Gå til innhold

Hvor vanlig er det å drikke seg full sammen med sine barn på 18/19 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 19 år og har aldri drukket alkohol sammen med han, jeg har heller ikke sett han drikke alkohol  selv om jeg vet han drikker alkohol på fest. 

På nyttårsaften var han hos sin kjæreste og hennes foreldre og søsken, og de trakk seg drita hele gjengen. 

Er det vanlig? 

Anonymkode: 89ffa...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig og vanlig, men noen gjør det. Er jo ingen fare, de er voksne og har lov til å drikke. 

Anonymkode: 5aef9...cc8

• Liker 15
Skrevet

I min bok, så er det utrolig spesielt. 

• Liker 19
Skrevet

Tja, kanskje ikke så vanlig. Men de er voksne, så sånn sett er det jo greit. Personlig ville jeg vært alt for redd for at jeg eller mine foreldre dummet seg ut og sa/gjorde noe dumt. Fylleangsten ville sittet i flere uker/måneder

Anonymkode: b6437...9a2

• Liker 2
Skrevet

Ikkje så veldig vanlig. Skjer i dei familiene der alkohol er blitt ein kultur, må minst ha vin til maten og gjerne ein cognac etterpå og.

Anonymkode: 2469d...077

• Liker 2
Skrevet

Jeg synest ikke noe om det. 18/19 åringer er svært umodne og om noe skulle skje har de fortsatt behov for sine foreldre. Foreldre er rollemodeller testen av livet💙

Anonymkode: e6065...01b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikkje så veldig vanlig. Skjer i dei familiene der alkohol er blitt ein kultur, må minst ha vin til maten og gjerne ein cognac etterpå og.

Anonymkode: 2469d...077

Men det er jo noe helt annet:) Her er det snakk om å drikke seg drita. 

• Liker 2
Skrevet

Ts her. 

Min sønn synes det er helt topp å være hos kjæresten og hennes familie, fordi der kan de drikke alkohol og drikke seg full sammen med foreldrene og kjærestens søsken er kjempegøy, sier han.

Jeg klarer ikke å drikke alkohol sammen med sønnen min og iallfall ikke drikke meg full.

Har ikke lyst å se han full heller.. 

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Tenker at det er merkelige folk som gjør sånt...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. 

Min sønn synes det er helt topp å være hos kjæresten og hennes familie, fordi der kan de drikke alkohol og drikke seg full sammen med foreldrene og kjærestens søsken er kjempegøy, sier han.

Jeg klarer ikke å drikke alkohol sammen med sønnen min og iallfall ikke drikke meg full.

Har ikke lyst å se han full heller.. 

At sønnen din synest dette er «kult» viser bare hvor umodne de er i den alderen. De trenger fortsatt noen som er stødige og sier hva som er rett og galt. 

Anonymkode: e6065...01b

• Liker 14
Skrevet

Føler det er litt sånn bygdefenomen. Jeg synes det er veldig rart,kunne aldri fallt meg inn å vært drita sammen med hverken foreldrene eller barna mine. Ett par øl eller noen glass vin er greit.

Anonymkode: d059e...ea0

• Liker 3
Skrevet

Føler det er litt sånn bygdefenomen. Jeg synes det er veldig rart,kunne aldri fallt meg inn å vært drita sammen med hverken foreldrene eller barna mine. Ett par øl eller noen glass vin er greit.

Dette er i en stor by

Ts

Skrevet (endret)

Hva mener du med drita? Hvordan oppførte de seg?  Nå kan det jo hende at sønnen din overdriver med uttrykk de på hans alder bruker. På nyttårsaften syns jeg det er greit nok å feste når alle er over 18. Så lenge de har det gøy, og det ikke er noe tull og drama. 

Hvis de gjør det ofte ellers syns jeg foreldrene er ukule. At de tar seg litt, ok. Men ikke å drikke seg fulle. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler det er litt sånn bygdefenomen.

Dette er i en stor by

Facepalm til fordommer :) 

Anonymkode: 437ff...b8f

• Liker 5
Skrevet

Tror det vanligste er å drikke noen enheter, men stoppe før man blir brisen, uansett hvor voksne man blir. Jeg er i slutten av 20-årene og har aldri følt noe behov for å drikke meg full sammen med foreldrene mine, men vi kan godt ta et par øl eller et par glass vin sammen. Husker moren til en venninne pleide å feste med oss fra vi var 16, men det vil jeg i alle fall tro hører til sjeldenhetene. 

Anonymkode: 1ddfb...d78

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha. Jeg bor på vestkanten i Oslo blant folk i møblerte hjem før å si det sånn. Det festes med "voksne" unger her også skal jeg si deg. 

• Liker 7
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med drifta? Hvordan oppførte de seg?  Nå kan det jo hende at sønnen din overdriver med uttrykk de på hans alder bruker. På nyttårsaften syns jeg det er greit nok å feste når alle er over 18. Så lenge de har det gøy, og det ikke er noe tull og drama. 

Hvis de gjør det ofte ellers syns jeg foreldrene er ukule. At de tar seg litt, ok. Men ikke å drikke seg fulle. 

De hadde drukket sprit og det hadde han ikke gjort før, derfor ble han/kjæresten drita og sto ikke på beina før langt utpå neste dag.

De "voksne" hadde også vært veldig fulle sa han. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De hadde drukket sprit og det hadde han ikke gjort før, derfor ble han/kjæresten drita og sto ikke på beina før langt utpå neste dag.

De "voksne" hadde også vært veldig fulle sa han. 

Ts

Ser jo kjempegøy ut. Syns det er greit å drikke så en klarer å stå på beina men.... 

• Liker 1
Skrevet

Er vel bedre at de drikker seg drita fulle hjemme enn at de gjør det ute på byen f.eks. 

Anonymkode: 564f2...5ba

• Liker 7
Skrevet

Når jeg var 18, var jeg mye hjemme hos min daværende kjæreste. Og vi drakk med familien hans. Foreldrene ble ikke "drita", men det var normalt. Men jeg likte ikke å drikke med mine foreldre, det var liksom ikke det samme.. Men synes ikke det du beskriver, er så veldig uvanlig.

Anonymkode: 48c60...427

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...