Gå til innhold

Hvor får man kjøpt ordentlige kvalitetsklær i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er på utkikk etter ordentlige kvalitetsklær i ull, kashmir, bomull, silke osv. Ikke noe blandinger, men rene materialer. 

Hvor får jeg tak i dette? :) vil helst ha mulighet til å prøve det i butikk, men går fint med nettbutikker og altså :) 

Anonymkode: 81c3a...181

Skrevet

Overalt. Spørs hvor mye man gidder å bruke på det. 

Anonymkode: e7542...2c7

• Liker 3
Skrevet

Du bør ta utgangspunkt i klesmerket, ikke butikken. Kvalitet følger klesmerket i større grad enn butikken. 

Anonymkode: 567f7...7d7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du bør ta utgangspunkt i klesmerket, ikke butikken. Kvalitet følger klesmerket i større grad enn butikken. 

Stemmer ikke 

• Liker 5
Skrevet

Noen med noen konkrete anbefalinger? :) villig til å betale en del hvis det er ordentlig kvalitet!

Men føler det er så mye blandingsmaterialer og dårlig kvalitet selv til en dyr penge overalt.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Noen med noen konkrete anbefalinger? :) villig til å betale en del hvis det er ordentlig kvalitet!

Men føler det er så mye blandingsmaterialer og dårlig kvalitet selv til en dyr penge overalt.. 

Jeg er veldig glad i å kjøpe plagg med ull, bomull og silke, men jeg har også gode erfaringer med blandingsmaterialer/mix, syns i flere tilfeller at de holder seg pene lenger, hvorfor vet jeg ikke, men mange av de materialene man hører negativt om har nok positive egenskaper.

Anonymkode: 2775a...361

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kashmina.no? 

• Liker 5
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Overalt. Spørs hvor mye man gidder å bruke på det. 

Feil. 

• Liker 1
Skrevet

jeg gikk og sjekket merker på de plaggene som jeg er veldig fornøyd, og som virker kvalitet for meg:

en genser i 90% ull og 10% kashmir, fra Amuse - https://shop.amuse.no/categories/gensere

en 100% ullbukse fra Fillippa K - de fant jeg blant annet på Zalando - https://www.zalando.no/dameklaer-bukser/filippa-k/?upper_material=ull

100% bomull skjorter fra Gant - https://no.gant.com/dame-skjorter/hvit-relaxed-pinpoint-oxford-skjorte/14914 Gant har også de i bomullsateng eller silke, hvis du foretrekker det.

Også Benetton har gensere og kardigan i ull og kashmir, og blandinger. 

Alle disse har jeg kjøpt på Fretex.. 

Anonymkode: 6c09d...b16

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil. 

Åh? Prøv Dale of Norway da. Genser til 5000 kroner. Gidder du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kashmina.no? 

Jeg har kjøpt mye derfra, og er veldig fornøyd.

Anonymkode: bea07...842

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bruke bomull, lin eller silke da jeg har eksem. Og jeg handler det meste på Zalando. For der kan jeg sortere etter meteriale på klærne. Har jo prøvd å gå i butikker, men har gitt opp. Er så få plagg i de materialene. Selv dyre merker og.

Anonymkode: 2fee1...ee8

• Liker 5
Skrevet

Samsøe Samsøe har mange fine klær i rene materialer. Handler nesten bare der.

Anonymkode: ac3c9...52b

• Liker 1
Skrevet

Ella & Il

Anonymkode: c2873...f60

Annonse
Skrevet

HM premium quality👍 godt utvalg på nett og god returordning.

Anonymkode: 83a38...2fa

Skrevet

Mette Møller har mye fint i ull, butikk i Oslo? 

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe på Zalando, og filtrere på materialer. Da kan man slippe å bruke masse tid på å sjekke hva som er plast og hva som er renere :) Dobbeltsjekker alltid da. Vil helst handle i fysisk butikk, men pga kronisk sykdom kommer jeg meg sjeldent ut, og da er det greit å gjøre det slik. 

Jeg går etter ull, bomull, lin og iblant kasjmir. Kjøper aldri akryl, mer enn 10% polyester eller nylon, og helst uten i det hele tatt. Det blir statisk, det er dumt for miljøet, og det går fortere i stykker.

Jeg liker Samsøe & Samsøe, Part two, Arket, Organic Basics for å nevne noen spesifikke merker, men det kommer jo an på hvilken stil du har :) Jeg er ganske minimalistisk og klassisk.

Anonymkode: c20b9...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg pleier å kjøpe på Zalando, og filtrere på materialer. Da kan man slippe å bruke masse tid på å sjekke hva som er plast og hva som er renere :) Dobbeltsjekker alltid da. Vil helst handle i fysisk butikk, men pga kronisk sykdom kommer jeg meg sjeldent ut, og da er det greit å gjøre det slik. 

Jeg går etter ull, bomull, lin og iblant kasjmir. Kjøper aldri akryl, mer enn 10% polyester eller nylon, og helst uten i det hele tatt. Det blir statisk, det er dumt for miljøet, og det går fortere i stykker.

Jeg liker Samsøe & Samsøe, Part two, Arket, Organic Basics for å nevne noen spesifikke merker, men det kommer jo an på hvilken stil du har :) Jeg er ganske minimalistisk og klassisk.

Anonymkode: c20b9...780

Enig i alt dette! Og Organic Basics 😍😍 

Men har du funnet klær fra Organic Basics i norske nettbutikker eller bestiller du fra Danmark? Jeg fant ingenting sist jeg sjekket (med unntak av et par ting på Miinto).

Anonymkode: a4f8c...e36

Skrevet

Tusen takk for svar til dere alle 😍

Hvor får man tak i Organic Basics? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...