor i Bergen og ser den ikke i mine nærbutikker ihvertfall😄 Anonymkode: b4de3...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Del Skrevet 4. februar 2021 Ginny skrev (8 timer siden): Folva 🤩 De har jeg ikke prøvd😊 hvordan er smaken på dem? Anonymkode: b4de3...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Del Skrevet 4. februar 2021 Amadine 😍 Anonymkode: 1ff43...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Del Skrevet 4. februar 2021 Siden så mange bommer må jeg bare: AmaNdine. Det betyr "mandelformet" . ("Amande" på fransk = mandel). Anonymkode: d0160...679 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå