AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Hei. Fikk et jobbtilbud/forfremmelse av sjefen før jul, hvor han sa jeg skulle starte 12. februar (hvis jeg sa ja). Pga det så har nå laget en del planer 1-7 februar. Meen nå virker det som jeg må starte tidligere, 1 februar, fordi den gamle sjefen har lyst til å dra så fort som mulig. Kan jeg bli pålagt å starte før det vi har avtalt tidligere? Synes det er utrolig kjipt, hadde kun tre dager fri i julen, og fikk ikke ferie i fjor, så følte det var veldig etterlengtet med en uke fri. Anonymkode: 9f174...4e4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Jobben er vel viktigere enn ferie? Uansett er det kontrakten som gjelder, men det er jo i din interesse å være imøtekommende. Det er jo heller ikke slik at du har booket ferie du har betalt for (noe som hadde vært et godt argument for å stå på ditt). Anonymkode: 6ff79...761
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Bare si det som det er at fordi dere hadde avtalt 12. har du lagt planer 1-7, men at du kan starte 8. (hvis det passer for deg). Da starter du fremdeles tidligere enn avtalt. Anonymkode: 885c1...281 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Bare si det som det er at fordi dere hadde avtalt 12. har du lagt planer 1-7, men at du kan starte 8. (hvis det passer for deg). Da starter du fremdeles tidligere enn avtalt. Anonymkode: 885c1...281 Enig i denne. Det er helt innafor at du har lagt andre planer, når kontrakten nå er lagt opp slik som den er. Greit nok at man skal være imøtekommende, men nå har du allerede fått en forfremmelse, og signert en kontrakt så jeg ser ingen grunn til at du skal gå på bekostning av dine egne behov bare for å tekkes sjefen din. Det er viktig å ikke være dørmatte i arbeidslivet også. Anonymkode: e9c20...2d0
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jobben er vel viktigere enn ferie? Anonymkode: 6ff79...761 Hun har allerede jobben, så hvordan er dette relevant? Hun kan ikke miste den bare fordi hun tar ferie når hun faktisk har fri... Anonymkode: e9c20...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå