AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Jeg har sett bilder av folk fra ca. 90-tallet og bakover, og det er slår meg hvor utrolig gamle mange ser ut. Både kvinner og menn. Har sett bilde fra 80-tallet av en britisk mann på ca.30 og det så ut som han var nærmere 50. Og kvinner på ca.30 som så ut som de over 40. Var folk mer slitne før? Hadde dårligere kosthold? Fikk ikke i seg nok vitaminer og mineraler? Drakk mye alkohol og røkte? Så også en film, utvandrarna og nybyggarna med liv Ullmann, handlingen foregår rundt 1850, og en dama døde 37 år gammel av slitenhet og barnefødsler, men så jo ut som hun var nærmere 80!! Kostholdet var veldig ensidig. Mye brød og grøt av korn, fisk og kjøtt. Lite grønsaker og frukt og bær. Drakk melk og hkemmebrygg istedenfor vann. Idag ser vi så unge ut. Jeg er snart 40, men ser ut som jeg er 20-25 år. Mange blir sjokkert over hvor ung jeg ser ut og forstår det ikke. Mange av de jeg kjenner på min alder ser veldig unge ut. De ser yngre ut enn meg også. Ja, jeg har et sunt kosthold med mye frukt, grønnsaker og bær, tar mye vitaminer og mineraler og andre kosttilskudd, drikker nok vann. Ingen av oss røker eller drikker heller. Er det pga lettere liv, mindre hardt arbeid, bedre kosthold og mer hvile? Anonymkode: 14ed5...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Jeg bruker ikke sminke, har aldri brukt sminke, og ingen av mine venner bruker sminke. Så det har ingenting med saken at mange ser så unge ut idag. Anonymkode: 14ed5...9a2 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er snart 40, men ser ut som jeg er 20-25 år. Anonymkode: 14ed5...9a2 Vel... Få se bilde av deg så vi kan få bekreftet det. Min erfaring er at kvinner som er 40 år gamle og tror at de ser ut som om de er 20 ikke er helt i kontakt med den virkelige verden. Anonymkode: 7a57d...730 104
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel... Få se bilde av deg så vi kan få bekreftet det. Min erfaring er at kvinner som er 40 år gamle og tror at de ser ut som om de er 20 ikke er helt i kontakt med den virkelige verden. Anonymkode: 7a57d...730 Jeg har ikke tenkt på hvor gammel jeg er, men alle maser om det og blir sjokkerte, så det er litt slitsomt. Da jeg var 28-30 trodde alle jeg var 18 år. Nå tror de et sted mellom 20-25 år. Alle jeg møter sier det. På jobben får jeg mye oppmerksomhet rundt det. De nevner det ofte. De fleste prater til meg som om jeg er veldig ung. Jeg har ingen barn, og har ingen rynker, og bruker ikke sminke. Har heller ikke grå hår. Så kan hende jeg ser veldig ungdommelig ut. Jeg var i et bryllup før koronaen slo til, og jeg så på bildet av meg og alle damene på min alder at vi så ekstremt unge ut. Så ut som om vi var 25. Jeg ser jo at alle mine venner ser unge ut og holder seg bra. Var nylig hos en lege som sa at jeg holdt meg utrolig bra til å være snart 40. Om du søker etter Miranda Kerr er hun snart 38 og ser ekstremt ung ut. Så da er det ikke så rart at andre på samme alder ser veldig unge ut. Anonymkode: 14ed5...9a2 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke tenkt på hvor gammel jeg er, men alle maser om det og blir sjokkerte, så det er litt slitsomt. Da jeg var 28-30 trodde alle jeg var 18 år. Nå tror de et sted mellom 20-25 år. Alle jeg møter sier det. På jobben får jeg mye oppmerksomhet rundt det. De nevner det ofte. De fleste prater til meg som om jeg er veldig ung. Jeg har ingen barn, og har ingen rynker, og bruker ikke sminke. Har heller ikke grå hår. Så kan hende jeg ser veldig ungdommelig ut. Jeg var i et bryllup før koronaen slo til, og jeg så på bildet av meg og alle damene på min alder at vi så ekstremt unge ut. Så ut som om vi var 25. Jeg ser jo at alle mine venner ser unge ut og holder seg bra. Var nylig hos en lege som sa at jeg holdt meg utrolig bra til å være snart 40. Om du søker etter Miranda Kerr er hun snart 38 og ser ekstremt ung ut. Så da er det ikke så rart at andre på samme alder ser veldig unge ut. Anonymkode: 14ed5...9a2 Jeg som er 30 kan love deg at vi som er yngre fint klarer å se når andre damer er rundt 40 år. Folk som kommenterer utseende etter alder drar på og jatter med. Jeg kan fint si at ei venninne ser yngre ut men ikke er det. Man kritiserer ikke utseende til hverandre. Virker som du har et forvrengt bilde av deg selv. Anonymkode: 503ca...cc5 46
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Mange ser yngre ut i dag. Det er pga et lettere liv, bedre kosthold osv. Mange ser også eldre ut pga fillers, masse sminke osv. Og like mange ser seg blinde på eget utseende.... Anonymkode: b8c55...f07 17
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg som er 30 kan love deg at vi som er yngre fint klarer å se når andre damer er rundt 40 år. Folk som kommenterer utseende etter alder drar på og jatter med. Jeg kan fint si at ei venninne ser yngre ut men ikke er det. Man kritiserer ikke utseende til hverandre. Virker som du har et forvrengt bilde av deg selv. Anonymkode: 503ca...cc5 Jeg vet ikke, men når folk spør hvor gammel jeg er reagere de sånn. Mange som sier at de håper de ser like unge ut som meg når de blir 40. Jeg tenker ikke så mye over det. Jeg har ikke bedt om å få oppmerksomhet rundt dette. Jeg unngår å svare hvor gammel jeg er for det er slitsomt. Jeg også legger merke til alder på folk. Jeg har vært 20 selv og møtte en dame jeg trodde var 20-25 et sted, men hun var 40!!! Så jeg forstår jo at folk ikke kan tro det er sant. I min familie ser vi veldig unge ut for alderen. Anonymkode: 14ed5...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange ser yngre ut i dag. Det er pga et lettere liv, bedre kosthold osv. Mange ser også eldre ut pga fillers, masse sminke osv. Og like mange ser seg blinde på eget utseende.... Anonymkode: b8c55...f07 Det er sant. De som bryr seg om kosthold og vitaminer og sunn aktiviteter holder seg bedre enn de som smører masse dritt og gift i tryne. Anonymkode: 14ed5...9a2
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag ser vi så unge ut. Jeg er snart 40, men ser ut som jeg er 20-25 år. Anonymkode: 14ed5...9a2 Du må ikke bedømme for folk flest ut fra deg selv. Veldig mange snart 40-åringer, spesielt kvinner, ser faktisk eldre ut. Og det er helt normalt. Med mindre man sminker seg ung, så er et vanlig småbarnsliv et indikator for at man ser eldre ut enn man er. Søvnløse netter, kabal som må gå rundt, tidsklemma og alt det andre som følger med. Har du barn og har du mesteparten av ansvaret for dem alene? 5
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vel... Få se bilde av deg så vi kan få bekreftet det. Min erfaring er at kvinner som er 40 år gamle og tror at de ser ut som om de er 20 ikke er helt i kontakt med den virkelige verden. Anonymkode: 7a57d...730 Sant nok. Ekskludert de som har ''babyface'', barnslig oppførsel og lav høyde da og fremstår som tenåringer av disse grunnene. 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg som er 30 kan love deg at vi som er yngre fint klarer å se når andre damer er rundt 40 år. Folk som kommenterer utseende etter alder drar på og jatter med. Jeg kan fint si at ei venninne ser yngre ut men ikke er det. Man kritiserer ikke utseende til hverandre. Virker som du har et forvrengt bilde av deg selv. Anonymkode: 503ca...cc5 DETTE Anonymkode: df447...562 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er sant. De som bryr seg om kosthold og vitaminer og sunn aktiviteter holder seg bedre enn de som smører masse dritt og gift i tryne. Anonymkode: 14ed5...9a2 Feil. Slikt er individuelt. Anonymkode: df447...562 11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (5 minutter siden): Du må ikke bedømme for folk flest ut fra deg selv. Veldig mange snart 40-åringer, spesielt kvinner, ser faktisk eldre ut. Og det er helt normalt. Med mindre man sminker seg ung, så er et vanlig småbarnsliv et indikator for at man ser eldre ut enn man er. Søvnløse netter, kabal som må gå rundt, tidsklemma og alt det andre som følger med. Har du barn og har du mesteparten av ansvaret for dem alene? Jeg har ikke barn. Er vel stor forskjell på 40 år gamle kvinner med og uten barn. Anonymkode: 14ed5...9a2
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke barn. Er vel stor forskjell på 40 år gamle kvinner med og uten barn. Anonymkode: 14ed5...9a2 Da er du ikke representativ for kvinner som er snart 40, men eventuelt for kvinner som er snart 40 uten barn. Forstår du hvorfor du kan fremstå yngre for noen? Endret 19. januar 2021 av Drizzt 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): DETTE Anonymkode: df447...562 Jeg har selv møtt kvinner på 40 som ser ut som 20. Da var jeg selv 20. Og alle de som var med meg som var 20 så jo at denne 40-åringen så ut som 20. Anonymkode: 14ed5...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 Jeg tror nok røyking spiller en stor rolle. Mange flere røykte før, både kvinner og menn. Det har jo også blitt veldig økt fokus på solbeskyttelse. Sol og røyk er vel hudens største fiender. Ellers tenker jeg at mote nok også spiller inn. Når jeg ser gamle bilder av mine foreldre tenker jeg at de så "gamle"/veldig voksne ut i 30-årene fordi de hadde en klesstil jeg forbinder med gamle/voksne. Hvis jeg prøver å se bort i fra stilen ser jeg jo at de så unge ut i ansiktet. På 90-tallet spesielt føler jeg at det var stor forskjell på klesstilen til ungdom og voksne, mens det skillet ikke er like stort i dag. Dagens ungdom har en mer voksen klesstil, og dagens voksne har en mer ungdommelig klesstil, så de møtes liksom på halvveien. Anonymkode: ec4da...27a 19
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Da er du ikke representativ for kvinner som er snart 40, men for kvinner som er snart 40 uten barn. Forstår du hvorfor du kan fremstå yngre for noen? Mine venninner som har barn og er 40 ser også mye yngre ut enn de er. Anonymkode: 14ed5...9a2
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har selv møtt kvinner på 40 som ser ut som 20. Da var jeg selv 20. Og alle de som var med meg som var 20 så jo at denne 40-åringen så ut som 20. Anonymkode: 14ed5...9a2 Hvorfor er du så opptatt av å fremstå som 20-årig når du er 40? Trenger du virkelig starte 2 tråder om dette? Er det slik at du trenger at andre forteller deg at du ser ut som 20 for å føle deg bra? Måten du reagerer på når folk er uenige med deg tyder på at det er noe mer i bildet. 24
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine venninner som har barn og er 40 ser også mye yngre ut enn de er. Anonymkode: 14ed5...9a2 Det er sikkert en fin ting å si til og om dem selv om det ikke stemmer. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Hvis man ser litt nøye på bilder av folk fra gamle dager, så ser man at mange hadde et ungt ansikt både i 20 og 30 årene ihvertfall. De hadde en helt annen stil og fotografier var dårlige før. Anonymkode: 6e03c...421 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå