jentafralandet Skrevet 16. mai 2021 Forfatter #61 Del Skrevet 16. mai 2021 Denne tok jeg i dag tidlig, hadde nesten forventa at den skulle være svakere nå? 🤔 Kjente murringer og litt stikking i går, så da noterer jeg meg de tegnene så jeg kanskje kjenner de igjen neste gang også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 16. mai 2021 #62 Del Skrevet 16. mai 2021 Du og CD 16 her og positiv EL test i dag. Koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 16. mai 2021 Forfatter #63 Del Skrevet 16. mai 2021 Fame skrev (24 minutter siden): Du og CD 16 her og positiv EL test i dag. Koselig helg Hurra 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 18. mai 2021 #64 Del Skrevet 18. mai 2021 Så fint at el har meldt sin ankomst! Og så mye tidligere da. Får satse på at syklusen stabiliserer seg nå 😁🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. august 2021 Forfatter #65 Del Skrevet 23. august 2021 Hallooooo og takk for sist? 😄 Sist jeg var innom her og skravla hadde jeg jo positiv eggløsningstest, og etter det har syklusen egentlig bare blitt mer og mer stabil! Jeg har fortsatt ikke styr på syklusdager og lutealfase og alt det her, men stresser ikke med det heller. Jeg registrerer mensen osv i Flo, og den appen klarer å forutse min syklus ganske godt egentlig! Det er ganske gøy at det også merker så tydelig på kroppen når eggløsning er og når mensen nærmer seg. Jeg fikk en positiv eggløsningstest i går og i dag er det stikking og murring. Hadde en del slim i går også, så regner med eggløsning er i dag? 😄 Når det kommer til prøving så har vi egentlig prøvd ganske hardt på å ikke bli gravid, så i perioden med eggløsning er vi forsiktige. Jeg nevnte vel tidligere at jeg vurderte å bli student igjen, og jeg søkte faktisk på skole. Og jeg kom inn! Takket ja og alt. Men så fikk jeg plutselig et jobbtilbud. Så etter mye om og men bestemte jeg meg for å droppe studielivet og heller prøve meg på en ny jobb og nye erfaringer 😋 Nå som jeg ikke skal bli student likevel så er det lettere å se for seg å skulle bli gravid likevel, men ikke helt enda. Jeg vet jo at det kan ta lang tid, men å bli gravid nå hadde passet så dårlig. Dette er en jobb der man stort sett blir sykemeldt (?) eller omplassert når man blir gravid og da går jeg glipp av så mye som kan bli vanskelig å ta igjen på et senere tidspunkt. Men hvis det skulle skje så går det jo helt sikkert fint likevel. Det er hvertfall tankene jeg har for tiden, men de endrer seg jo hver dag så kan hende jeg har ombestemt meg neste uke 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 1. januar 2022 Forfatter #66 Del Skrevet 1. januar 2022 Nytt år, nye muligheter? Kanskje 2022 blir året 😄 Nå har jeg bestemt meg for at jeg vil begynne å prøve ordentlig. Har ikke diskutert det med samboeren enda, men han har vel bare venta på at jeg skal bestemme meg, haha. Jeg har jo logget eggløsning og mensen i Flo siden i sommer og jeg ser nå at jeg hat hatt eggløsning på alt fra CD20-CD45. Det er ganske lange sykluser er det ikke? Jeg har jo fått to vaksinedoser i denne tidsperioden så det kan vel kanskje ha noe å si. Jeg har også gjettet litt på når eggløsning har vært da jeg ikke gidder å bruke masse el-tester når vi ikke har prøvd aktivt, men det burde jo ikke utgjøre så mange dager fra eller til 🤷🏼♀️ Jeg antar jeg vil få en bedre oversikt fremover nå enn det jeg har hatt! Så får vi håpe at jeg har flaks og får eggløsning når jeg er hjemme (jobber turnus og bor borte omtrent mer enn jeg bor hjemme). Kjenner jeg samboeren rett så vil han prøve å unngå en desemberbaby, men det er vel muligens en luksus man ikke kan unne seg hvis det først klaffer med EL og aksjer 😋😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 11. januar 2022 #67 Del Skrevet 11. januar 2022 Godt nyttår! Så hyggelig med en liten oppdatering her 😊 Spennende å begynne enda mer aktiv prøving 😁 Syns eggløsning på CD20-45 er lang syklus ja, men hva er intervallet hvis du ekskluderer syklusene da du fikk vaksinen? CD20 er jo en mer normal lang syklus, fikk eggløsning rundt det selv. Men føles lenge nok bare det når man prøver da 🙈 Vi endte jo med desemberbaby, og selv om det hadde vært deilig å få baby når det er litt varmere og lysere, så føler jeg veldig at sånt ikke kan planlegges. Drt blir jo uansett lysere og varmere etterhvert og da er hun eldre og kanskje enklere å nyte godt av det. Er dessuten selv født i desember, og veldig fornøyd med det, så ville ikke vært bekymret på barnet sine vegne. Mer ulempe for foreldrene 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #68 Del Skrevet 12. januar 2022 Atticmess skrev (14 timer siden): Godt nyttår! Så hyggelig med en liten oppdatering her 😊 Spennende å begynne enda mer aktiv prøving 😁 Syns eggløsning på CD20-45 er lang syklus ja, men hva er intervallet hvis du ekskluderer syklusene da du fikk vaksinen? CD20 er jo en mer normal lang syklus, fikk eggløsning rundt det selv. Men føles lenge nok bare det når man prøver da 🙈 Vi endte jo med desemberbaby, og selv om det hadde vært deilig å få baby når det er litt varmere og lysere, så føler jeg veldig at sånt ikke kan planlegges. Drt blir jo uansett lysere og varmere etterhvert og da er hun eldre og kanskje enklere å nyte godt av det. Er dessuten selv født i desember, og veldig fornøyd med det, så ville ikke vært bekymret på barnet sine vegne. Mer ulempe for foreldrene 😅 Det er det jeg ikke helt vet da, siden det tok omtrent fem måneder fra jeg sluttet på p-piller til jeg fikk første mens i april. Frem til jeg da fikk vaksine i juli og september var det ikke mange månedene å teste på for å finne ut hva «normalen» for meg er 😅 For alt jeg vet er jo dette de vanlige syklusene mine og at vaksinasjonen ikke har hatt noe å si sånn sett 🤔 Så står vel dose 3 for døren etterhvert også. Ja du sier noe! Kjenner at hvis jeg skal ha så lange sykluser så har jeg ikke tålmodighet til å hoppe over visse måneder bare fordi det er «stress med baby i desember» 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 12. januar 2022 #69 Del Skrevet 12. januar 2022 Aah, nei, da er det ikke lett å finne normalen 🙈 Men det kan være en idé å få medisinstøtte for å få ned sykluslengden, er vell letrozol som blir brukt, om jeg ikke husker feil..? 🤔 Kan jo være verdt en tur til gynekologen om syklusen holder seg lang, mange får jo god hjelp i medisinstøtte og er jo vanskelig å være prøver med ustabil syklus 😔 Håper det klaffer fort for dere nå når dere starter aktiv prøving 😊🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 12. januar 2022 Forfatter #70 Del Skrevet 12. januar 2022 Atticmess skrev (1 time siden): Aah, nei, da er det ikke lett å finne normalen 🙈 Men det kan være en idé å få medisinstøtte for å få ned sykluslengden, er vell letrozol som blir brukt, om jeg ikke husker feil..? 🤔 Kan jo være verdt en tur til gynekologen om syklusen holder seg lang, mange får jo god hjelp i medisinstøtte og er jo vanskelig å være prøver med ustabil syklus 😔 Håper det klaffer fort for dere nå når dere starter aktiv prøving 😊🤞 Ja har vært inne på tanken! Er vel ikke noe poeng i å vente lenge på å oppsøke lege/gynekolog hvis man ser at syklusene fortsetter å være lange ☺️ Hadde vært veldig kjekt med forutsigbare sykluser, blir ikke brukt så mange el-tester da 😂 Takk❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #71 Del Skrevet 14. januar 2022 Nå ser det jo faktisk ut til at dette kan bli en ganske normal syklus! Det er jo betryggende. Det som er veldig typisk er jo at jeg er på jobb frem til tirsdag, så jeg hååååper egentlig at LH-toppen er ganske lang slik at jeg rekker hjem 😂 I tillegg hadde jeg jo ikke regnet med at eggløsning skulle komme så tidlig i syklusen så jeg har bare tre EL-tester igjen… Er det lurt å hoppe over testen i morgen og teste søndag, mandag og tirsdag tro? Kjenner på kroppen at det nærmer seg med bæde murringer og el-slim. Veldig kjekt med kortere syklus, men akkurat nå kunne den godt vært et par dager lengre 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 17. januar 2022 #72 Del Skrevet 17. januar 2022 Jeg vil gjerne følgende på denne reisen 🥰 Kan ikke svare angående EL ettersom jeg er så nybegynner selv 😅 Sikkert lurt å «legge inn aksjer» ved første anledning 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 17. januar 2022 #73 Del Skrevet 17. januar 2022 Åssen ble det med testingen? Vanskelig å si når man eventuelt bør teste når man får sterk test, det trenger ikke nødvendigvis å bety at den blir positiv med en gang heller 🤷♀️ Jeg opplevde både oppbygging hvor testene ble sterkere og sterkere før positiv test og å få sterk test, men ikke positiv for så å gå noen dager med tydelige negative igjen og deretter brått bli positiv 🙈 Og spm du sier så kan jo lh-toppen variere i lengde også. Huff, stress med turnusjobbing midt i prøvingen.. Typisk om man skal få eggløsning akkurat mens man er borte.. Håper dere rekker det 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #74 Del Skrevet 17. januar 2022 Katrin94 skrev (7 timer siden): Jeg vil gjerne følgende på denne reisen 🥰 Kan ikke svare angående EL ettersom jeg er så nybegynner selv 😅 Sikkert lurt å «legge inn aksjer» ved første anledning 😉 Så hyggelig 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #75 Del Skrevet 17. januar 2022 Atticmess skrev (5 timer siden): Åssen ble det med testingen? Vanskelig å si når man eventuelt bør teste når man får sterk test, det trenger ikke nødvendigvis å bety at den blir positiv med en gang heller 🤷♀️ Jeg opplevde både oppbygging hvor testene ble sterkere og sterkere før positiv test og å få sterk test, men ikke positiv for så å gå noen dager med tydelige negative igjen og deretter brått bli positiv 🙈 Og spm du sier så kan jo lh-toppen variere i lengde også. Huff, stress med turnusjobbing midt i prøvingen.. Typisk om man skal få eggløsning akkurat mens man er borte.. Håper dere rekker det 🤞 Ja du spør godt! Jeg dro på apoteket og fikk tak i RSFU-tester, men har ikke noe erfaring med de fra før. De ble aldri noe mer positive enn den på bildet jeg la inn tidligere her 🤔 Men det er jo interessant det du sier med varierende utslag på test, så kanskje jeg skal fortsette å teste litt til! Kjenner jo fremdeles på murringer, så noe skjer jo 😄 Skal heldigvis snart hjem så da får jeg kaste meg over mannen ved første og beste mulighet, så får vi se hva som skjer 😋 Har også skjønt at selv om man får positiv el-test og symptomer så kan det hende at kroppen ikke slipper egg? Og da er vel den eneste sikre metoden å konstatere eggløsning på å tempe? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 17. januar 2022 #76 Del Skrevet 17. januar 2022 Ja, temping er virkelig gull sånn sett. Tar jo noen sykluser før man er godt igang med det, men jeg syns det var gull verdt. Jeg ble såpass fan at jeg skal fortsette med det nå etter graviditeten, og lære meg hvordan man bruker det for å finne sikre perioder og unngå graviditet (ønsker ikke spiral eller hormon prevensjon). Da jeg hang aktivt på prøverforumet så opplevde noen av mine medprøvere det du sier, alle tegn på eggløsning, men egget slapp ikke. Så er tydelig at av og til så prøver kroppen å sette igang eggløsning uten at det går. Usikker på om de da fikk helt positiv eggløsningstest, det husker jeg ikke.. men det syntes på tempen at eggløsning ikke hadde skjedd hvertfall. Blir spennende å høre åssen testingen utvikler seg etterhvert 😊 Og sikkert lurt å legge inn aksjer når du kommer hjem før sikkerhets skyld 😁🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 17. januar 2022 Forfatter #77 Del Skrevet 17. januar 2022 Atticmess skrev (1 time siden): Ja, temping er virkelig gull sånn sett. Tar jo noen sykluser før man er godt igang med det, men jeg syns det var gull verdt. Jeg ble såpass fan at jeg skal fortsette med det nå etter graviditeten, og lære meg hvordan man bruker det for å finne sikre perioder og unngå graviditet (ønsker ikke spiral eller hormon prevensjon). Da jeg hang aktivt på prøverforumet så opplevde noen av mine medprøvere det du sier, alle tegn på eggløsning, men egget slapp ikke. Så er tydelig at av og til så prøver kroppen å sette igang eggløsning uten at det går. Usikker på om de da fikk helt positiv eggløsningstest, det husker jeg ikke.. men det syntes på tempen at eggløsning ikke hadde skjedd hvertfall. Blir spennende å høre åssen testingen utvikler seg etterhvert 😊 Og sikkert lurt å legge inn aksjer når du kommer hjem før sikkerhets skyld 😁🤞 Fint å høre andres erfaring med temping også. Det blir vel en vane til slutt det også, som alt annet 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #78 Del Skrevet 20. januar 2022 Jeg har testet en gang om dagen siden sist og alle har vært så negative som det går an omtrent (eggløsningstester altså). Har hatt veldig stikking og murring de siste dagene så kan jo hende det er tegn på ett eller annet, jeg vet bare ikke hva 😅 Det ble aksjer på tirsdag og i går da, bare sånn tilfelle! Nå er det ikke mange dagene før jeg skal tilbake på jobb heller, så får jeg bare ta det litt som det kommer fremover 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 24. januar 2022 #79 Del Skrevet 24. januar 2022 jentafralandet skrev (På 20.1.2022 den 19.09): Jeg har testet en gang om dagen siden sist og alle har vært så negative som det går an omtrent (eggløsningstester altså). Har hatt veldig stikking og murring de siste dagene så kan jo hende det er tegn på ett eller annet, jeg vet bare ikke hva 😅 Det ble aksjer på tirsdag og i går da, bare sånn tilfelle! Nå er det ikke mange dagene før jeg skal tilbake på jobb heller, så får jeg bare ta det litt som det kommer fremover 😋 Så spennende å være "ny" i denne prøveverdenen 🌸 du er ikke helt ny har jeg lest, men har skjønt at dere har startet med prøvingen nå☺️ så smart å få kontroll på syklusen og eggløsninger først. Da optimaliserer man sjansene hvertfall 🤞 masse lykke til 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #80 Del Skrevet 24. januar 2022 Elise93 skrev (3 timer siden): Så spennende å være "ny" i denne prøveverdenen 🌸 du er ikke helt ny har jeg lest, men har skjønt at dere har startet med prøvingen nå☺️ så smart å få kontroll på syklusen og eggløsninger først. Da optimaliserer man sjansene hvertfall 🤞 masse lykke til 🤩 Takk 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå