whookanova Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Hei var nødt til å registrere meg som arbeidssøker på nav fordi at jeg måtte komme i dualog med min saksbehandler, men så satt jeg å tenkte på om jeg nå mister ufør siden jeg gjorde det?..
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Nei, det gjør du ikke. Du har like store rettigheter på bistand til å komme i jobb som uføretrygdet som alle andre. Du mister ingenting. Anonymkode: 929e0...6c6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 whookanova skrev (43 minutter siden): Hei var nødt til å registrere meg som arbeidssøker på nav fordi at jeg måtte komme i dualog med min saksbehandler, men så satt jeg å tenkte på om jeg nå mister ufør siden jeg gjorde det?.. Du har jo ikke saksbehandler når du er ufør! Saksbehandler mister man i det man får søknaden innvilget... Anonymkode: 91fdd...0e9 1
gnerk Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 i teorien høres det jo rett ut at du mister uføre ved å bli arbeidssøkende, men tror ikke det skjer uten samtale med deg evt. ville ringt de i morgen
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har jo ikke saksbehandler når du er ufør! Saksbehandler mister man i det man får søknaden innvilget... Anonymkode: 91fdd...0e9 mn hvem skal jeg ta kontakt med da? ihvertfal når jeg registrerte meg som arbeidssøker så kunnne jeg skrive i dialog der, det er jo noen som kommer til å svare siden det står 1-4 virkedager for svar- Anonymkode: 36f2d...a69
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Marye skrev (1 minutt siden): Det er lov å jobbe litt på ufør Nei, men det er ikke snakk om det. Er snakk om jobb men at jeg får betalt av nav og ikke sjefen - for ellers ville jeg ikke fått jobb. Anonymkode: 36f2d...a69
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): mn hvem skal jeg ta kontakt med da? ihvertfal når jeg registrerte meg som arbeidssøker så kunnne jeg skrive i dialog der, det er jo noen som kommer til å svare siden det står 1-4 virkedager for svar- Anonymkode: 36f2d...a69 Du mister garantert ikke uføretrygden din ved å registrere deg som arbeidssøker. Jeg er 100% sikker! Hva er det du trenger hjelp til fra veilederen din da? Ved generelle svar så kan du ringe eller skrive på Ditt NAV, uten å ha noen veileder. Anonymkode: 929e0...6c6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men det er ikke snakk om det. Er snakk om jobb men at jeg får betalt av nav og ikke sjefen - for ellers ville jeg ikke fått jobb. Anonymkode: 36f2d...a69 Så du tenker en VTO plass? Da har du arbeid i en ordinær bedrift, men får uføretrygden din som lønn og arbeidsgiver får en liten sum for å dekke utgifter de ev skulle hatt. Det vil veileder hjelpe deg med å få til. Anonymkode: 929e0...6c6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Som uføretrygdet er du i NAVs registre registrert som ikke-arbeidssøker og som ferdig avklart, og du har ikke lenger saksbehandler. Det du må gjøre dersom du ønsker bistand fra NAV til å søke arbeid er å skrive eller ringe inn og be om et møte. Du må påregne noe ventetid ettersom du som ferdig avklart ikke-arbeidssøkende har lav prioritet. Det er også begrenset hva NAV kan bistå med i slike tilfeller, så det kan lønne seg å heller bruke tiden din på å søke etter arbeid på egenhånd ved å bruke ditt eget nettverk. Anonymkode: 3f38f...188
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mister garantert ikke uføretrygden din ved å registrere deg som arbeidssøker. Jeg er 100% sikker! Hva er det du trenger hjelp til fra veilederen din da? Ved generelle svar så kan du ringe eller skrive på Ditt NAV, uten å ha noen veileder. Anonymkode: 929e0...6c6 skole og jobb, ønsker å fulføre skole, men den skole må ha søjknad gjennom nav og navv må dekke dette- jeg kan ikke dekke det - det er reglene på det+ at jeg trenger 1 års arbeidserfaring for å kunne få det vitnemålet mitt. Anonymkode: 36f2d...a69
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): skole og jobb, ønsker å fulføre skole, men den skole må ha søjknad gjennom nav og navv må dekke dette- jeg kan ikke dekke det - det er reglene på det+ at jeg trenger 1 års arbeidserfaring for å kunne få det vitnemålet mitt. Anonymkode: 36f2d...a69 Hva slags skole er dette? Hvorfor kan du ikke søke lån hos Lånekassen? NAV dekker ikke skolepenger for folk som ikke har utsikter til å komme i arbeid (les: uføretrygdede). Anonymkode: 3f38f...188 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): skole og jobb, ønsker å fulføre skole, men den skole må ha søjknad gjennom nav og navv må dekke dette- jeg kan ikke dekke det - det er reglene på det+ at jeg trenger 1 års arbeidserfaring for å kunne få det vitnemålet mitt. Anonymkode: 36f2d...a69 Hva slags skole er det? Er det mulig at du kan jobbe og tjene penger etter skolen? Hvis det er muligheter for at du vil tjene penger og uføretrygden derfor vil minke eller bortfalle (ihvertfall i perioder) så kan du kanskje få det dekket. I regelverket så er det fullt mulig, men det går på skjønn og kost/nytte. Anonymkode: 929e0...6c6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva slags skole er dette? Hvorfor kan du ikke søke lån hos Lånekassen? NAV dekker ikke skolepenger for folk som ikke har utsikter til å komme i arbeid (les: uføretrygdede). Anonymkode: 3f38f...188 Man kan ikke søke lån fra lånekassen fordi det er vgs for voksne og de som går der får dete gratis. Jeg får det ikke gratis fordi jeg har fullført vgs, men ikkebestått i alle fag, men det finnes et unntak for meg ti å gå der og det er om det blir finansiert gjennom nav- jeg kan altså ikke betale av mine egne pengr, og nei lånekassa dekker ikke dette. DET er nav som må det. Hr snakket med skolen. Jeg klarer ikke å gå opp som privatist og ta opp fag selv, jeg trenger undervisnig av en lrer. og nettstudier blir for innviklet og vanskelig for meg i og med at det må bli tatt i mitt tempo - er en svak elev og dette gjelder kun 1p+2p matte Anonymkode: 36f2d...a69
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan ikke søke lån fra lånekassen fordi det er vgs for voksne og de som går der får dete gratis. Jeg får det ikke gratis fordi jeg har fullført vgs, men ikkebestått i alle fag, men det finnes et unntak for meg ti å gå der og det er om det blir finansiert gjennom nav- jeg kan altså ikke betale av mine egne pengr, og nei lånekassa dekker ikke dette. DET er nav som må det. Hr snakket med skolen. Jeg klarer ikke å gå opp som privatist og ta opp fag selv, jeg trenger undervisnig av en lrer. og nettstudier blir for innviklet og vanskelig for meg i og med at det må bli tatt i mitt tempo - er en svak elev og dette gjelder kun 1p+2p matte Anonymkode: 36f2d...a69 Og jeg ble ufør ved en feil.. jeg kan it jobbe, bare hadde et par år hvor jeg surra litt og da mente nav at jjeg må søke ufør...så ble jeg det, men jeg kan jobbe og jeg kan ta utdannelse nå - ting har endret seg. Anonymkode: 36f2d...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå