AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Er dette ren idioti eller tror dere flyselskapet vil komme seg? Jeg lurer på å sette inn 25.000 kr som jeg har råd til å tape (selv om det er kjedelig). Men, jeg klarer ikke se for meg at Norwegian kommer til å gå konkurs. Hva tenker dere? Åpner grensene igjen for ferie til sommeren tror dere? Anonymkode: 9e197...a24
strynejenta Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette ren idioti eller tror dere flyselskapet vil komme seg? Jeg lurer på å sette inn 25.000 kr som jeg har råd til å tape (selv om det er kjedelig). Men, jeg klarer ikke se for meg at Norwegian kommer til å gå konkurs. Hva tenker dere? Åpner grensene igjen for ferie til sommeren tror dere? Anonymkode: 9e197...a24 Hva med å heller gi de pengene til en veldedighet? 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 strynejenta skrev (Akkurat nå): Hva med å heller gi de pengene til en veldedighet? Setter pris på om du kan utdype mer. Og begrunne hvorfor du synes det. Anonymkode: 9e197...a24 5
Knirke Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Tja, vanskelig å si... Jeg tror heller ikke NAS går konkurs, så det kan godt hende det ikke er så dumt å kjøpe nå. Du kommer selvfølgelig til å bli erklært som idiot både her og på alle andre nettforumer, men den som ler sist ler som kjent best. Du har i det minste større sjanse til å få pengene tilbake enn hvis du gir dem til veldedighet 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Når de nå refinansierer eier aksjeeierne 5% av verdien av selskapet tilsammen. Anonymkode: d38ae...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Om de ikke går konkurs, så kommer i det minste aksjeverdien til å måtte vannes ut noe veldig. Det er vel en grunn til denne kanskje: DN Tenker det er mange andre aksjer jeg heller ville satset på. Anonymkode: 525eb...b24 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Har tapt noen tusen på å kjøpe aksjer før jul. Var sikker på at det skulle stige. Sitter og venter og håper å få igjen pengene, men er nok redd for at de er tapt. Ingen krise, men veldig kjedelig. Anonymkode: 75129...ba9 1
newman01 Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Forrige gang selskapet hadde en emisjon ble aksjonærene vannet ut 95%, og aksjebeholdningen gikk fra 168mill aksjer til rundt 3 milliarder. Det samme skal skje på nytt nå. Så om du drømmer om å redusere eierandelen og verdiene dine tilsvarende er det bare å kjøre på. Det er ingen rasjonelle investorer som kjøper aksjer i et selskap som ikke kan overleve i dagens samfunn. Og investerer du for framtiden og har tro på selskapet bør du definitivt avvente til emisjonen er gjennomført. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har tapt noen tusen på å kjøpe aksjer før jul. Var sikker på at det skulle stige. Sitter og venter og håper å få igjen pengene, men er nok redd for at de er tapt. Ingen krise, men veldig kjedelig. Anonymkode: 75129...ba9 Hvor mye invisterte du? Anonymkode: 9e197...a24
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 newman01 skrev (21 minutter siden): Forrige gang selskapet hadde en emisjon ble aksjonærene vannet ut 95%, og aksjebeholdningen gikk fra 168mill aksjer til rundt 3 milliarder. Det samme skal skje på nytt nå. Så om du drømmer om å redusere eierandelen og verdiene dine tilsvarende er det bare å kjøre på. Det er ingen rasjonelle investorer som kjøper aksjer i et selskap som ikke kan overleve i dagens samfunn. Og investerer du for framtiden og har tro på selskapet bør du definitivt avvente til emisjonen er gjennomført. Men, om coronasituasjonen endrer seg og det blir mer åpent for å bli til enkelte land. Tror du det ikke da vil lønne seg? Setter stor pris på svaret ditt. Er ny i aksjemarkedet, og har 35k og investere for. Anonymkode: 9e197...a24
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men, om coronasituasjonen endrer seg og det blir mer åpent for å bli til enkelte land. Tror du det ikke da vil lønne seg? Setter stor pris på svaret ditt. Er ny i aksjemarkedet, og har 35k og investere for. Anonymkode: 9e197...a24 Som sagt så bør du vente til emisjonen er over. Anonymkode: 9c5d5...fb3 1
Gjest hva som helst Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men, om coronasituasjonen endrer seg og det blir mer åpent for å bli til enkelte land. Tror du det ikke da vil lønne seg? Setter stor pris på svaret ditt. Er ny i aksjemarkedet, og har 35k og investere for. Anonymkode: 9e197...a24 Ja for det er jo ingen andre som har tenkt på at corona en gang kommer til å ta slutt. Sannsynligheten for slike ting er nesten alltid priset inn i en aksje allerede. Og som andre allerede har nevnt: Det kommer snart en emisjon som kommer til vanne ut dagens aksjonærer til ingenting. Og vet du ikke hva en emisjon er: Kjøp fond og les deg opp før du kjøper en eneste enkeltaksje.
newman01 Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men, om coronasituasjonen endrer seg og det blir mer åpent for å bli til enkelte land. Tror du det ikke da vil lønne seg? Setter stor pris på svaret ditt. Er ny i aksjemarkedet, og har 35k og investere for. Anonymkode: 9e197...a24 Men av alle verdens selskaper; hvorfor Norwegian? Eneste grunnen til at kreditorer fortsatt holder liv i selskapet er fordi de taper ALT på å ikke gjøre det. Med å være med på emisjonene og godta konverteringer beholder de i det minste noe av verdiene... Mest sannsynlig er det en bedre investering å kjøpe Flax-lodd. Der er du ihvertfall statistisk sett garantert en tilbakebetaling på rundt 25%. 2
pingeling Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 Det er en større restruktureringsplan for å redde selskapet fra konkurs som blant annet innebærer to emisjoner og utstedelse av evigvarende obligasjon. I tillegg mer gjeld som konverteres til aksjer. Nåværende aksjonærer vil da sitte igjen med rundt 5% av verdien i selskapet etter at denne planen er gjennomført. Så kjøper du aksjer nå så er det stor sjanse for at du mer eller mindre gir bort pengene dine. Som sagt er du helt ny i aksjemarkedet burde du absolutt heller satse på fond, eller mer stabile aksjer en bingoaksjer som Norwegian. Men fordi Norwegian er et kjent merke i Norge, og det er mange små sparere som ikke kan noen ting om aksjer så kjøper de Norwegian fordi det er "billig" uten helt å forstå hva som skjer med selskapet. 1
kaleidoskop Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 Jeg ville synes det er for risikabelt å satse på Norwegian nå. Jeg håper ikke de går konkurs, Sundt med litt konkurranse for SAS. Men ikke ser jeg ville satt pengene mine i dag. Eller er de veldig billige nå?
Gjest hva som helst Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 kaleidoskop skrev (1 minutt siden): Jeg ville synes det er for risikabelt å satse på Norwegian nå. Jeg håper ikke de går konkurs, Sundt med litt konkurranse for SAS. Men ikke ser jeg ville satt pengene mine i dag. Eller er de veldig billige nå? Nei de er ikke veldig billige, faktisk er de rekorddyre
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 kaleidoskop skrev (1 minutt siden): Jeg ville synes det er for risikabelt å satse på Norwegian nå. Jeg håper ikke de går konkurs, Sundt med litt konkurranse for SAS. Men ikke ser jeg ville satt pengene mine i dag. Eller er de veldig billige nå? De har falt masse det siste året, og er dermed tilsynelatende "billige". Men årsaken er at de i praksis skal ned i en verdi tilnærmet lik 0, og dermed ikke er verd å kjøpe. Det blir litt som å kjøpe et kinderegg og satse på at leken er så mye verd at du kan selge "egget" videre etter at du har spist sjokoladen. Anonymkode: 525eb...b24 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 Det er mange amatører som er glad i å kjøpe aksjer som norwegian. Så du skal ikke se bort fra at du kan tjene penger på aksjen ved at noen som tar enda dårligere valg enn deg kommer inn på et senere tidspunkt. Men dette har ingenting med selskapet å gjøre. Dette er såkalte pyramider, som må kollapse før eller siden, fordi det ikke er flere dumme folk dere ute. Anonymkode: 0e10b...962 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 Jeg har allerede tapt en halv million på Norwegian. Ligg unna Norwegian er mitt råd. Nå må jeg bare sitte med driten til den mikroskopiske sjansen at det går opp igjen.. Anonymkode: 97261...7a5 1
Gjest HegeMarie Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Om du kjøper Norwegian nå, og holder på dem, er det 2 mulige scenarier: 1. Selskapet overlever og faller bare ca. 90% når de nye emisjonsaksjene kommer på markedet, og 30 milliarder i gjeld blir konvertert til nye aksjer. Deretter kan de begynne å bevege seg veldig sakte oppover dersom ting går veldig bra fremover. Men det skal mye til, og det er mer sannsynlig at de kommer til å fortsette å gli nedover. 2. De klarer ikke å unngå konkurs og du mister 100% av pengene dine. De prisnivåene vi ser nå vil vi aldri se igjen. Aksjen er latterlig dyr, og kan bare gå nedover på sikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå