AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Mistet jobben pga corona og det har han null forståelse for. Det er ett beintøft arbeidsmarked der ute nå og jeg er svært bekymret for fremtiden. Virker som om han er bare glad for at jeg er hjemme og gjør alt. Har jeg en dårlig dag så får jeg bare beskjed om å smile mer. Eller han blir småsur og trekker seg unna. Jeg har null overskudd for tiden og er egentlig lei hele forholdet. Jeg har funnet meg i mye fra hans side de siste to årene (ikke store alvorlige ting, men stadig småting spes. vedr eks han ikke var ferdig med da vi møttes, hans barn osv.). Vet ikke om jeg elsker han lenger siden han har så lite forståelse og empati. Har det egentlig best når han ikke er hjemme. Føler jeg må ha på en blid maske når han er her.Har tidligere sagt at jeg har det tøft i forholdet pga han gir meg på en måte ingen trygghet, at han er der for meg uansett osv. Dette har han aldri fulgt opp lar bare alt skure og gå. Han er snill, men har ikke særlig empati eller forståelse for at andre har det vanskelig. Har heldigvis barnet mitt som gir meg uendelig mye glede. Hadde jeg ikke hatt hn, tror jeg jeg bare ville gitt f... i alt. Er så sliten og lei.... Anonymkode: 75967...57f
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): er egentlig lei hele forholdet AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har funnet meg i mye fra hans side de siste to årene AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke om jeg elsker han lenger AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har det egentlig best når han ikke er hjemme. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette har han aldri fulgt opp Du har det nok best uten en sånn fyr ja, i to år har du hatt det sånn, orker du to år til? Har du mulighet til å flytte, gjør det nå. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Dævendøtte skrev (9 minutter siden): Du har det nok best uten en sånn fyr ja, i to år har du hatt det sånn, orker du to år til? Har du mulighet til å flytte, gjør det nå. Lykke til. Takk, det summerte godt! Grunnen til at jeg ikke ber han flytte er økonomi. (Han må i så fall flytte, iom at jeg eier leiligheten vi bor i.) Er redd det ikke går rundt med bare dagpenger. Årh....blir satt ut av dette stresset. Singel, blakk og arbeidsledig....hurra for 2021 liksom. Anonymkode: 75967...57f 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, det summerte godt! Grunnen til at jeg ikke ber han flytte er økonomi. (Han må i så fall flytte, iom at jeg eier leiligheten vi bor i.) Er redd det ikke går rundt med bare dagpenger. Årh....blir satt ut av dette stresset. Singel, blakk og arbeidsledig....hurra for 2021 liksom. Anonymkode: 75967...57f Ok, enda bra at du har et sted å bo. Er det muligheter for at du kan leie ut et rom da, sånn i verste fall? Blakk og arbeidsledig er kjedelig ja, men det kan gå over. Samme med singel, selv om det er greit for en stund av og til.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Jeg er 9 mnd inn et sånt forhold.. helt likt ditt, en fyr som masa om eksen o start, det vekket et sinne og frustrasjon i meg som ble til bitterhet, han fikk meg til å føle at han sammenlignet meg og henne. Feks noe jeg gjorde en gang, så kommenterte han et eksen fikk det bedre til, er en god person osv. Han kan aldri fremheve positive ting med meg, men vet du hva han er ganske god til? Bli sint og fortelle meg alt som er feil. Tulle om den manglende rumpa mi, le bort at tingene mine er stygge, fortelle meg at han han han han han, aldri vi. Vi, det er bare han og eks det "jeg og eks ditt jeg og eks datt". Tror jeg ble hektet eller noe i dette forholdet, for det er jo faen ikke klokt og her sitter jeg. Anonymkode: 101cc...be4 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Slik hadde jeg det med eksen min!! Begynner navnet ditt på A? Stol på magefølelsen din! At du har det best når han ikke er hjemme forteller deg hva du må gjøre. Barnet ditt har heller ikke godt av å bo med en empatiløs person! De fungerer rett og slett ikke i forhold/familier! Det er ikke noe du kan fikse, og det er heller ikke din skyld. Det er bare sånn han er, og det blir ikke bedre! Håper ikke du er gravid med han...... Anonymkode: 4eada...63f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Jeg var i en slik relasjon, og fikk råd om å gå etter å ha opprettet en tråd her inne. Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke gikk før! Men jeg har to innspill: 1.) Du skriver at du føler at du må være blid i nærheten av ham. Har du prøvd å si at dere må snakke sammen, og fortalt hvor mye arbeidsledigheten gnager deg? Bare for å utelukke at dette handler om dårlig kommunikasjon. Jeg sier ikke at man bør bli i et forhold med dårlig kommunikasjon heller, men det kan hende at han tar deg mer på alvor dersom dere setter av tid og tar en ordentlig prat. 2.) Er du økonomisk avhengig av ham? Da må du isåfall begynne å planlegge / se hvordan du kan løse det praktiske før et eventuelt brudd. Anonymkode: 78d35...985
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik hadde jeg det med eksen min!! Begynner navnet ditt på A? Stol på magefølelsen din! At du har det best når han ikke er hjemme forteller deg hva du må gjøre. Barnet ditt har heller ikke godt av å bo med en empatiløs person! De fungerer rett og slett ikke i forhold/familier! Det er ikke noe du kan fikse, og det er heller ikke din skyld. Det er bare sånn han er, og det blir ikke bedre! Håper ikke du er gravid med han...... Anonymkode: 4eada...63f Nei, begynner ikke på A😊 Jeg er heldigvis heller ikke gravid, ingen flere barn her hvertfall😓Han er veldig flink med barnet mitt, men da det kommer til følelser og dårlige dager er han helt håpløs. Han takler det bare ikke. Jeg kjenner jo at det er på dårlige dager jeg trenger mest nærhet og omsorg, er jo da jeg trenger å få høre at han elsker meg. Han trekker seg bare unna og sier hvertfall ikke at han er glad i meg. Skjønner det ikke...har jeg noen i nærheten som ikke har det bra, så prøver jeg jo å vise ekstra omsorg, han gjør det motsatte. Han har god, trygg godt betalt jobb som han stortrives i, så er vel muligens derfor han ikke skjønner? Jeg har egentlig ikke overskudd til å gå nå, vet jeg vil sørge veldig for på de gode dagene der alt går på skinner så har vi det veldig fint. TS Anonymkode: 75967...57f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var i en slik relasjon, og fikk råd om å gå etter å ha opprettet en tråd her inne. Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke gikk før! Men jeg har to innspill: 1.) Du skriver at du føler at du må være blid i nærheten av ham. Har du prøvd å si at dere må snakke sammen, og fortalt hvor mye arbeidsledigheten gnager deg? Bare for å utelukke at dette handler om dårlig kommunikasjon. Jeg sier ikke at man bør bli i et forhold med dårlig kommunikasjon heller, men det kan hende at han tar deg mer på alvor dersom dere setter av tid og tar en ordentlig prat. 2.) Er du økonomisk avhengig av ham? Da må du isåfall begynne å planlegge / se hvordan du kan løse det praktiske før et eventuelt brudd. Anonymkode: 78d35...985 Jeg har virkelig prøvd å snakke med han om det, men han avfeier det bare med at vi skal klare oss. Jeg tenker at hvis jeg må leve på han så vil jeg stå i gjeld til han. Han skjønner bare ikke, eller vil ikke skjønne. Er jeg lei meg, så føler jeg at jeg vil bare kjede han med snakket mitt. Han vil bare at alt er greit. Om han ikke sier det direkte så merker jeg at han syntes det er greit jeg er hjemme og fikser alt. I tillegg kan vi jo reise på hytta midt i uken (han har fri perioder) eller på dagsturer og det passer han helt supert. Anonymkode: 75967...57f
Gjest Alterego666 Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk, det summerte godt! Grunnen til at jeg ikke ber han flytte er økonomi. (Han må i så fall flytte, iom at jeg eier leiligheten vi bor i.) Er redd det ikke går rundt med bare dagpenger. Årh....blir satt ut av dette stresset. Singel, blakk og arbeidsledig....hurra for 2021 liksom. Anonymkode: 75967...57f Du beholder ham som en bi-inntekt, altså. OK.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mistet jobben pga corona og det har han null forståelse for. Det er ett beintøft arbeidsmarked der ute nå og jeg er svært bekymret for fremtiden. Virker som om han er bare glad for at jeg er hjemme og gjør alt. Har jeg en dårlig dag så får jeg bare beskjed om å smile mer. Eller han blir småsur og trekker seg unna. Jeg har null overskudd for tiden og er egentlig lei hele forholdet. Jeg har funnet meg i mye fra hans side de siste to årene (ikke store alvorlige ting, men stadig småting spes. vedr eks han ikke var ferdig med da vi møttes, hans barn osv.). Vet ikke om jeg elsker han lenger siden han har så lite forståelse og empati. Har det egentlig best når han ikke er hjemme. Føler jeg må ha på en blid maske når han er her.Har tidligere sagt at jeg har det tøft i forholdet pga han gir meg på en måte ingen trygghet, at han er der for meg uansett osv. Dette har han aldri fulgt opp lar bare alt skure og gå. Han er snill, men har ikke særlig empati eller forståelse for at andre har det vanskelig. Har heldigvis barnet mitt som gir meg uendelig mye glede. Hadde jeg ikke hatt hn, tror jeg jeg bare ville gitt f... i alt. Er så sliten og lei.... Anonymkode: 75967...57f Dere er på to forskjellige steder. Tror ikke humøret ditt hjelper på motivasjonen hans til å jobbe. Kanskje han er nervøs for at du skal prege ham. Anonymkode: a1580...ca5
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 Alterego666 skrev (21 minutter siden): Du beholder ham som en bi-inntekt, altså. OK. Sier en som sikkert har sittet med god økonomi hele livet. Aldri vært redd og engstelig for om barna får mat i morgen og om man har råd til vinterdress.. Lett å tenke slik når man har alt, trygg jobb, mat på bordet og sikker inntekt. Dessverre er det ikke alle som har det slik. Det må du huske og da velger ofte mange å bli , selv om de har det dårlig selv, for å ha noe å leve av både for barna og seg selv Før i tiden var dette mer vanlig, kvinner ble, fordi de var økonomisk avhengig av mannen. Sånn kan det dessverre være noen ganger i disse tider også .
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Du beholder ham som en bi-inntekt, altså. OK. For å kommentere din idiotiske kommentar: Jeg har han som bi-inntekt som du kaller det, han får sex, nyvasket tøy, alle måltider og alltid rent og ryddig rundt seg. Anonymkode: 75967...57f 2
Gjest Alterego666 Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 Mysticgirl skrev (43 minutter siden): Sier en som sikkert har sittet med god økonomi hele livet. Aldri vært redd og engstelig for om barna får mat i morgen og om man har råd til vinterdress.. Lett å tenke slik når man har alt, trygg jobb, mat på bordet og sikker inntekt. Dessverre er det ikke alle som har det slik. Det må du huske og da velger ofte mange å bli , selv om de har det dårlig selv, for å ha noe å leve av både for barna og seg selv Før i tiden var dette mer vanlig, kvinner ble, fordi de var økonomisk avhengig av mannen. Sånn kan det dessverre være noen ganger i disse tider også . Her gjør du menge forutsetninger om meg uten å vite om noen av dem stemmer. Uansett, dette dreier seg ikke om meg. Min kommentar var ikke kritikk av TS, jeg gjør meg ikke til dommer. Det ER likefull en oppsummering av hennes vurdering forkortet til én setning. Jeg anerkjenner og forstår poenget ditt. Å ha konstant dårlig råd gjør noe med hvordan man vurderer vanskelige valg.
Gjest Alterego666 Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å kommentere din idiotiske kommentar: Jeg har han som bi-inntekt som du kaller det, han får sex, nyvasket tøy, alle måltider og alltid rent og ryddig rundt seg. Anonymkode: 75967...57f Takk for ærlig svar. Jeg dømmer ingen.
NewStart87 Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Mysticgirl skrev (54 minutter siden): Sier en som sikkert har sittet med god økonomi hele livet. Aldri vært redd og engstelig for om barna får mat i morgen og om man har råd til vinterdress.. Lett å tenke slik når man har alt, trygg jobb, mat på bordet og sikker inntekt. Dessverre er det ikke alle som har det slik. Det må du huske og da velger ofte mange å bli , selv om de har det dårlig selv, for å ha noe å leve av både for barna og seg selv Før i tiden var dette mer vanlig, kvinner ble, fordi de var økonomisk avhengig av mannen. Sånn kan det dessverre være noen ganger i disse tider også . Helt sant. Det er faktisk mange som rett og slett ikke har råd til å gå fra partner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mistet jobben pga corona og det har han null forståelse for. Det er ett beintøft arbeidsmarked der ute nå og jeg er svært bekymret for fremtiden. Virker som om han er bare glad for at jeg er hjemme og gjør alt. Har jeg en dårlig dag så får jeg bare beskjed om å smile mer. Eller han blir småsur og trekker seg unna. Jeg har null overskudd for tiden og er egentlig lei hele forholdet. Jeg har funnet meg i mye fra hans side de siste to årene (ikke store alvorlige ting, men stadig småting spes. vedr eks han ikke var ferdig med da vi møttes, hans barn osv.). Vet ikke om jeg elsker han lenger siden han har så lite forståelse og empati. Har det egentlig best når han ikke er hjemme. Føler jeg må ha på en blid maske når han er her.Har tidligere sagt at jeg har det tøft i forholdet pga han gir meg på en måte ingen trygghet, at han er der for meg uansett osv. Dette har han aldri fulgt opp lar bare alt skure og gå. Han er snill, men har ikke særlig empati eller forståelse for at andre har det vanskelig. Har heldigvis barnet mitt som gir meg uendelig mye glede. Hadde jeg ikke hatt hn, tror jeg jeg bare ville gitt f... i alt. Er så sliten og lei.... Anonymkode: 75967...57f Hvis du ikke ser noe positivt rundt han så er det bare å gi slipp. Anonymkode: 96f91...c51
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 Bruk denne muligheten på å søke jobb over hele Norge og flytt dit du får deg jobb 😊 Anonymkode: 96f91...c51
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Når jeg er i jobb klarer jeg meg økonomisk. Har det ikke fett, men klarer meg. Problemet er på kun dagpenger så er jeg veldig redd det ikke går rundt. TS Anonymkode: 75967...57f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå