Knirke Skrevet 19. januar 2021 #21 Del Skrevet 19. januar 2021 2 hours ago, Flyndrefisken said: Ja for det er jo ingen andre som har tenkt på at corona en gang kommer til å ta slutt. Sannsynligheten for slike ting er nesten alltid priset inn i en aksje allerede. Og som andre allerede har nevnt: Det kommer snart en emisjon som kommer til vanne ut dagens aksjonærer til ingenting. Og vet du ikke hva en emisjon er: Kjøp fond og les deg opp før du kjøper en eneste enkeltaksje. Er du fondsforvalter? Hvorfor skal man kjøpe fond, bare fordi man er nybegynner? TS: Kjøp for all del aksjer, men ikke legg alle eggene i én kurv. NAS steg forøvrig 71% på én dag i romjula, så det er fullt mulig å tjene penger på den om du treffer riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #22 Del Skrevet 19. januar 2021 HegeMarie skrev (28 minutter siden): Om du kjøper Norwegian nå, og holder på dem, er det 2 mulige scenarier: 1. Selskapet overlever og faller bare ca. 90% når de nye emisjonsaksjene kommer på markedet, og 30 milliarder i gjeld blir konvertert til nye aksjer. Deretter kan de begynne å bevege seg veldig sakte oppover dersom ting går veldig bra fremover. Men det skal mye til, og det er mer sannsynlig at de kommer til å fortsette å gli nedover. 2. De klarer ikke å unngå konkurs og du mister 100% av pengene dine. De prisnivåene vi ser nå vil vi aldri se igjen. Aksjen er latterlig dyr, og kan bare gå nedover på sikt. Du virker å ha peiling. Har du noen bra tips for aksjer som kommer til å stige mye de kommende ukene el måneder? Anonymkode: 97261...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 19. januar 2021 #23 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du virker å ha peiling. Har du noen bra tips for aksjer som kommer til å stige mye de kommende ukene el måneder? Anonymkode: 97261...7a5 Dessverre. Det blir ren spekulasjon, og det er "farlig" å gi denne typen råd. Hele markedet er litt strukket akkurat nå. Det kan godt hende det vil fortsette oppover en stund til, men mange er også urolige, og forventer enten en betydelig korreksjon eller i verste fall, et krakk. Dersom det kommer et krakk, kan det være et godt tidspunkt å gå inn og kjøpe gode, solide selskaper (bluechip) som kan stå i en storm, og som trolig kommer til å gjøre det bra på sikt. Om du er villig til å ta litt mer risiko kan du satse på nyere selskaper hvor du ser et potensiale. Bare ikke gå inn i blinde, les deg opp og lær faget. Det finnes gode nettsider og Youtube-kanaler du kan følge. Egentlig er det best å gå for fondssparing først, mens du lærer. Så kan du heller kjøpe enkeltaksjer etter at du har lært mer. Noen brokere tilbyr også virtuelle portfolioer. Her kan du handle med liksom-penger og følge utviklingen mens du øver deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #24 Del Skrevet 19. januar 2021 HegeMarie skrev (17 minutter siden): Dessverre. Det blir ren spekulasjon, og det er "farlig" å gi denne typen råd. Hele markedet er litt strukket akkurat nå. Det kan godt hende det vil fortsette oppover en stund til, men mange er også urolige, og forventer enten en betydelig korreksjon eller i verste fall, et krakk. Dersom det kommer et krakk, kan det være et godt tidspunkt å gå inn og kjøpe gode, solide selskaper (bluechip) som kan stå i en storm, og som trolig kommer til å gjøre det bra på sikt. Om du er villig til å ta litt mer risiko kan du satse på nyere selskaper hvor du ser et potensiale. Bare ikke gå inn i blinde, les deg opp og lær faget. Det finnes gode nettsider og Youtube-kanaler du kan følge. Egentlig er det best å gå for fondssparing først, mens du lærer. Så kan du heller kjøpe enkeltaksjer etter at du har lært mer. Noen brokere tilbyr også virtuelle portfolioer. Her kan du handle med liksom-penger og følge utviklingen mens du øver deg. Tusen takk for godt tips. Merker jeg er redd for å sitte og vente på gjerdet i tilfelle et krakk ikke skulle komme. Virker jo som om økonomien har klart seg fint, selvom noen aksjer virker «kunstig høye». Som for eksempel Tesla, den har jo virkelig rast av gårde.... Tror du Equinor, Mowi, Yara internasjonal eller ELOP kan være smart å investere i? Tror jeg skal kjøpe litt i hver, men hadde vært veldig hyggelig og fått dine tanker rundt de. Du som har litt mer erfaring enn meg på dette området... 😊✨ Anonymkode: 9e197...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 19. januar 2021 #25 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for godt tips. Merker jeg er redd for å sitte og vente på gjerdet i tilfelle et krakk ikke skulle komme. Virker jo som om økonomien har klart seg fint, selvom noen aksjer virker «kunstig høye». Som for eksempel Tesla, den har jo virkelig rast av gårde.... Tror du Equinor, Mowi, Yara internasjonal eller ELOP kan være smart å investere i? Tror jeg skal kjøpe litt i hver, men hadde vært veldig hyggelig og fått dine tanker rundt de. Du som har litt mer erfaring enn meg på dette området... 😊✨ Anonymkode: 9e197...a24 Jeg er langt ifra noen ekspert, og har egentlig mest handlet utenlandske selskap. Men jeg har shortet Norwegian, og daytradet dem noen ganger. Selskapene du nevner har jeg ikke satt meg inn i, derfor tør jeg ikke å anbefale dem. Men en regner jo med at oljeprisen skal videre oppover, det kan godt hende det ligger penger der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #26 Del Skrevet 19. januar 2021 HegeMarie skrev (3 minutter siden): Jeg er langt ifra noen ekspert, og har egentlig mest handlet utenlandske selskap. Men jeg har shortet Norwegian, og daytradet dem noen ganger. Selskapene du nevner har jeg ikke satt meg inn i, derfor tør jeg ikke å anbefale dem. Men en regner jo med at oljeprisen skal videre oppover, det kan godt hende det ligger penger der. Når du shorter: hvor mange prosent pleier du vente på at det stiger før du tar det ut?😊 Anonymkode: 9e197...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 19. januar 2021 #27 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du shorter: hvor mange prosent pleier du vente på at det stiger før du tar det ut?😊 Anonymkode: 9e197...a24 I Norwegian sitt tilfelle: Jeg venter til den treffer 8 kroner. Jeg vil da ha en fortjeneste på ca. 99% på den handelen. Men de er i en spesiell situasjon. Ellers er jo 10-15% gode raske penger om ting går raskt nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #28 Del Skrevet 19. januar 2021 HegeMarie skrev (9 minutter siden): I Norwegian sitt tilfelle: Jeg venter til den treffer 8 kroner. Jeg vil da ha en fortjeneste på ca. 99% på den handelen. Men de er i en spesiell situasjon. Ellers er jo 10-15% gode raske penger om ting går raskt nedover. 8 kroner opp fra da du kjøpte den altså? Ja, absolutt. 😊 Anonymkode: 9e197...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 19. januar 2021 #29 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 8 kroner opp fra da du kjøpte den altså? Ja, absolutt. 😊 Anonymkode: 9e197...a24 Nei, når man shorter tjener man penger på at kursen går nedover. Jeg åpnet posisjoner da kursen var over 5 kroner (dvs over 500 kroner før aksjespleis). Så fra 535 kroner og ned til 8 kroner. Den ligger nå på 66 kroner, så vi er på god vei 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #30 Del Skrevet 19. januar 2021 HegeMarie skrev (1 minutt siden): Nei, når man shorter tjener man penger på at kursen går nedover. Jeg åpnet posisjoner da kursen var over 5 kroner (dvs over 500 kroner før aksjespleis). Så fra 535 kroner og ned til 8 kroner. Den ligger nå på 66 kroner, så vi er på god vei 😉 Åh, jeg forstod ingenting av dette. Hvordan ble du SÅ flink på dette? 😳😍 Anonymkode: 9e197...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 19. januar 2021 #31 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åh, jeg forstod ingenting av dette. Hvordan ble du SÅ flink på dette? 😳😍 Anonymkode: 9e197...a24 Jeg er ikke så veldig flink enda, men har holdt på i ca. 1 år. Har lest noen bøker, sett en del videoer, fulgt nyheter og lest kommentarfelt og artikler underveis. Tapt mye penger, gjort mange feil, men lært en del underveis 😄 Det er ikke uvanlig å tape i begynnelsen. En bør kanskje se på det som skolepenger? Det viktige er å hele tiden lære, og å forstå hvorfor det går galt når det går galt. Da er det håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #32 Del Skrevet 19. januar 2021 Der er galskap å kjøpe Norwegian nå. Vent hvertfall til mars/april når emisjon og refinansiering er på plass. Anonymkode: d0ac1...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #33 Del Skrevet 19. januar 2021 Husker det var en artikkel i DN "Man må ikke være dum for å eie aksjer i Norwegian nå" "Men du verden som det hjelper. " Anonymkode: 1f490...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #34 Del Skrevet 19. januar 2021 Den er kjempe billig, kjør på! Anonymkode: d38ae...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #35 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den er kjempe billig, kjør på! Anonymkode: d38ae...e5e Gjør du deg bare dum for å være et troll? Eller har du så misforstått til de grader elementære ting som pluss og minus og dermed gir håpløse svar om Norwegians 🤦? Anonymkode: fd3eb...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #36 Del Skrevet 19. januar 2021 Er helt syke svingninger i nas, kjøpte i høst og solgte rett før jul med 25% fortjenelse. Så for meg at den ble å gå gradvis nedover grunnet de fremtidige planene om utvanning av aksjene osv. Men tror du ikke den fløy i været rett etter romjula når ola og kari nordmann så på nyhetene at de første vaksinene ble satt. Kan godt hende du kan tjene på å sette peng kortsiktig på nas når alle er så risikovillige som de er nå. Men er godt mulig at prisen på hver aksje svever på 2 kr i sommer. Anonymkode: 067c7...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #37 Del Skrevet 21. januar 2021 Det hjelper i allefall ikke med slike nyheter som dette, til og med i fra en seriøs nettavis. Nei, aksjene er ikke på 70 kr, kursen ligger på 70 øre! https://e24.no/boers-og-finans/i/gWLwq5/norwegian-planlegger-emisjon-til-7-kroner-aksjen-naa-staar-kursen-i-70 Anonymkode: 5e350...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #38 Del Skrevet 21. januar 2021 Tror du fort får mer igjen for å investere 25 000 i en charterferie til sommeren.. Anonymkode: 8d930...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HegeMarie Skrevet 22. januar 2021 #39 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hjelper i allefall ikke med slike nyheter som dette, til og med i fra en seriøs nettavis. Nei, aksjene er ikke på 70 kr, kursen ligger på 70 øre! https://e24.no/boers-og-finans/i/gWLwq5/norwegian-planlegger-emisjon-til-7-kroner-aksjen-naa-staar-kursen-i-70 Anonymkode: 5e350...4d2 Hva mener du? Kursen endte jo på 68 kroner i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 22. januar 2021 #40 Del Skrevet 22. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det hjelper i allefall ikke med slike nyheter som dette, til og med i fra en seriøs nettavis. Nei, aksjene er ikke på 70 kr, kursen ligger på 70 øre! https://e24.no/boers-og-finans/i/gWLwq5/norwegian-planlegger-emisjon-til-7-kroner-aksjen-naa-staar-kursen-i-70 Anonymkode: 5e350...4d2 Eh, jo... NAS gjennomførte en aksjespleis for noen uker siden. Sluttkursen i går var 68 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå