Gå til innhold

Gravid rett etter sa/ma/abort. Smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt gravid 1-2 pp etter en abort? (uansett hvilken type abort)

jeg måtta ta abort i uke 12 pga fosteret døde å måtte fjernes.

Det er nå eventuelt jeg venter andre mensen etter dette. 
jeg gikk rett inn i syklus igjen å fikk mensen på dag 24 etter abortdagen.

har ikke merket noe pms som jeg pleier å gjøre, ikke så mye som en øm pupp her en gang men nå går jeg snart i kne her.. gått med ganske vonde sammenhengende mens smerter i tre dager nå å var vel på IKM igår. Er ikke sånne tak men sitter mere på sidene å noe midt i livmoren. Kan det oppstå litt ekstra murring / smerter ved en graviditet ganske tidlig etter en abort ? Tenker på sårskorpe fks inni livmoren eller at det er litt sårt å at dette kan kjennes godt? Husker da jeg ble gravid å uken før IKM hadde jeg intense murringer inni livmoren . Ganske vondt.. noen med erfaringer? Jeg kommer ikke til å teste før jeg er hvertfall 30 dager over siden siste mens. Nå er jeg 25. pleier å være 24 dager ca.. 

Anonymkode: 4b6a6...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet i uke 12 i mitt første svangerskap. Fikk beskjed om at det bare var å prøve igjen når vi følte oss klare. (Endte opp med å vente en syklus, både fordi hodet trengte litt tid til å bearbeide spontanaborten, og fordi jeg ikke ville stresse med å lete etter eggløsning og slikt.) Fikk neste mens ca fem uker etter aborten, og eggløsning til vanlig tid syklusen etter - da ble jeg også gravid igjen (og da gikk det bra). Hadde ingen spesielle smerter sånn som du beskriver tidlig i graviditeten - men den første mensen min var mye mer smertefull og rikelig enn vanlig. Så om mensen er på vei kan det jo være det du kjenner på. 

Anonymkode: cd30d...3e8

• Liker 1
Skrevet

Ja absolutt !😌

• Liker 1
Skrevet

Ble gravid etter første menstruasjon etter SA i uke 11, hadde ingen symptomer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen som har blitt gravid 1-2 pp etter en abort? (uansett hvilken type abort)

Ja, flere ganger. Jeg får menssmerter når jeg blir gravid, men jeg har også fått meg et par overraskelser med positive tester når jeg ikke har kjent noe særlig. Så begge deler går an 🙂 Hva er grunnen til at du vil vente så innmari lenge med å teste?

Anonymkode: a0ada...d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...