Gå til innhold

Fettet på rumpa sitter som støpt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått ned i vekt, og det eneste som mangler nå er rumpa som har mye fett. Vet det ikke er mulig å punktslanke, men er likevel litt redd fordi resten av kroppen er såpass tynn og vekten såpass lav at jeg ikke vil gå ned mer. Har gått litt fra feit til tynnfeit? Hva gjør man? 

Anonymkode: a061e...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tung styrketrening. Rompa tåler en del juling. 

Anonymkode: 4e0b2...3a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.. ikke fjerne fettet på rumpen din. Best å spanke med litt fett. 

Anonymkode: 67a44...bc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tung styrketrening. Rompa tåler en del juling. 

Anonymkode: 4e0b2...3a4

Men blir den ikke større om man trener opp musklene? :klo:

Anonymkode: e2ea3...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hey.. ikke fjerne fettet på rumpen din. Best å spanke med litt fett. 

Anonymkode: 67a44...bc6

Rumpen din:fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske det var meg  😄 Ikke at det hjelper deg om du ikke liker det da 🙂

Anonymkode: 61330...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men blir den ikke større om man trener opp musklene? :klo:

Nei. Musklene er mer "komprimert" enn fett. Man får en slankere skikkelse av å trene, enda muskler veier mer enn fett. Fett tar mer plass per gram/kilo. 

Jeg ville trent rumpa, men... Fett på rumpa er det beste stedet å ha fett (og brystene til en viss grad).

Anonymkode: ee630...f34

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. Musklene er mer "komprimert" enn fett. Man får en slankere skikkelse av å trene, enda muskler veier mer enn fett. Fett tar mer plass per gram/kilo. 

Jeg ville trent rumpa, men... Fett på rumpa er det beste stedet å ha fett (og brystene til en viss grad).

Fettet her blir ikke erstattet av muskler, de kommer i tillegg.

Anonymkode: 5867a...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fettet her blir ikke erstattet av muskler, de kommer i tillegg.

Anonymkode: 5867a...cec

Mye av fettet vil bli erstattet av muskelmasse, hvor da muskelmassen gir en strammere (mindre) rumpe.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye av fettet vil bli erstattet av muskelmasse, hvor da muskelmassen gir en strammere (mindre) rumpe.

Nei musklene kommer i tillegg.

Grunnen til at det å trene styrke kan gi en slankere skikkelse er at det hjelper mellomgulvet/magen med å holde seg inne, samt at det bidrar til rakere kroppsholdning.

Å bygge muskler på rumpa gir ikke mindre rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte lipødem jeg også. Ikke nødvendigvis såklart, men det kan være verdt å lese deg opp på det og se om det er noe du kan ha. 

Anonymkode: 79018...c47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å trene tung styrketrening. Ja rumpa vil kunne se større ut så lenge du har den samme fettprosenten. Men jeg vil påstå at en godt trent rumpe med x i fettprosent vil se veldig mye bedre ut enn den samme  rumpa med den samme fettprosenten men uten noe særlig muskelmasse. Slik sett kan det bidra til at du får en bedre selvfølelse selv om du ikke nødvendigvis går ned mer i vekt. 

Anonymkode: e57c2...d98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappi skrev (2 timer siden):

Nei musklene kommer i tillegg.

Grunnen til at det å trene styrke kan gi en slankere skikkelse er at det hjelper mellomgulvet/magen med å holde seg inne, samt at det bidrar til rakere kroppsholdning.

Å bygge muskler på rumpa gir ikke mindre rumpe.

Høyere muskelmasse gir høyere forbrenning også. TS sier hun har blitt såpass slank hun vil være, ved å implementere styrketrening vil hun da se strammere og mindre ut. Det vil også gjøre at TS ikke er tynnfeit som hun selv sier. Å bygge muskler på rumpa vil gjøre at rumpa ser mindre ut, den vil henge mindre og fettet vil antagelig slippe noe. 

Endret av Inwe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inwe skrev (1 minutt siden):

Høyere muskelmasse gir høyre forbrenning også. TS sier hun har blitt såpass slank hun vil være, ved å implementere styrketrening vil hun da se strammere og mindre ut. Det vil også gjøre at TS ikke er tynnfeit som hun selv sier. Å bygge muskler på rumpa vil gjøre at rumpa ser mindre ut, den vil henge mindre og fettet vil antagelig slippe noe. 

Mener du virkelig at man ser mindre ut av styrketrening fordi man holder inn magen? 

Selvfølgelig kan man bli slankere hvis man forbrenner mer. Men hvis man har like mye fett, hvilket var forutsetningen her, så vil allikevel trening av kjernemuskulatur, spesifikt bukmusklene kunne få magen til å stikke mindre ut.

Har ingen tro på at økt muskelmasse alene vil få rumpa til å se mindre ut, men hvordan noe ser ut er jo selvfølgelig ikke objektivt. Det vil i hvert fall ikke få rumpa til å bli mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Utelukker lipødem da mine googlesøk fortalte at fettet sitter på hele bena - i mitt tilfelle gjelder dette kun rumpe og delvis lår.

Litt fett på rumpa tenker jeg kan være fint, men ikke på meg der fettet ikke sitter noe bra og det ikke er noe ytterligere form... liksom veldig slapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 11.27):

Har gått ned i vekt, og det eneste som mangler nå er rumpa som har mye fett. Vet det ikke er mulig å punktslanke, men er likevel litt redd fordi resten av kroppen er såpass tynn og vekten såpass lav at jeg ikke vil gå ned mer. Har gått litt fra feit til tynnfeit? Hva gjør man? 

Enkelte fyller vel rumpa for å få den større også, se på det sånn at du sparer de pengene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å fettsuge rumpa. Nå er jeg lei av å trene for å få den mindre. Kan heller ikke gå lenger med i vekt da alt ligger på rumpa og delvis lår. Kanskje noe for deg, ts? Fettsuging? 

Anonymkode: 6c2df...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 15.36):

Takk for mange svar! Utelukker lipødem da mine googlesøk fortalte at fettet sitter på hele bena - i mitt tilfelle gjelder dette kun rumpe og delvis lår.

Litt fett på rumpa tenker jeg kan være fint, men ikke på meg der fettet ikke sitter noe bra og det ikke er noe ytterligere form... liksom veldig slapt.

Lippødem , starter på rumpa, går til lårene, så knær og legger til slutt🙁 mange som har det, desverre

Anonymkode: f8c64...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 15.36):

Håp for alt i verden at du ikke har det! En forferdelig sykdom som er dyr å holde i sjakk! 

Hilsen ei som har det....

Anonymkode: de76e...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...