AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg er begynt å trene en del kondis iom at jeg var veldig utrent og tok grep. I starten gikk hvilepulsen ned (fra 62-63 til 56-58) og jeg holdt meg mest i sone 4 under trening. Plutselig siste dagene er hvilepulsen gått opp veldig og natt var den på 73. Løpeøktene på 30 min ligger jeg i sone fem halvparten eller mer av tiden. Det har ikke vært veldig tungt, men pulsen er veldig høy. I dag var det beintungt å løpe 30 min, svetten silte og jeg kjente meg egentlig dønn sliten etter 1,5 km, men presset meg til å løpe 30 min, ble litt over fire km. Løper 30 min ca. fire ganger i uken på tredemølle og trener noe styrke i tillegg. Har mye stress privat nå, kan det ha noe å si? Takknemlig for alle svar! Anonymkode: 55648...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 19. januar 2021 #2 Del Skrevet 19. januar 2021 73 i hvilepuls er ikke spesielt høyt, det er innafor normalen hvis du ikke er super veltrent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Del Skrevet 19. januar 2021 Tuttifrutt skrev (14 minutter siden): 73 i hvilepuls er ikke spesielt høyt, det er innafor normalen hvis du ikke er super veltrent. Har alltid ligget på 62-63 (utrent)og gikk ned til 56-58 da jeg begynte å trene. Er siste dagene den plutselig er blitt så høy. Anonymkode: 55648...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 Det kan tyde på at du er litt stressa, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 Stress har absolutt noe å si. Hvilepulsen min var ganske mye høyere en periode jeg startet i ny jobb og ikke følte at jeg mestret den, og en periode med alvorlig sykdom i nær familie. Ellers svinger pulsen etter hvor jeg er i syklusen når jeg ikke bruker hormonell prevensjon. Anonymkode: 27cba...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 19. januar 2021 #6 Del Skrevet 19. januar 2021 Det kan også være tegn på sykdom. Virus eller annen infeksjon. Generelt er det greit å hvile når du føler deg sliten. Trening er meningsløst hvis det bryter kroppen ned. Husk på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 20. januar 2021 #7 Del Skrevet 20. januar 2021 Kan være greit å ta en tur til legen hvis det ikke blir bedre. Dette var en av de første symptomene jeg merket når jeg fikk Graves (høyt stoffskifte) for noen år siden. Hvis det er det så må du ha medisin, og du bør ikke presse deg opp i veldig høy puls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg har i perioder med mye stress høyere hvilepuls. Ligger vanligvis i underkant av 60, mens i disse periodene er hvilepulsen ofte 75+. Anonymkode: ae385...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 20. januar 2021 #9 Del Skrevet 20. januar 2021 DHG skrev (18 timer siden): Det kan også være tegn på sykdom. Virus eller annen infeksjon. Generelt er det greit å hvile når du føler deg sliten. Trening er meningsløst hvis det bryter kroppen ned. Husk på det. Her er du litt på villspor. All trening bryter i utgangspunktet kroppen ned. Det er hvilen i mellom som bygger den opp igjen, slik at den blir litt sterkere for hver gang. Ingen trening er meningsløs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Del Skrevet 20. januar 2021 Feilen du gjorde var å presse deg gjennom økten når du ikke var i form. Det er mulig kroppen bygger på en infeksjon, da kjenner jeg det sånn på trening, og får høy puls etterpå. Det er forbigående, men lær å ta lytte til kroppen. Trening skal være "godtungt", men ikke ulidelig. Du får fortsatt framgang ved å hoppe over en økt en sjelden gang. Men det å tvinge seg gjennom økten kan derimot sette deg tilbake. Anonymkode: 03fc9...2e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 20. januar 2021 #11 Del Skrevet 20. januar 2021 OPIgirl skrev (14 timer siden): Her er du litt på villspor. All trening bryter i utgangspunktet kroppen ned. Det er hvilen i mellom som bygger den opp igjen, slik at den blir litt sterkere for hver gang. Ingen trening er meningsløs. Feil. Du sier det selv, trening bryter kroppen ned. Er du syk henter du deg ikke inn igjen. Derfor skal man være forsiktig med å trene når man er syk. Trening uten restitusjon er meningsløst. Faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå