Gå til innhold

Folk antar at jeg har dårlig råd, utrolig irriterende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre blitt alvorlig syk og er nå på aap. I tillegg til sykdommen sliter jeg veldig med at folk antar at jeg sliter økonomisk og har veldig dårlig råd, dette gjelder både familie og venner. 

Rett før jul vippet min mor meg 5000kr og sa "håper disse kommer godt med i jula". Min søster og foreldre sa "ikke kjøp julegaver til oss, unn deg selv noe fint". Til jul og bursdag får mitt barn enorme mengder med klær og leker, barnet er snart 4 år, og jeg har enda ikke kjøpt en vinterdress til han. Jeg får det alltid i julegave av enten søster eller foreldre. Mine venner krever å få spandere middag ute, eller hvis vi skal på kinoen så insisterer de på å betale. 

Sannheten er at jeg har grei økonomi, og faktisk såpass å rutte med at jeg sparer 7000-10000 kr hver eneste  måned. Dette har jeg også forklart til mine foreldre, søster og venner,men det virker som de tror jeg lyver. 

Hvordan hadde dere taklet dette? Uten å være frekk eller utakknemlig.

Anonymkode: 5d08a...0c1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig da. La de leve i den trua og spar pengene. De får fort nok bein å gå på når barnet blir eldre, da er de ganske så dyre i drift.

Anonymkode: 44b4b...db7

• Liker 35
Skrevet

Stakkars deg da! Ikke nok med at du har god råd, du får flotte gaver i tillegg...

• Liker 23
Skrevet

At de våger!

• Liker 5
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: 195de...886

• Liker 3
Skrevet

Er det tulleinnlegg? Jeg har heller aldri kjøpt dress til ungen min på 3,5 år. Vi tjener ca 1,5 mill i husstanden. Synes det er veldig hyggelig at besteforeldre vil spandere det på oss 

• Liker 6
Skrevet

Ikke rart du har god råd, når alle betaler alt for deg 😅

• Liker 22
Skrevet

Fryser ungen frem til jul da? 

Anonymkode: 1a444...a26

• Liker 1
Skrevet

Du tjener jo kun 66% (maks ) av det du tjente før, så selvsagt tror vel folk rundt deg at du har dårligere råd nå, enn før? Eller har du endret utgiftspostene dine drastisk, i takt med nedgang i inntekt? 

Anonymkode: 35507...b75

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du tjener jo kun 66% (maks ) av det du tjente før, så selvsagt tror vel folk rundt deg at du har dårligere råd nå, enn før? Eller har du endret utgiftspostene dine drastisk, i takt med nedgang i inntekt? 

Pluss evt. forsikringsutbetalinger. 

Anonymkode: 7dced...319

• Liker 2
Skrevet

Si "Takk, da sparte jeg de pengene".

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det handler om hva jeg tjente før jeg fikk aap, stemmer at det er 66 %. Men samtidig har jeg svært lite i boliglån, god sum penger på bok, billån har jeg aldri hatt. Når jeg jobbet var jeg mee aktiv på fritiden, brukte mer penger på klær, utseende og sosiale ting. Nå er jeg syk og har ikke krefter til å være sosial. 

Selvom jeg tjener bare 66% blir det en grei inntekt fordi inntekten min var høy før jeg ble syk. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler om hva jeg tjente før jeg fikk aap, stemmer at det er 66 %. Men samtidig har jeg svært lite i boliglån, god sum penger på bok, billån har jeg aldri hatt. Når jeg jobbet var jeg mee aktiv på fritiden, brukte mer penger på klær, utseende og sosiale ting. Nå er jeg syk og har ikke krefter til å være sosial. 

Selvom jeg tjener bare 66% blir det en grei inntekt fordi inntekten min var høy før jeg ble syk. 

Glemte å legge til utbetalinger fra forsikringsselskapet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange tråder skal du lage om dette?

Anonymkode: 195de...886

Lurer på det samme selv...

Anonymkode: cc62a...a9d

Skrevet

Kanskje du heller burde fortelle det til NAV sånn at de kan se gjennom saken din om det har skjedd feil i beregningen. 

Anonymkode: a0712...cd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kanskje du heller burde fortelle det til NAV sånn at de kan se gjennom saken din om det har skjedd feil i beregningen. 

Anonymkode: a0712...cd6

Ingen feil i beregningene, får 66% av min tidligere inntekt. Pluss utbetalinger fra forsikringsselskapet.

• Liker 3
Skrevet

Syntes det høres veldig rart ut. Da jeg gikk på AAp var det ingen som ante hva jeg fikk. Sa det til moren min en gang og hun ble sjokkert over hvor lav utbetalingen var. Så det at alle i din krets vet hvor mye AAP er, evt tror du får kjempelite syntes jeg er veldig merkelig. Hvorfor kan alle i din sosiale sirkel så mye om nav og aap?

Anonymkode: 08f78...109

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ta imot det du ikke vil ha, har Vipps. 

Anonymkode: e0aa0...ac5

• Liker 6
Skrevet

Du er jo heldig! 

Men hvis du absolutt vil folk skal slutte kan du feks vippse tilbake, kjøpe gaver likevel osv. Insistere på å betale tilbake osv. Ser ikke problemet? 

• Liker 1
Skrevet

Du skriver veldig mange tråder om dette. 

Synes du er skikkelig utakknemlig. 

Anonymkode: cee1f...ca3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...