AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 jeg har en stesønn som bor hjemme og leier ut eget hus. Han gjør ikke noe som helst hjemme, bor på hotell, betaler ingenting og har attpåtil sin bestemor til å vaske huset hans som han leier ut en gang i uka, gratis... Nå skal bestemor reise bort og bestemor nærmest forventer at jeg vasker huset for henne. gratis.. Noe som ikke kommer til å skje... Hun mener at det er min plikt å ta hennes jobb når hun er bortreist. jeg sier at stesønn må vaske selv eller betale noen for å gjøre det. Dette er horribelt ifølge henne... Jeg har nå fått nok av denne kjerringa... av denne sønnen og vurderer å kaste ut hele hurven.. Samboer, barna hans og også da svigermor som stadig er innom.. Huset vi bor i er heldigvis mitt... Problemet er bare det at far i huset ikke har råd til noe mer enn en bitteliten leilighet og de to yngste stebarna må da dele soverom i fremtiden.. tipper eldste stesønn flytter for seg selv nå.. Derfor har jeg holdt ut til nå.. Anonymkode: 6a9f5...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Hans økonomi er ikke ditt problem. Anonymkode: b8c48...0f3 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hans økonomi er ikke ditt problem. Anonymkode: b8c48...0f3 det er jo det jeg har innsett nå.. hvorfor holde ut pga. hans problemer... Anonymkode: 6a9f5...ab4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Hiv ut alt som er. Du blir jo behandlet som en tjener. Far sin økonomi er ikke ditt problem. Anonymkode: 0f180...8c9 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Hiv dem ut. Dette blir aldri bra. De får flytte inn i huset til stesønn alle sammen da. Det er ikke synd på dem. Du har ikke ansvar for den. Er svigermor fra utlandet eller sitter hun fast i 50-tallet? Anonymkode: 8f529...a4d 7
MiaHI Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Hvorfor kan ikke han vaske det huset selv? 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hiv dem ut. Dette blir aldri bra. De får flytte inn i huset til stesønn alle sammen da. Det er ikke synd på dem. Du har ikke ansvar for den. Er svigermor fra utlandet eller sitter hun fast i 50-tallet? Anonymkode: 8f529...a4d hun er fast i 50tallet.. Anonymkode: 6a9f5...ab4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 MiaHI skrev (3 minutter siden): Hvorfor kan ikke han vaske det huset selv? enig!! Anonymkode: 6a9f5...ab4
anon321 Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Jeg vil si at det er bedre å ta en sterk konfrontasjon, for å sjekke den lille 1 prosenten om at forholdet muligens kan reddes, for å så hive de ut om det ikke går. Da mener jeg alt på bordet ala «Hallo, dere er nødt til å våkne opp. Jeg eier dette huset, og dere oppfører dere som de verste husgjestene i verden. Skjerp dere. Skal dette fungere så må huset bestå av 3 voksne, ikke 1 voksen og 4 barn. Skal stesønn bo her, så skal han minimum besørge seg selv med mat og gjøre minimum 33% av alt husarbeid. Om ikke skal det betales leie. Og svigermor får faen ikke vaske huset hans gratis. Skjer det, så skal han eller hun vaske dette huset også. Dette er ikke et forslag, dette er et krav.» 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 At han ikke har råd til noen annet er virkelig ikke ditt problem. Vaske greier vel et voksent menneske selv. Anonymkode: e6005...683 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Det er jo bare å ikke vaske det der huset. Guttens ansvar uansett hva svigermor sier. Og alle burde bidra der de bor. Selv barn skal bidra med å gjøre husarbeid. Mengde og oppgaver tilpasset alder. Her i huset får de være med og bestemme hva de skal gjøre. 11åringen vasker blant annet egne klær. 14åringen lager middag to ganger i uka. 16åringen vasker begge badene. Voksne som er i jobb må også bidra med penger til mat og andre utgifter. Anonymkode: d258e...86a 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Er det hos deg denne stesønnen bor gratis ? Hvorfor har du i så fall gått med på det? Hvis det ikke er hos deg han bor så er det ikke ditt problem. Dersom han er voksen og eier egen bolig så er han gammel nok til å både vaske denne pluss nåværende husvære selv. Anonymkode: d5ff8...eec 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Denne stesønnen kan vel la sin egen familie bo i det huset han er så heldig å ha. Er vel mer hans ansvar å huse dem, enn ditt. Anonymkode: b8c48...0f3 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 anon321 skrev (39 minutter siden): Jeg vil si at det er bedre å ta en sterk konfrontasjon, for å sjekke den lille 1 prosenten om at forholdet muligens kan reddes, for å så hive de ut om det ikke går. Da mener jeg alt på bordet ala «Hallo, dere er nødt til å våkne opp. Jeg eier dette huset, og dere oppfører dere som de verste husgjestene i verden. Skjerp dere. Skal dette fungere så må huset bestå av 3 voksne, ikke 1 voksen og 4 barn. Skal stesønn bo her, så skal han minimum besørge seg selv med mat og gjøre minimum 33% av alt husarbeid. Om ikke skal det betales leie. Og svigermor får faen ikke vaske huset hans gratis. Skjer det, så skal han eller hun vaske dette huset også. Dette er ikke et forslag, dette er et krav.» jeg er jo ikke interessert i at denne forvokste drittungen på 22 år skal bo her i det hele tatt... han kan si opp leiekontrakten og flytte for seg selv.. så det må jo være det første som skal skje om jeg skal holde ut.... AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er jo bare å ikke vaske det der huset. Guttens ansvar uansett hva svigermor sier. Og alle burde bidra der de bor. Selv barn skal bidra med å gjøre husarbeid. Mengde og oppgaver tilpasset alder. Her i huset får de være med og bestemme hva de skal gjøre. 11åringen vasker blant annet egne klær. 14åringen lager middag to ganger i uka. 16åringen vasker begge badene. Voksne som er i jobb må også bidra med penger til mat og andre utgifter. Anonymkode: d258e...86a selvfølgelig så gjør jeg ikke det.. men bare det å ha den meningen gjør at jeg spyr av kjerringa.. flinke barn du har mine barn gjør også oppgaver hjemme.. bare stebarna som slipper unna med å gjøre ingenting hos oss.. Anonymkode: 6a9f5...ab4
Prøver18 Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har en stesønn som bor hjemme og leier ut eget hus. Han gjør ikke noe som helst hjemme, bor på hotell, betaler ingenting og har attpåtil sin bestemor til å vaske huset hans som han leier ut en gang i uka, gratis... Nå skal bestemor reise bort og bestemor nærmest forventer at jeg vasker huset for henne. gratis.. Noe som ikke kommer til å skje... Hun mener at det er min plikt å ta hennes jobb når hun er bortreist. jeg sier at stesønn må vaske selv eller betale noen for å gjøre det. Dette er horribelt ifølge henne... Jeg har nå fått nok av denne kjerringa... av denne sønnen og vurderer å kaste ut hele hurven.. Samboer, barna hans og også da svigermor som stadig er innom.. Huset vi bor i er heldigvis mitt... Problemet er bare det at far i huset ikke har råd til noe mer enn en bitteliten leilighet og de to yngste stebarna må da dele soverom i fremtiden.. tipper eldste stesønn flytter for seg selv nå.. Derfor har jeg holdt ut til nå.. Anonymkode: 6a9f5...ab4 De bruker deg. Kast dem ut 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Jeg kan ikke skjønne at du har latt deg bli overkjørt til å godta denne ordningen i det hele tatt. Det hadde for meg vært fullstendig uaktuelt å la et voksent barn (som attpåtil ikke er ditt eget) bo i mitt hus og snylte mens de tjente penger på å leie ut sitt eget hus. Hadde ikke gått med på det i ei uke engang. Aldri i livet. Jeg hadde ledd høyt om det ble foreslått. Anonymkode: 67cbb...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Hva slags folk er det du har rota deg bort i?? Og du sier at stesønn gjør ingenting hjemme. Da regner jeg med at det er faren som er hushjelpen hans?? Anonymkode: 0d364...a59 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg har en stesønn som bor hjemme og leier ut eget hus. Han gjør ikke noe som helst hjemme, bor på hotell, betaler ingenting og har attpåtil sin bestemor til å vaske huset hans som han leier ut en gang i uka, gratis... Nå skal bestemor reise bort og bestemor nærmest forventer at jeg vasker huset for henne. gratis.. Noe som ikke kommer til å skje... Hun mener at det er min plikt å ta hennes jobb når hun er bortreist. jeg sier at stesønn må vaske selv eller betale noen for å gjøre det. Dette er horribelt ifølge henne... Jeg har nå fått nok av denne kjerringa... av denne sønnen og vurderer å kaste ut hele hurven.. Samboer, barna hans og også da svigermor som stadig er innom.. Huset vi bor i er heldigvis mitt... Problemet er bare det at far i huset ikke har råd til noe mer enn en bitteliten leilighet og de to yngste stebarna må da dele soverom i fremtiden.. tipper eldste stesønn flytter for seg selv nå.. Derfor har jeg holdt ut til nå.. Anonymkode: 6a9f5...ab4 Far kan flytte inn hos sønnen. Kast ut snyltere. Anonymkode: 264c0...758 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå