Gå til innhold

Folk antar at jeg har dårlig råd, utrolig irriterende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Benytt anledningen til å spare mer. Om ikke til deg selv, så til barna? Og må jo si at jeg heller aldri har kjøpt en vinterdress til sønnen vår. Syns bare det er hyggelig at besteforeldre har lyst til å bidra. Og dette viser jo bare at du har en familie som bryr seg svært mye om deg og som ønsker det beste for deg og barna dine. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjære TS. Jeg skjønner godt at du blir provosert. Disse menneskene prøver bare å trykke deg ned med gavene sine. Det du kan gjøre, er å spare alt du får. Får du en utedress, så sjekker du prisen og setter til side det den koster, som om du hadde betalt den selv. Når Coronaen er over, inviterer du noen av de gavmilde med på restaurant. Betaler for all maten. Så reiser du deg fra bordet og roper ut i lokalet at det er fri bar på alle i en time. Da tenker jeg de slutter å vippse deg penger...

Etter dette kler du deg bare i de dyreste merkeklærne.

Vis dem!

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 4
Skrevet

Jeg forstår ikke problemstillingen med at folk spanderer kino - da får du sørge for å kjøpe billetter til alle neste gang? Om folk spanderer middag på deg ute får su spandere en runde i baren?

Nyt gavene du får med god samvittighet.

Anonymkode: b77ef...1e7

Skrevet

Det er en BRA ting.

Da slipper du mas og mas og mas og mas om penger

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tjener jo kun 66% (maks ) av det du tjente før, så selvsagt tror vel folk rundt deg at du har dårligere råd nå, enn før? Eller har du endret utgiftspostene dine drastisk, i takt med nedgang i inntekt? 

Anonymkode: 35507...b75

Man behøver ikke ha dårlig inntekt av den grunn. Kommer an på hva utgangspunktet var.

Skrevet
Olaug Olsen skrev (19 minutter siden):

Kjære TS. Jeg skjønner godt at du blir provosert. Disse menneskene prøver bare å trykke deg ned med gavene sine. Det du kan gjøre, er å spare alt du får. Får du en utedress, så sjekker du prisen og setter til side det den koster, som om du hadde betalt den selv. Når Coronaen er over, inviterer du noen av de gavmilde med på restaurant. Betaler for all maten. Så reiser du deg fra bordet og roper ut i lokalet at det er fri bar på alle i en time. Da tenker jeg de slutter å vippse deg penger...

Vis dem!

Du kan umulig være norsk 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg aner ikke om du har skrevet tråder før. Blir så lei alle som skriver det og roper ",troll" som om vi alle følger alt med argusøyne. Som jo ikke er tilfellet. Jez! 

Godt du har stolthet tenker jeg. Men er de ustoppelige så si at du viderefører gaver til de som trenger det. Eller....la vær å si det. Bare gjør det?  😄

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet
Olaug Olsen skrev (23 minutter siden):

Vis dem!

Jeg drikker ikke pga medisinene jeg tar. Jeg kler meg helst i kvalitetsklær fremfor merker, det gjør jeg allerede  

Anonymkode: 5d08a...0c1

Skrevet
SoWhat? skrev (19 timer siden):

Du kan umulig være norsk 🙂

Eeeller så er det du som ikke skjønner ironi 😁

• Liker 5
Skrevet

Si høflig takk, men neitakk, jeg har det helt greit økonomisk. Det er helt greit å si ifra, men man må selvsagt være høflig. 

Det er ikke det minste rart at folk tror du sliter økonomisk. Man hører jo knapt annet fra folk på aap enn hvor tøft det er økonomisk. Da kan du pent og rolig si at "vet du, jeg er faktisk så heldig at jeg har det skikkelig ok økonomisk selv om jeg går på aap. Jeg setter pris på omtanken, og det er veldig snilt av deg, men jeg trenger ikke penger eller gaver nå". 

Anonymkode: 44006...f43

• Liker 1
Skrevet

Men må du ikke kjøpe klær og gaver og mat og diverse til tantebarn og fattige i familien din? Dyrt hvis man bare er ung ufør ihvertfall.

Anonymkode: a7335...477

Skrevet
Olaug Olsen skrev (På 19.1.2021 den 17.10):

Vis dem!

Ja, vis dem makten din!! Vis dem litt trygdemuskler. Ingen skal få si at nav gir deg lite penger, grrrrrrrr. Slemme folk. Hvordan våger de. 

Anonymkode: 83f92...72e

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor spanderer du ikke tilbake?

Anonymkode: 5f42e...7fd

• Liker 1
Skrevet

Spander tilbake da vel? Si nei takk? Kjøp uventede overraskelser i ny og ne? Vipps tilbake pengene?

Dersom du har alvorlig sykdom kan det jo også dreie seg om omsorg, i form av gaver/penger. Fin ting det vel. Vær takknemlig for folkene rundt deg! Ikke ta de for gitt, de gjør åpenbart ikke det med deg☺️

Anonymkode: da38c...99c

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Tenk å SUTRE over at folk kjøper gaver osv. 😱

På AAP hadde jeg utvet 13tusen ca. Ingen familie som hjalp til med en dritt. Så gjelden min ble større og større.

Nå på minsteufør må jeg rydde i denne gjelden og det gjør jeg. Og det er min gjeld så det er greit.

Men ærlig talt. Slutt å syt over at folk er hyggelig.

Og betale kino, middag osv kan du jo gjøre. Men du sitter vel bare passivt istedenfor å si jeg tar det.

Anonymkode: 69af8...b73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...