Gå til innhold

"Livets harde skole"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk som skriver livets harde skole er folk som ikke har utdannelse. Har man gått ordentlig skole så skriver man det. 

Anonymkode: 715d7...91d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men ellers, dere, er han en fin fyr. Koselig og grei. Men jeg - fisefine jeg - lurer på om vi er match... Tar meg i å tenke på ham dag og natt...

Jeg tror ikke så mye på match, matchen synes jeg er best når vi utfyller hverandre som et team... Jeg tror faktisk du bare har så godt hjerte og har omsorg for han? Synes faktisk du er både søt og nydelig hvis du klarer å dra han opp, personligheten har ingenting med at han er litt på ville veier. Han burde heller ha kysset hånden som gav han penger, det er iallefall ingen vits å bli forbannet på navsystemet... Er man positiv kan man faktisk få det han peker på... Jeg håper du er så sterk at du drar han opp, du vil nok få betalt for det en vakker dag🧡

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ofte se sammenhengen mellom "livets harde skole" og ekstrem umoden oppførsel i debatter. 

De som trenger å flagge det, skjønner ofte ikke selv hva det faktisk betyr. 

Anonymkode: c29e1...361

Det er jo litt fordi de ikke har noe særlig av formell skolegang. De har aldri lært debatteknikk, ser lite behov for å konfrontere egne fordommer ("stol alltid på magefølelsen" er en vanlig hard skolereplikk her på forumet), og går sjelden inn i en samtale åpne for at de faktisk kan ta feil. Hvis de føler det er sant, og alltid har visst det, så er det jo sant. Bare en virkelighetsfjern universitetspamp kan betvile det.

• Liker 3
Skrevet

Livets harde skole-typer er nok ikke det beste om du setter pris på intellektuelle samtaler og fornuftig tankegang. 
Problemet er at Livets harde skole-typer er som regel de som er best i senga. Som får damene i himmelen i vellyst. Og damene går fem på hver gang..

Anonymkode: f1d03...948

Skrevet
Missy77 skrev (18 minutter siden):

Han hadde vært utelukket idet jeg hadde lest «Livets harde skole». 

Enig. Ikke noe utdanning og kommer fra litt vanskelige forhold er ikke noen automatisk utelukkelsesgrunn for meg, men bruker man det begrepet derimot..

Anonymkode: 6b2ce...c10

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Livets harde skole-typer er nok ikke det beste om du setter pris på intellektuelle samtaler og fornuftig tankegang. 
Problemet er at Livets harde skole-typer er som regel de som er best i senga. Som får damene i himmelen i vellyst. Og damene går fem på hver gang..

Anonymkode: f1d03...948

TS her: Ja, det stemmer... *rødme

Men hvorfor er det sånn?

Jeg ser jo at mannen nok er litt naiv og barnlig (ikke barnslig) - og har merkelige uttalelser... Jaja, det får gå som det går.

Takk, alle for gode råd!

Anonymkode: 35502...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg, i min uvitenhet, tenkte dette var et intetsigende utsagn. Det var ikke det.

Møtte en kar, med "livets harde skole"-påtrykk (altså på tinder). Mannen er ca 55 år, og leier leilighet. Er sint på nav og "systemet", har ingen utdannelse, har hoppet fra jobb til jobb, sint på broren sin og kona. Har drukket mye og slåss mye i sin levetid. 

Lever i ei leilighet der det er hull i golvet flere plasser, fordi at huseier oppdaget kloakklekkasje...

Men ellers, dere, er han en fin fyr. Koselig og grei. Men jeg - fisefine jeg - lurer på om vi er match... Tar meg i å tenke på ham dag og natt...

Hva ville du gjort i mitt sted?

(Innlegget er anonymisert)

Kona? Hvis han har en kone skal du selvfølgelig holde deg unna.

Anonymkode: 6e7a9...044

Skrevet (endret)

Jaja. Alt jeg ser her, er to kloke hoder. Det er ikke verst det da. Virkelig ikke. Det kan være håp da 🙂

Ts. Kanskje er alt han trenger litt kjærlighet?  🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ofte se sammenhengen mellom "livets harde skole" og ekstrem umoden oppførsel i debatter. 

De som trenger å flagge det, skjønner ofte ikke selv hva det faktisk betyr. 

Anonymkode: c29e1...361

Ifølge deg. Er alle unntatt tre her fra livets harde skole?? 

Endret av SoWhat?
Skrevet

Jeg styrer laaaaang unna!! Dette er en person som ofte ikke vet hva livets harde skole kan brukes til positivt. Hadde ikke orket å daglig bli påminnet om hvor rævkjørt man blir så snart man står opp.

Anonymkode: c05df...c20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kona? Hvis han har en kone skal du selvfølgelig holde deg unna.

Anonymkode: 6e7a9...044

TS her: Broren og kona - altså broren og svigerinna, da.

Nei, gifte menn holder jeg meg unna...

Skrevet

Kanskje han er en uslepen diamant?

Eller kanskje han bare har utseendet med seg 😄

Anonymkode: 7a4cc...871

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg, i min uvitenhet, tenkte dette var et intetsigende utsagn. Det var ikke det.

Møtte en kar, med "livets harde skole"-påtrykk (altså på tinder). Mannen er ca 55 år, og leier leilighet. Er sint på nav og "systemet", har ingen utdannelse, har hoppet fra jobb til jobb, sint på broren sin og kona. Har drukket mye og slåss mye i sin levetid. 

Lever i ei leilighet der det er hull i golvet flere plasser, fordi at huseier oppdaget kloakklekkasje...

Hva ville du gjort i mitt sted?

(Innlegget er anonymisert)

Nei, uff, her var det mange røde flagg! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk som skriver livets harde skole er folk som ikke har utdannelse. Har man gått ordentlig skole så skriver man det. 

Anonymkode: 715d7...91d

Enig. For dette har jeg nemlig gjort selv. Har ikke noe; utdannelse etter videregående og hadde ingenting å skrive. Fjernet livets harde skole fort når jeg så mange av en «viss type» mennesker hadde det samme. :fnise: Altså kriminelle og rusavhengige.

Anonymkode: 68b68...92c

Skrevet

Hvorfor i det hele tatt vurdere det siden han er gift?

Anonymkode: af786...d2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i det hele tatt vurdere det siden han er gift?

Ser nå at du skriver at du mente svigerinnen. Men da må du jo skrive det i hovedinnlegget

Skrevet

De stemmer gjerne frp,  liker å gå solbrent rundt i singlet, og tar seg en "bayer", ikke en øl . 

Ofte et barn her og ett der som de har sporadisk kontakt med, liker mc, sørstatene, trump...

Liker ikke systemet, kommunen, nav og "politikerne nerri oslo"

Skrevet
Summeer skrev (6 timer siden):

Man skriver ikke livets harde skole om bakgrunnen sin bare fordi man mangler utdanning og jobber seg opp. Det er en identitetsmarkør for hvordan man ser på samfunnet og hvordan man mener at man blir behandlet av det. 

Om noen ikke er enig med meg i det er det helt greit, men da mangler vi en del andre felles referanser, så da ville vi uansett ikke matchet på flere områder 😆

Slutt og være så forbannet fordømmende! Livets harde skole går vi alle igjennom på veien gjennom livet om vi har utdannelse eller ikke. Før startet ofte en mann som dekksgutt på en båt! Jobbet seg derfra til matros uten noe formell utdannelse, Jobbet ofte som dette livet ut. Livets harde skole med mange harde tak. Klarte seg de også. Livets harde skole er jo erfaringene vi alle får gjennom livet som vi aldri lærte gjennom utdanningen. Det er faktisk utrolig mye! Selvlærte kunnskaper som har tatt masse tid, erfaring som er dyrekjøpt. Det er livets harde skole som dere som er så veldig godt utdannet ser ned på. Men er dere så mye bedre mennesker selv? Ja mange av dere tror der. Selv har jeg god utdannelse, og klarer bare ikke og se ned på mennesker som ikke har det. Sett så mange som ikke er "boksmarte" men som har klart seg utrolig bra med bare sine to tomme hender og ren praktisk kunnskap de har lært gjennom praktisk arbeid og rent talent.

• Liker 1
Skrevet

Når du leser idiotiske kommentarer i kommentarfeltet på diverse nyhetsartikler på Facebook, spesielt ting som har med politiet å gjøre, så vil du ofte se at mange av de mest sjanseløse kommentarene er fra profiler med livets harde skole som «utdanning». 

Som en her over skrev, det er stort sett nedsnødde personer som innbiller seg at de har jobbet hardt hele livet, men de er «still standing». Alle deres problemer er alle andre enn sin egen feil! Sint på systemet, hater autoriteter, sint på nav og ingen utdanning. Du merker også at de sjeldent klarer å skrive en setning uten skrivefeil.

Ja kanskje jeg er litt dømmende her nå, men jeg er så lei de patetiske folka som skriver det på bioen sin, 95% av de er møkkafolk som kun snylter på samfunnet.

Anonymkode: 69314...b64

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe av de mest avtennende sitatene jeg vet om. Dette er folk som synes synd på seg selv og setter seg i en slags rolle der de har stått på hardt, men aldri fått sjansen til å bevise hvor bra de egentlig er. Bra i følge seg selv i såfall. Han kommer bare til å forvente at du setter veldig pris på han, viser alle hvor bra mann du har fått deg og generelt ta seg veldig nær av ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...