AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Er det noen som har bodd i Dubai her? Jeg har reist til Dubai på ferie mange ganger. Det er et sted jeg virkelig liker. Det er et sted jeg vurderer å flytte til. Noen tips fra folk som har bodd i Dubai? Anonymkode: 0e755...ce1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Virker risikabelt, og sikkert dyrt. Kan du noen gang slappe helt av der borte, uten å frykte for liv og helse? Anonymkode: 272ea...c0d 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Fordi du vil ha en slave eller? Hørt det er poppis der borti. Anonymkode: 5dd34...182 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi du vil ha en slave eller? Hørt det er poppis der borti. Anonymkode: 5dd34...182 Ja, det er også det første jeg tenker på, at jeg kan utnytte en slave. Not. Anonymkode: e854c...56a 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har bodd i Dubai her? Jeg har reist til Dubai på ferie mange ganger. Det er et sted jeg virkelig liker. Det er et sted jeg vurderer å flytte til. Noen tips fra folk som har bodd i Dubai? Anonymkode: 0e755...ce1 Flytte pga jobb? Da går alt av seg selv. Du har helseforsikring og andre rettigheter og goder via jobben. Du kommer også lettere inn i samfunnet. Bare flytte dit uten jobb? Da trenger du en grei sparekonto. Pengene der får fort bein å fly på. Anonymkode: ee99a...da6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 https://amnesty.no/bak-dubais-fasade Anonymkode: 3ce97...641 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Hater det stedet. Anonymkode: 1f074...932 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Ville du reist uten reiseforsikring? Som regel går det bra. Men om uhellet skulle skjer er du virkelig ille ute. Å bo i Dubai som kvinne er som å reise uten resieforsikring. Du har ingen rettigheter. Om noe skulle skje deg er du vrieklig ille ute. Anonymkode: d4187...d4e 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Uff, blir litt oppgitt når folk som ikke hat vært der uttaler seg. Dubai er ikke Saudi Arabia! Hvorfor skulle vedkommende frykte for liv og helse??? Ts, sjekk bloggen til Inger in Dubai. Hun har bodd der i mange år og har skrevet masse om livet der. Det går sikkert an å sende henne en melding også og spørre om praktiske ting, men mulig hun bruker litt lang tid på å svare nå med tvillinger. Jeg trives også veldig godt i Dubai, men tror ikke jeg ville ha bodd det fast. Min mann fikk tilbud om jobb men takket nei da vi også har barn. Men jeg kan absolutt se for meg å tilbringe store deler av vinter og vår der nå vi en gang blir pensjonister 😊 Anonymkode: 087ef...854 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Dubai gjør meg kvalm. Anonymkode: 4b93b...2a3 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Søppelplass. Fraværende menneskerettigheter og kvinnerettigheter. Man må ikke tro at det er noe glansbilde å være der. Du betyr ingenting med mindre du har penger. Selv da betyr du ingenting, men pengene dine betyr alt. Anonymkode: 23fb1...7f4 12
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Honey Dew skrev (10 timer siden): Hva skal du leve av? Hvis du frekventerer utelivet i Dubai så er sjansen stor for å treffe på sykt rike menn som vil ha en diskre «kjæreste». Men da må du ha alt på plass. Bra utseende, riktig oppførsel og utstråling. Dubai er midtøstens Las Vegas hvor du feks har Saudi menn som tar turen over grensen for å slå ut håret. Dubai er også kjent for å tiltrekke seg folk som rømmer hjemlandet sitt for investering og hvitvasking av penger. Veldig mange rike i araberverden og Østen har kjøpt seg bolig i Dubai. Her kan de trygt plassere formuen sin skattefritt, og leke seg med pengene i et gigantisk shoppingmekka. I Dubai er det akseptert å vise frem rikdommen din. Jo mer du har å vise frem jo mer respekt får du. Anonymkode: ee99a...da6 2
Klossmajor Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Uff, blir litt oppgitt når folk som ikke hat vært der uttaler seg. Dubai er ikke Saudi Arabia! Hvorfor skulle vedkommende frykte for liv og helse??? Ts, sjekk bloggen til Inger in Dubai. Hun har bodd der i mange år og har skrevet masse om livet der. Det går sikkert an å sende henne en melding også og spørre om praktiske ting, men mulig hun bruker litt lang tid på å svare nå med tvillinger. Jeg trives også veldig godt i Dubai, men tror ikke jeg ville ha bodd det fast. Min mann fikk tilbud om jobb men takket nei da vi også har barn. Men jeg kan absolutt se for meg å tilbringe store deler av vinter og vår der nå vi en gang blir pensjonister 😊 Anonymkode: 087ef...854 Ifølge Amnesty International er det mange grunner til å frykte for liv og helse i Dubai. Ikke rare forskjellen i forhold til Saudi-Arabia. De bryter menneskerettighetene på ulike områder. De rangeres blant de landene i verden der sivilsamfunnet er mest undertrykket. Det er ikke straffbart der for en mann å slå sin kone så lenge det ikke etterlater varige fysiske skader. Kvinner som anmelder en voldtekt risikerer å bli dømt til mange års fengsel for sex utenfor ekteskap. I 2013 ble en norsk kvinne som var på jobbreise i Dubai arrestert og dømt til fengsel etter at hun hadde anmeldt en voldtekt. Ifølge loven kan personer som har sex utenom ekteskap dømmes til pisking eller døden. Ifølge loven kan homofile dømmes til pisking eller døden. De har også dødsstraff for en lang rekke andre straffbare handlinger. De er en sentral aktør i krigen i Jemen og har, sammen med Saudi-Arabia, en stor del av ansvaret for krigsforbrytelser som har utløst en av nåtidens største humanitære katastrofer. Sammen med lokale myndigheter driver de et nettverk av hemmelige fengsler der fangene blir torturert og mange bare forsvinner. 7
Pia Sofia Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis du frekventerer utelivet i Dubai så er sjansen stor for å treffe på sykt rike menn som vil ha en diskre «kjæreste». Men da må du ha alt på plass. Bra utseende, riktig oppførsel og utstråling. Dubai er midtøstens Las Vegas hvor du feks har Saudi menn som tar turen over grensen for å slå ut håret. Dubai er også kjent for å tiltrekke seg folk som rømmer hjemlandet sitt for investering og hvitvasking av penger. Veldig mange rike i araberverden og Østen har kjøpt seg bolig i Dubai. Her kan de trygt plassere formuen sin skattefritt, og leke seg med pengene i et gigantisk shoppingmekka. I Dubai er det akseptert å vise frem rikdommen din. Jo mer du har å vise frem jo mer respekt får du. Anonymkode: ee99a...da6 Skikkelig sjarmerende sted, altså🙄 Hvis noen skulle la seg friste av å dra dit for å selge seg selv til en rik mann, så tror jeg sjansen er stor for at de får seg en overraskelse ifht respekten mennene der har for kvinner generelt, og sugarbabes spesielt. Vil "anbefale" å teste det samme i Norge før man utsetter seg for noe så ydmykende i et land der kvinner har SÅ lite rettigheter. Så klarer man kanskje å redde seg selv før det går til helvete. Tror det er mye naivitet ute og går hos golddiggers, ass! Selvrespekten din burde ikke vært til salgs. 5
Klossmajor Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 Pia Sofia skrev (1 minutt siden): Skikkelig sjarmerende sted, altså🙄 Hvis noen skulle la seg friste av å dra dit for å selge seg selv til en rik mann, så tror jeg sjansen er stor for at de får seg en overraskelse ifht respekten mennene der har for kvinner generelt, og sugarbabes spesielt. Vil "anbefale" å teste det samme i Norge før man utsetter seg for noe så ydmykende i et land der kvinner har SÅ lite rettigheter. Så klarer man kanskje å redde seg selv før det går til helvete. Tror det er mye naivitet ute og går hos golddiggers, ass! Selvrespekten din burde ikke vært til salgs. Attpåtil risikerer du der nede fengsel, pisking og dødsstraff for det og. 3
Pia Sofia Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 Klossmajor skrev (1 minutt siden): Attpåtil risikerer du der nede fengsel, pisking og dødsstraff for det og. Ja, dvs at man er sjanseløs hvis/når noen utsetter deg for noe man ikke gjør mot folk man har respekt for. Som kvinnelig sugarbabe sier det seg selv hvor mye respekt man får. Sinnsykt risikabelt! Og for de som kun har hatt fine opplevelser i Dubai: du har hatt flaks, og du har støttet et regime som undertrykker maks, både kvinner og menn. 5
Klossmajor Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 (endret) I Dubai befinner det seg også kriminelle som gjemmer seg der for å unngå lange fengselsstraffer her i Norge. Der nede kan de fortsette virksomheten sin i trygg avstand fra norsk lov. Endret 20. januar 2021 av Klossmajor 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 Klossmajor skrev (4 minutter siden): Attpåtil risikerer du der nede fengsel, pisking og dødsstraff for det og. Viktig å holde tunga beint i munnen nå. De Forente Arabiske Emirater er delt inn i 7 emirater og Dubai er den mest åpne og milde av de. I emiratet Sharjah er feks alkohol forbudt. Ikke i Dubai. Ikke glem det er forskjellig praktiserte lover for muslimer og ikke-muslimer der. Muslimer har ikke lov å drikke alkohol. Det har andre. Pisking er aldri i nyere tid praktisert i Dubai mot utlendinger. Dødsstraff? Får du kun om du dreper noen. Samme som i Kina og USA.. Jo, du kan finne mye crazy som står i lovverket der. Men det som i virkeligheten blir praktisert er noe helt annet. Dubai har den senere tid lempet på kravet om at du må være gift for å bo sammen med det motsatte kjønn som ikke er i familie. Nettopp pga alle ugifte par som drar på ferie dit, samt utlendinger som jobber der. Bare du passer på å ikke gjøre noen gravid som ugifte. Men utlendingene som jobber i Dubai omgår dette ved å reise ut av Dubai og til hjemlandet for abort eller evt bære frem barnet. Anonymkode: ee99a...da6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Husk at det er stor forskjell på å reise på ferie, bo på hotell, kose seg på stranda og det å skulle bo og jobbe der.. Anonymkode: 27f94...5d2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå