Saschi Skrevet 20. mars 2021 #41 Del Skrevet 20. mars 2021 Det som du kan tenke på når det kommer til tester er å kjøpe her Det er mange, inkludert meg som kjøper her i fra Bruker de dyre fra apoteket hvis jeg får positiv test eller jeg er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #42 Del Skrevet 20. mars 2021 Saschi skrev (5 timer siden): Det som du kan tenke på når det kommer til tester er å kjøpe her Det er mange, inkludert meg som kjøper her i fra Bruker de dyre fra apoteket hvis jeg får positiv test eller jeg er usikker Takk 💕 har noen graviditetstester derfra som jeg tar innimellom for å være på den sikre siden. Må nok bestille noen eggløsningstester etterhvert når (hvis😅) mensen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 21. mars 2021 #43 Del Skrevet 21. mars 2021 jentafralandet skrev (22 timer siden): Takk 💕 har noen graviditetstester derfra som jeg tar innimellom for å være på den sikre siden. Må nok bestille noen eggløsningstester etterhvert når (hvis😅) mensen kommer Den kommer, det har jeg bestemt, så nå må systemet ditt få fort gang sånn at jeg kan få viljen min 😁😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #44 Del Skrevet 23. mars 2021 Saschi skrev (På 21.3.2021 den 20.55): Den kommer, det har jeg bestemt, så nå må systemet ditt få fort gang sånn at jeg kan få viljen min 😁😏 Haha, fantastisk 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #45 Del Skrevet 23. mars 2021 I går var legetimen min, og jeg ble ikke så mye klokere altså. Blodprøvene ble det ikke noe av fordi de klarte ikke treffe årene mine 😬 tror de stakk 5-6 ganger i hver arm før de ga seg og stakk meg i fingeren for å sjekke blodsukker. Alt annet så bra ut da, og legen var ikke så bekymra når jeg fortalte at jeg fortsatt venta på mensen. Han er en av de hyggeligste legene jeg har møtt og virker oppriktig opptatt av pasientene sine, så føler jeg fikk et ærlig svar der ☺️ Problemet er bare at jeg blir så utålmodig. Jeg er også veldig lei av jobben min, så å kunne vite at jeg må holde ut i 8-9 mnd til hadde hjulpet veldig 😅 Det er ikke akkurat noe alternativ å slutte i en veldig stabil jobb nå når jobbmarkedet er som det er.. Jeg bør vel kanskje kontakte gynekolog etterhvert hvis dette fortsetter å dra ut 🍀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 1. april 2021 Forfatter #46 Del Skrevet 1. april 2021 Litt lei jeg nå altså 🙄 Skulle gjerne likt å vite hva som foregår i denne kroppen, og om det i det hele tatt foregår noe. Kan ikke el-teste hver dag heller når det ikke er noe å teste etter 🤷🏼♀️ Vil det være mer hensiktsmessig å begynne med temping kanskje? Merker at jeg begynner å reagere mer på folk som hinter om barn også. Dette har jeg aldri reagert på tidligere, men nå kjenner jeg det stikker litt. Jeg får heldigvis aldri «mas» fra min egen familie, men særlig kolleger og venner hinter og spør. Kan bare tenke meg hvordan dette føles for folk som har vært aktivt prøvere lenge ❤️ Jaja, dette er første påsken på tre år (!) jeg har fri og det skal nytes. Jeg er faktisk hjemme alene denne påska og får besøk av mamma i morgen (vi bor på hver vår kant av landet) så det blir veldig hyggelig 🥰 Håper dere som titter innom her har en god påske også 🐣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. april 2021 #47 Del Skrevet 1. april 2021 Åh, skjønner du blir lei ja! 😔 Jeg ville kanskje droppet EL-testene om du egentlig ikke har en syklus (eller at den er veeldig lang). Temping er fint, enkelt og billig. Men det viser jo først når EL har vært. Så viktig å ha jevnlig sex. Jeg tror jeg hadde gått for sex ca annenhver dag om jeg var deg, og ca én dag pr uke tatt en g-test for å sjekke. Så kan du heller ta opp EL-testing hvis mensen noen gang viser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 1. april 2021 Forfatter #48 Del Skrevet 1. april 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Åh, skjønner du blir lei ja! 😔 Jeg ville kanskje droppet EL-testene om du egentlig ikke har en syklus (eller at den er veeldig lang). Temping er fint, enkelt og billig. Men det viser jo først når EL har vært. Så viktig å ha jevnlig sex. Jeg tror jeg hadde gått for sex ca annenhver dag om jeg var deg, og ca én dag pr uke tatt en g-test for å sjekke. Så kan du heller ta opp EL-testing hvis mensen noen gang viser seg. Ja jeg el-tester ikke nå i det hele tatt fordi tanken var å vente til etter mensen hadde kommet. Jeg er bare nysgjerrig og vil vite, men det finnes jo ingen gode alternativer 😂 Jevnlig sex er såklart lurt for å sikre seg, men så jobber jeg turnus da og bor borte annenhver uke 🧐 Men nå skal jeg bare smøre meg med tålmodighet og heller ta en ny vurdering når/hvis det har gått 6 mnd uten mensen eller graviditet 🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. april 2021 Forfatter #49 Del Skrevet 23. april 2021 Nå har mensen «endelig» meldt sin ankomst og DÆVEN det er ikke behagelig altså. Jeg har egentlig ikke pleid å blø så mye (på p-piller vel og merke), men det er visst ikke tilfellet denne gangen 😬 Får vel bare stå i det nå og håpe at den ikke varer så lenge. Ellers så har samboeren og jeg diskutert litt om vi skal vente med prøvingen, men jeg skifter jo mening fra dag til dag. Vi har det jo egentlig veldig fint nå og har mulighet til å gjøre det vi vil omtrent når vi vil. Vi har heller ikke noe familie her vi bor nå og kan heller ikke flytte nærmere familie de nærmeste årene fordi han har en sønn her vi bor nå. Vi snakker en avstand på 6-7 timer med bil. Samtidig trives vi veldig godt her vi bor nå og for meg er det lettest å få jobb i denne delen av landet. Jeg vurderer også å begynne på skole igjen til høsten og har faktisk søkt meg inn på en ny bachelor. Dette er litt fordi jeg er lei av jobben jeg har nå, men også fordi det er en spennende bachelor og det er lettere for meg å få jobb hvor som helst i landet senere med denne bacheloren (vi ser for oss å flytte i fremtiden). Er litt redd for at jeg ser tilbake om fem år og tenker «hvorfor bare begynte du ikke på skole igjen?» eller «hvorfor begynte du ikke å prøve på barn tidligere?» uansett hva jeg velger nå 😅 Et barn passer vel uansett aldri perfekt og det blir jo en omveltning uansett. Jeg prøver å tenke at jeg ikke skal tenke så mye, og hvis det blir et barn mens jeg er student så er det ikke krise. Det er hvertfall ikke produktivt det jeg driver med nå, som er å gå på jobb og glede meg til fri 🙃 Mye på hjertet i dag visst, skylder litt på mensen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. april 2021 #50 Del Skrevet 23. april 2021 Så godt at mensen faktisk kom og du kunne få en ordentlig syklusstart! Får håpe den ikke blir så langvarig da, ikke noe særlig når den er heftig Er ikke enkelt å ta slike store livsvalg altså. Man kan rett og slett bli veldig frustrert og gal av tankene. Jeg har ikke så fryktelig mange råd å komme med, men jeg kan si at det er vanskelig å planlegge slike ting. Man vet aldri 100% hvordan det blir, spesielt med ting man ikke har helt kontroll på selv. Da tenker jeg spesielt på det med barn. Man vet ikke hvor lang tid det kan ta... og fertiliteten har en utløpsdato. Og selv om du ikke regnes som så gammel enda, så kan det være lurt å komme i gang. Hvis det skulle ta tid og man f.eks ønsker flere barn på sikt... ja. Studier og karriere kan man holde på med nesten hele livet om man ønsker. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg søkt på den bacheloren som du har gjort, men samtidig satt i gang prøving. Så tar du det som skjer etter hvert. Om du blir gravid under studiene så ordner det seg alltids! Går fint an å ta pauseår og fortsette etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 23. april 2021 #51 Del Skrevet 23. april 2021 Har lyst å si meg enig i Amatariel. Angående bosted så har man alltids ferier man kan besøke familie i, og det er ikke alltid dere som et nødt til å reise for å besøke, for det kan gå begge veier 😊 Jeg er oppvokst i 1 by der alle besteforeldre bor i en annen by ca 4,5 timer kjøring unna. Kun nå i mer voksen alder har jeg tenkt på det som en dum ting, men da jeg var liten var vi ofte på besøk hos de da det var skolefri. Det blir selvfølgelig ikke det samme som om besteforeldrene bor nedi samme gata. Da kan man få mer avlastning og hjelp, men dersom man kan greie seg uten den avlastningen nære besteforeldre kan gi, så ville ikke jeg tenkt på den avstanden så mye. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. april 2021 #52 Del Skrevet 23. april 2021 Vi har heller ingen familiemedlemmer i byen vi bor i. Har oppfostret tre barn likevel Syns vi får ganske mye besøk i løpet av ett år egentlig (både av min og mannens familie), og så reiser vi jo ofte bort når det er skoleferier o.l. Har heller ikke mangel på dagligdags hjelp da vi har annet nettverk som venner og naboer. Og når barna blir litt større så får de egne venner. Syns jeg sitter mange ettermiddager her barnløs fordi ungene er hos hver sine venner så har avlastning i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. april 2021 Forfatter #53 Del Skrevet 23. april 2021 (endret) @Amatariel @Niny Dere har jo helt rett, det er bare jeg som spinner så langt inn i mine egne tanker at hjelp. Fint at dere kan dra meg litt tilbake igjen 🥰 Jeg har også vokst opp med mamma sin side av familien flere timer unna. Pappa sin side av familien var 20 minutter unna, men jeg så likevel mamma sin side mye oftere. Jeg liker også å tro at jeg setter mer pris på mine besteforeldre som bor lenger unna enn mine søskenbarn som har har de i umiddelbar nærhet. Vet ikke om jeg klarer å formulere meg sånn at det ikke høres fælt ut, men jeg vet at jeg er flinkere til å ringe/sende meldinger/sette av tid til besøk enn mine fettere og kusiner er. Og vi har jo et veldig tett forhold som jeg er veldig glad for. Kan jo hende jeg hadde blitt fullstendig gal av å ha mamma i umiddelbar nærhet også 😂 Uansett om vi bestemmer oss for å prøve aktivt med el-tester eller ikke så har jeg ikke lyst til å begynne på p-piller igjen, jeg føler meg mye bedre mentalt og fysisk uten. Så får vi se hva som skjer. Endret 23. april 2021 av jentafralandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ME97 Skrevet 25. april 2021 #54 Del Skrevet 25. april 2021 jentafralandet skrev (På 23.4.2021 den 16.53): Nå har mensen «endelig» meldt sin ankomst og DÆVEN det er ikke behagelig altså. Jeg har egentlig ikke pleid å blø så mye (på p-piller vel og merke), men det er visst ikke tilfellet denne gangen 😬 Får vel bare stå i det nå og håpe at den ikke varer så lenge. Ellers så har samboeren og jeg diskutert litt om vi skal vente med prøvingen, men jeg skifter jo mening fra dag til dag. Vi har det jo egentlig veldig fint nå og har mulighet til å gjøre det vi vil omtrent når vi vil. Vi har heller ikke noe familie her vi bor nå og kan heller ikke flytte nærmere familie de nærmeste årene fordi han har en sønn her vi bor nå. Vi snakker en avstand på 6-7 timer med bil. Samtidig trives vi veldig godt her vi bor nå og for meg er det lettest å få jobb i denne delen av landet. Jeg vurderer også å begynne på skole igjen til høsten og har faktisk søkt meg inn på en ny bachelor. Dette er litt fordi jeg er lei av jobben jeg har nå, men også fordi det er en spennende bachelor og det er lettere for meg å få jobb hvor som helst i landet senere med denne bacheloren (vi ser for oss å flytte i fremtiden). Er litt redd for at jeg ser tilbake om fem år og tenker «hvorfor bare begynte du ikke på skole igjen?» eller «hvorfor begynte du ikke å prøve på barn tidligere?» uansett hva jeg velger nå 😅 Et barn passer vel uansett aldri perfekt og det blir jo en omveltning uansett. Jeg prøver å tenke at jeg ikke skal tenke så mye, og hvis det blir et barn mens jeg er student så er det ikke krise. Det er hvertfall ikke produktivt det jeg driver med nå, som er å gå på jobb og glede meg til fri 🙃 Mye på hjertet i dag visst, skylder litt på mensen 😂 Hei! Kjenner meg så igjen i tankene dine, vi har også vært litt frem og tilbake. Har vel hatt 3 runder det siste halvåret på når det er ‘lurest’ å starte- men som du sier så passer det nok aldri helt perfekt uansett. nå har vi endelig bestemt oss, forhåpentligvis for siste gang😬😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 25. april 2021 Forfatter #55 Del Skrevet 25. april 2021 ME97 skrev (56 minutter siden): Hei! Kjenner meg så igjen i tankene dine, vi har også vært litt frem og tilbake. Har vel hatt 3 runder det siste halvåret på når det er ‘lurest’ å starte- men som du sier så passer det nok aldri helt perfekt uansett. nå har vi endelig bestemt oss, forhåpentligvis for siste gang😬😬 Godt at vi er flere med samme tanker! Hos meg så endrer avgjørelsen seg omtrent daglig, haha. Håper dere har landa nå da, lykke til 😄💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #56 Del Skrevet 15. mai 2021 I dag fikk jeg det for meg å ta en eggløsningstest og hallo, se 🤩 i følge Flo-appen så skal jeg ha mensen om 5 dager så jeg nærmer meg hvertfall noe mer «normal» syklus enn sist. Sist gang gikk det over 100 dager fra p-pille slutt til første vanlige mensen, så trodde det ville ta mye lenger tid før eggløsning kom denne gangen også. Gøy å se hvertfall, så nå skal jeg kjenne etter på kroppen om jeg kjenner noe til eggløsninga 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 15. mai 2021 #57 Del Skrevet 15. mai 2021 Så gøy med positiv EL test! Da er det bare å kose seg og håpe på full klaff! 🤞😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. mai 2021 #58 Del Skrevet 15. mai 2021 Hurra for positiv EL-test!! Blir en kosehelg dette Hvilken syklusdag er du på i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 15. mai 2021 Forfatter #59 Del Skrevet 15. mai 2021 Amatariel skrev (16 minutter siden): Hurra for positiv EL-test!! Blir en kosehelg dette Hvilken syklusdag er du på i dag? Ja nå spør du godt 😅 i følge appen så er det syklusdag 24. Samboeren er ikke hjemme denne helga så det blir ikke mye kos dessverre 🙄 Men hadde ikke innstilt meg på at eggløsning skulle skje nå heller så det går egentlig fint. Bare fornøyd med at noe skjer nå så det kanskje blir lettere å forutse etterhvert 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 15. mai 2021 #60 Del Skrevet 15. mai 2021 Gøy å se at kroppen stabiliserer seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå