Gå til innhold

P-sprøyte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spekulerer litt på denne P-sprøyta...

Nen med erfaring som vil råde/fraråde meg til å begynne med den???

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg brukte det før. Syns det var veldig greit, men man må jo passe på å dra til lege hver 3.mnd for ny.

Bivirkningen jeg fikk var null libido. Og da blir på en måte litt av vitsen borte.

Skrevet

Jeg brukte den en stund, men la på meg ekstremt mye + at jeg ikke hadde sexlyst i det hele tatt.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg brukte den i tre år, og var veldig fornøyd med at man slipper å huske prevensjon hver dag, og at jeg slapp mensen helt. Men etterhvert svant sexlysten , så sakte at jeg egentlig ikke tenkte over det, og jeg ble "oppblåst" i kroppen. Skjønte hvor mye det hadde å si da jeg sluttet på den igjen.

Gjest Splitter Pine
Skrevet

Dette med å bli oppblåst å miste sex-lyst tror jeg kanskje har noe med hvilken "type" sprøyte du bruker tror jeg. Jeg er kjempe-fornøyd med den typen jeg bruker.

Men bak- og fordeler er det jo med alt man bruker. Bakdelen hos meg var faktisk bare å huske å ta den hver 3. mnd... Fordelen er jo at den funker med en gang man tar den, man slipper å "vente" 2 til 4 uker for at det skal komme inn i kroppen. En annen fordel er at man slipper mens...

En annen bakdel som min stemor fikk erfare er at hun ble gravid når hun brukte den og at pga at hun ikke hadde mens, ikke merket det før hun var ganske langt på vei.

Skrevet

Søk litt på forumet. Vet dette har vært oppe før. Husker bl.a. noen som slet VOLDSOMT etter å ha prøvd den. Ikke meningen å skremme deg, men anbefaler at du leser det før du evt. prøver sprøyta. Tar jo tross alt 3 mnd å få den ut av kroppen dersom du ikke tåler den.

Skrevet

Prøvde dette for mange år siden, det var helt grusomt. Etter 6 mnd uten blødninger begynte jeg å småblø hver eneste dag..

Men, p-sprøyten anbefales ikke fordi den også gir økt fare for benskjørhet. De fleste leger jeg har snakket med mener denne typen prevensjon er gammeldags og burde bli tatt vekk i markedet.

Skrevet

Jeg har brukt den i 4 år nå,og er veldig fornøyd. Har ikke hatt noen bivirkninger, men har mistet mensen helt -Noe jeg for øvrig synes er veldig godt :)

For øvrdig har jeg ikke satt den hos legen en eneste gang, det har alltid vært sykepleier (eller studenter) venner som har satt den. Det har fungert bra.

Skrevet

Jeg prøvde en gang og var for så vidt fornøyd. Men trives ikke så godt med hormonpreparater, og da jeg møtte en ung lege som sa at det måtte jeg ABSOLUTT ikke bruke, var det over for min del.

Gjest Gjest_Ella_*
Skrevet
Prøvde dette for mange år siden, det var helt grusomt. Etter 6 mnd uten blødninger begynte jeg å småblø hver eneste dag..

Men, p-sprøyten anbefales ikke fordi den også gir økt fare for benskjørhet. De fleste leger jeg har snakket med mener denne typen prevensjon er gammeldags og burde bli tatt vekk i markedet.

Men gir ikke p-piller økt risiko for blodpropp da? Hvorfor anbefales det.

Litt satt på spissen...Jeg ville heller hatt benskjørhet enn fått blodpropp! :overrasket:

Skrevet

jeg prøvde å gå over til p-sprøye for noen år siden, men det ble med den ene sprøyta.. jeg gikk konstant med småblødninger (jeg hater å blø) i tre måneder og da gadd jeg rett og slett ikke mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...