Gå til innhold

Hvor vil dere rangere utroskap på en liste over umoralske handlinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 utroskap

2 drap 

3 pedofili

4 vold

5 voldtekt,

6 svindel

7 tyveri 

Noe sånt?

Anonymkode: 4f6db...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pedofili er nr 1, i alle fall..

• Liker 6
Skrevet

nr 6

Anonymkode: ea748...a15

Skrevet

Står mellom utroskap, svindel og tyveri på sisteplassen her. Det spørs jo helt på omstendighetene og alvorlighetsgrad på alle de tre.

Men jeg setter svindel på 5. og utroskap på 6. og tyveri som minst ille. 

Dog så må jeg faktisk si at jeg kanskje hadde reagert mer om en kjæreste stjal penger av meg enn om han var utro. Utroskap er så vanlig, men å drive og stjele penger eller ting fra meg ville bare vært sært og uakseptabelt. 

Anonymkode: bf630...842

Skrevet

Synes ikke engang utroskap kan sammenlignes til mange av de. Setter den sist, evt kanskje sammen med tyveri avhengig av hvor mye. 

Anonymkode: b44a1...320

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

1 utroskap

2 drap 

3 pedofili

4 vold

5 voldtekt,

6 svindel

7 tyveri 

Noe sånt?

Jeg ville sortert listen i kriminelle handlinger og umoralske handlinger.

Å misbruke tilliten til andre mennesker er verste type umoral. Jo sterkere tillit jo større umoral. Derfor blir misbruk av barns tillit og pedofili en klar nr 1, og utroskap nr 2.

De andre handlingene er kriminelle først og fremst, med voldtekt i grenseland.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

1 utroskap  (ikke ulovlig)

2 drap (ulovlig)

3 pedofili (ulovlig)

4 vold (ulovlig)

5 voldtekt, (ulovlig)

6 svindel (ulovlig)

7 tyveri (ulovlig)

Noe sånt?

Hvorfor sammenligner du en haug med lovbrudd med en umoralsk, men lovlig, handling? 

Anonymkode: 7951b...4b0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

1 utroskap

2 drap 

3 pedofili

4 vold

5 voldtekt,

6 svindel

7 tyveri 

Noe sånt?

Antar listen din er en satirisk fremstilling av livet på KG? ;) 

Anonymkode: 6b122...f0e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 utroskap

2 drap 

3 pedofili

4 vold

5 voldtekt,

6 svindel

7 tyveri 

Noe sånt?

Nederst på lista

Anonymkode: fbaa7...6d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sammenligner du en haug med lovbrudd med en umoralsk, men lovlig, handling? 

Har du ikke lest trådene her inne?

Utroskap regnes som verre enn alt, det kan virke som mange regner det som verrre enn folkemord og overgrep mot barn. 

• Liker 2
Skrevet
Paramount skrev (4 minutter siden):

Å misbruke tilliten til andre mennesker er verste type umoral. Jo sterkere tillit jo større umoral. Derfor blir misbruk av barns tillit og pedofili en klar nr 1, og utroskap nr 2.

Voldtekt er i høyeste grad kriminellt.

Anonymkode: ea748...a15

Skrevet
Paramount skrev (4 minutter siden):

Å misbruke tilliten til andre mennesker er verste type umoral. Jo sterkere tillit jo større umoral.

Enig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

1 utroskap

2 drap 

3 pedofili

4 vold

5 voldtekt,

6 svindel

7 tyveri 

Noe sånt?

Pedofili er ikke en handling, det er en legning. Du leter kanskje etter seksuelle overgrep mot barn. For min del gir det lite mening å rangere alvorlige forbrytelser sammen med umoralske handlinger. Drap, voldtekt, seksuelle oergrep er svært alvorlige og forferdelige handlinger. De er ulovlige. Utroskap er ofte veldig dårlig gjort og sårende, men det kan ikke sidestilles med så alvorlige, kriminelle handlinger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke lest trådene her inne?

Utroskap regnes som verre enn alt, det kan virke som mange regner det som verrre enn folkemord og overgrep mot barn. 

Har ALDRI fått det inntrykket. Forstår at folk er sinte og lei seg når de blir bedratt, det betyr ikke at det heller ville blitt drept av den grunn. :klaske:

Anonymkode: e1390...18f

• Liker 1
Skrevet
Paramount skrev (5 minutter siden):

Tja, de fleste vil se på tyveri, drap og voldtekt som både umoralske og kriminelle. Ellers enig med deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ALDRI fått det inntrykket. Forstår at folk er sinte og lei seg når de blir bedratt, det betyr ikke at det heller ville blitt drept av den grunn. :klaske:

Nei, jeg tror heller ikke de ville det...hvis de hadde tenkt seg om. Det var måten de uttrykker seg på, jeg siktet til :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er dessuten mye mye vanligere, så selvsagt er det oftere tråder om utroskap enn drap. Husker en tråd for noen måneder siden der Ts oppdaget at kjæresten hadde sittet inne for drap, men det er sjeldent.

Anonymkode: 2843b...2ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1 utroskap

2 drap 

3 pedofili

4 vold

5 voldtekt,

6 svindel

7 tyveri 

Noe sånt?

Helt umulig å si. Jeg syns vold er forferdelig, allikvel hadde jeg nok blitt voldelig om jeg kom inn å så at noen voldtok datteren min, feks. 

Drap er også grusomt, men jeg hadde drept i en situasjon hvor mitt eget liv sto i fare. 

Tyveri... snakker vi da en sjokolade på kiwi, eller snakker vi å svindle bestemor for alle sparepengene hennes? Stjele sparegrisen til en 6 åring, eller hårstrikk på hebbes og Mauritz? 

Anonymkode: b5c70...7cb

• Liker 1
Skrevet

Svindel er vel egentlig en form for utroskap.

Skrevet

Vanskelig, men synes drap er verst, deretter alt som involverer vold mot andre. For utroskap, svindel og tyveri synes jeg det kommer an på situasjonen hva som er verst. Alle disse ligner litt på hverandre, da jeg synes utroskap indirekte både er tyveri og svindel. Pedofili er som noen påpeker ikke en handling, men det er ekkelt. Her kommer det for meg an på om personen handler på det eller ikke, om og man selv ønsker at man ikke var det, eller om man ser på det som intet problem. 

Anonymkode: 0fb67...5d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...