Gå til innhold

Kjøpe aksjer i norwegian nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HegeMarie skrev (5 minutter siden):

Hva mener du? Kursen endte jo på 68 kroner i dag?

Knirke skrev (2 minutter siden):

Eh, jo... NAS gjennomførte en aksjespleis for noen uker siden. Sluttkursen i går var 68 kr. 

Eh, nei, den er på 68 øre. Sjekk historikken på aksjen.

Med deres oppfatning ville aksjen ligget på over 4000 nok før det smalt i fjor.

Anonymkode: 5e350...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HegeMarie
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh, nei, den er på 68 øre. Sjekk historikken på aksjen.

Med deres oppfatning ville aksjen ligget på over 4000 nok før det smalt i fjor.

En seriøs avis (og seriøse mennesker generellt) forholder seg til prisen sånn den er nå, etter aksjespleis. Poenget i artikkelen er vel å peke på det absurde i at nye aksjer blir solgt for ca. en tiendedel av dagens kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (4 minutter siden):

En seriøs avis (og seriøse mennesker generellt) forholder seg til prisen sånn den er nå, etter aksjespleis. Poenget i artikkelen er vel å peke på det absurde i at nye aksjer blir solgt for ca. en tiendedel av dagens kurs.

Ser du missforstod meg, beklager. Det jeg mener er at dagens kurs ligger på 68 øre. Har selv aksjer i NAS, kjøpte til rundt 1 krone og dagens verdi er lavere når jeg logger inn å sjekker. Det jeg mente med historikken på aksjen var at om du ser tilbake på verdien, ser du at dagens verdi er i ører, ikke i kroner. Derav useriøst av E24 å gå på en slik tabbe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeMarie
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ser du missforstod meg, beklager. Det jeg mener er at dagens kurs ligger på 68 øre. Har selv aksjer i NAS, kjøpte til rundt 1 krone og dagens verdi er lavere når jeg logger inn å sjekker. Det jeg mente med historikken på aksjen var at om du ser tilbake på verdien, ser du at dagens verdi er i ører, ikke i kroner. Derav useriøst av E24 å gå på en slik tabbe.

Vi må uansett alle forholde oss til prisen sånn den er etter spleis. Da må kursen også justeres bakover, sånn at det som en gang var 40 kroner nå blir 4000 kroner. Om vi IKKE gjør det vil vi få grafer som viser en økning på 10000% 18 desember. 

Om du kjøpte for 40 kroner for et år siden tilsvarer det at du kjøpte en hundredel så mye men for for 4000 kroner.

Litt rart blir det jo, men prisen nå er 68 kroner for en aksje. Om de hadde skrevet at den var 68 øre ville de nok fått høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (3 minutter siden):

Vi må uansett alle forholde oss til prisen sånn den er etter spleis. Da må kursen også justeres bakover, sånn at det som en gang var 40 kroner nå blir 4000 kroner. Om vi IKKE gjør det vil vi få grafer som viser en økning på 10000% 18 desember. 

Om du kjøpte for 40 kroner for et år siden tilsvarer det at du kjøpte en hundredel så mye men for for 4000 kroner.

Litt rart blir det jo, men prisen nå er 68 kroner for en aksje. Om de hadde skrevet at den var 68 øre ville de nok fått høre det.

Så de 20000 aksjene jeg kjøpte til rundt en krone for en stund tilbake er nå verdt 68,- nok per aksje?  Hvorfor i alle dager kommer ikke det opp som reell verdi da? Får bare opp 13,600,- noe. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HegeMarie
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så de 20000 aksjene jeg kjøpte til rundt en krone for en stund tilbake er nå verdt 68,- nok per aksje?  Hvorfor i alle dager kommer ikke det opp som reell verdi da? Får bare opp 13,600,- noe. :vetikke:

De 20000 aksjene er nå 200 aksjer, verdt 100 ganger så mye pr stk. En aksjespleis betyr bare an kronestykkene veksles inn i hundrelapper. Det verker øker eller trekker fra noe i verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (2 minutter siden):

De 20000 aksjene er nå 200 aksjer, verdt 100 ganger så mye pr stk. En aksjespleis betyr bare an kronestykkene veksles inn i hundrelapper. Det verker øker eller trekker fra noe i verdien.

Tusen takk for oppklaring ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeMarie
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for oppklaring ☺️

Bare hyggelig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...