Gå til innhold

plutselig vondt mellom skulderbladene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom over natta i går,aldri vondt i ryggen. Har du hatt det sånn og hva var det?

Anonymkode: 92301...d9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et tydelig tegn på stress som har satt seg i kroppen

Anonymkode: 5ad6f...210

• Liker 1
Skrevet

Smerter mellom skulderbladene er nesten alltid muskulært. Stress, sittet feil, ligget feil osv.

Anonymkode: 751a4...fb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er et tydelig tegn på stress som har satt seg i kroppen

Anonymkode: 5ad6f...210

Jeg vil skrive under på denne. Ta det på alvor, stress ned, pass på å holde skulderpartiet i bevegelse. Gå f.eks. turer der du passer på å svinge med armene. Strekk skulderpartiet/armene godt ut. Gå til lege om det ikke gir seg, for henvisning til fysioterapi/råd om øvelser. Sørg for å få sove skikkelig om natten. Om skuldrene gjør det vanskelig å sove kan en Voltarol ved sengetid (reseptfri smertestillende og betennelsesdempende) være til hjelp. 

Jeg gikk med samme type smerter alt for lenge uten å gjøre noe, og endte opp med å gå delvis sykemeldt et år. På det verste klarte jeg knapt å holde i et vannglass eller spise med kniv og gaffel. Nå mange år etterpå kan jeg fremdeles få antydninger til samme type smerter, og da er det nedstressing, bevegelse, strekking og søvn (evt. med forsiktig hjelp av Voltarol) som gjelder for å drive det tilbake. 

Anonymkode: fb1d4...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...