Gå til innhold

Jeg må holde alle mine utfordringer for meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt fra den tøffe fortiden, den daglige angsten til småting jeg er misfornøyd med ellers. Alt av negativ natur må jeg holde for meg selv, fordi han ikke takler det. Jeg sliter med angst etter noe han gjorde, men han tåler det ikke, tåler ikke mine følelser i det hele tatt. 

En periode nå har jeg taklet alt alene, forteller han ikke noe annet enn en og annen beskjed. Han syns forholdet vårt har blitt så bra! Han tror at jeg har fått det bedre og at vi ikke krangler mer. 

Er det noe jeg er misfornøyd med når det kommer til han også så jobber jeg hardt med å gi faen i tankene som kommer. Ligger jeg med panikkangst likevel, så forteller jeg ikke han noe om det. Er jeg helt i kjelleren, så går jeg heller å legger meg, enn å prate med han. 

Er det slik forhold skal være? 

Anonymkode: a17dd...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke, det er jo fullstendig selvdestruktiv og det kommer ikke til å bli en happy ending. Hvorfor skal du være sammen med en sånn mann? Kaste bort tiden på en som er så blind og ego?

Anonymkode: 9b2ca...ee1

• Liker 19
Skrevet

Her må du komme deg bort. Avstand vil gjøre at du ser forholdet i et annet lys. Og har du venner/familie som kan stille opp for deg, hvis du trenger et sted å bo fram til du finner noe eget? Eller trenger noen å prate med? Kanskje du burde gå til en psykolog som du kan fortelle om forholdet ditt til? 

• Liker 8
Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Her må du komme deg bort. Avstand vil gjøre at du ser forholdet i et annet lys. Og har du venner/familie som kan stille opp for deg, hvis du trenger et sted å bo fram til du finner noe eget? Eller trenger noen å prate med? Kanskje du burde gå til en psykolog som du kan fortelle om forholdet ditt til? 

Begynner snart hos psykolog. Har ikke venner eller familie som stiller opp. 

• Liker 2
Skrevet

Opplever også at det blir brukt mot meg når han er irritert på meg, så jeg føler meg ikke trygg på å fortelle han ting heller. 

Skrevet

Hva er årsaken til at du ikke drar fra han? 

• Liker 7
Skrevet
Troyamin skrev (Akkurat nå):

Hva er årsaken til at du ikke drar fra han? 

Har ingen andre. Godtar at livet aldri ble perfekt. Det er likevel 10 ganger bedre enn hva jeg kommet fra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ingen andre. Godtar at livet aldri ble perfekt. Det er likevel 10 ganger bedre enn hva jeg kommet fra. 

Du skal ikke behøve å godta situasjonen du er i, kun fordi det er noe bedre enn det du kom fra. Du skal tenke at du fortjener å ha det bra, ikke bare godt nok! 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har også vært i et slikt forhold, hvor mine følelser ikke hadde noen plass og forståelse. Det gjorde meg bare enda sykere. 

Du fortjener så mye bedre. 

Skrevet

Du gjør dine valg. Han klarer du aldri å forandre, men å fortsette å være sammen med ham velger du selv HVER dag.

Anonymkode: 90a53...079

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er fullt mulig å ha det godt og fint som singel også. Da er det lettere å bli kjent med seg selv, å dyrke hobbier og finne venner med felles interesser. Det er ikke lurt å bli avhengig av en annen person for å ha det godt. Og helt ærlig, det høres ikke ut som om du har det fint. Du kan ikke være deg selv, du kan ikke prate om det som er vanskelig for deg. Det er ikke et godt forhold, og det er ikke slik forhold skal være. I et sunt forhold skal man dele og lytte, støtte og hjelpe. I et sunt forhold er man et team som jobber sammen for å støtte hverandre opp. 

Anonymkode: 20c93...024

• Liker 9
Skrevet

Hva var det han gjorde da?

Anonymkode: 06b10...51b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplever også at det blir brukt mot meg når han er irritert på meg, så jeg føler meg ikke trygg på å fortelle han ting heller. 

Du er sammen med en mann som ikke anerkjenner at du har behov eller følelser, faktisk driter han i de om du føler noe annet enn at han er fantastisk. Det ødelegger deg og tiver deg ned.

Anonymkode: a1718...5d0

• Liker 8
Skrevet

Han gjør deg syk! Jeg har vært i et lignende forhold i 13 år, har forsøkt å komme meg ut de siste 4. Jeg vet det føles umulig, for han har manipulert deg. 
Du har det bedre alene, jeg lover deg. Jeg er så glad for at jeg kom meg vekk, angsten min er mye bedre og jeg er endelig fri til å kunne bearbeide. Du fortjener mye bedre ❤️ 

Anonymkode: 81b73...67a

• Liker 4
Skrevet

Du gjør dine valg. Han klarer du aldri å forandre, men å fortsette å være sammen med ham velger du selv HVER dag.

Anonymkode: 90a53...079

Ja, det vet jeg også. Jeg spurte ikke om jeg burde dumpe han, jeg sjekket om dette var normalt. Nei, det var ikke det. Da vil jeg heller sjekke muligheter for en forandring. 

Skrevet

Du skjønner vel selv at det ikke er slik et forhold skal være?

Anonymkode: ec28d...7be

• Liker 5
Skrevet

Det er fullt mulig å ha det godt og fint som singel også. Da er det lettere å bli kjent med seg selv, å dyrke hobbier og finne venner med felles interesser. Det er ikke lurt å bli avhengig av en annen person for å ha det godt. Og helt ærlig, det høres ikke ut som om du har det fint. Du kan ikke være deg selv, du kan ikke prate om det som er vanskelig for deg. Det er ikke et godt forhold, og det er ikke slik forhold skal være. I et sunt forhold skal man dele og lytte, støtte og hjelpe. I et sunt forhold er man et team som jobber sammen for å støtte hverandre opp. 

Anonymkode: 20c93...024

Jeg er ikke avhengig av han for å få det godt, jeg har mine hobbyer likevel jeg. Driver med det jeg har lyst til, bare følelsene og utfordringene mine får ingen støtte hos han. 

Jeg støtter han i hans utfordringer og det er ikke få, men det er ikke rom for det andre veien. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han gjør deg syk! Jeg har vært i et lignende forhold i 13 år, har forsøkt å komme meg ut de siste 4. Jeg vet det føles umulig, for han har manipulert deg. 
Du har det bedre alene, jeg lover deg. Jeg er så glad for at jeg kom meg vekk, angsten min er mye bedre og jeg er endelig fri til å kunne bearbeide. Du fortjener mye bedre ❤️ 

Anonymkode: 81b73...67a

Jeg er jo ikke manipulert om jeg kjenner til feilene. Jeg setter han på plass når det er noe jeg er uenig i. Nå vet jeg at dette ikke er ok, uansett hvilke problemer jeg har. Så må vi finne en løsning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner vel selv at det ikke er slik et forhold skal være?

Anonymkode: ec28d...7be

Ja, men angst, panikkangst og depresjon, hvor mye skal en partner tåle?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er jo ikke manipulert om jeg kjenner til feilene. Jeg setter han på plass når det er noe jeg er uenig i. Nå vet jeg at dette ikke er ok, uansett hvilke problemer jeg har. Så må vi finne en løsning. 

Er bare en løsning og det er at du må gå. Du vil aldri stå likt med ham i dette forholdet fordi i hans øyne er det en tap-tap situasjon. Han må være viktigere enn deg for å føle seg bra.

Sjekk ut Common ego Christina på YouTube om covert narcissist. 

La meg tippe, sist du var syk eller dårlig, ble det så langt som mulig oversett? Og hvis man MÅTTE adressere helsa di, brydde han seg eller virket han sur for at du var dårlig?

Anonymkode: a1718...5d0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...