Annie78 Skrevet 14. august 2005 #1 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Hei! For en stund siden kjøpte jeg meg gode staver til stavgang, og brukte dem i 4-5 uker, ca 3 ganger i uka, før ferien. Helt super trening, blir varm i hele kroppen, kjenner jeg bruker mange fler muskler enn en vanlig gåtur, og blir skikkelig svett og sliten. Jeg er ikke glad i å jogge, får skikkelige pusteproblemer og vondt i knærne, og vanlige gåturer er liksom ikke nok trening. Men, så snakket jeg med en venninne som bor i Oslo. Hun trener mye på helsestudio, og hun holdt på å le seg ihjel når jeg fortalte om at jeg bruker staver til trening. "Aldri om noen får meg til å gå med noe sånt, det ser jo helt vanvittig teit ut!!!!" Og de samme sa en kamerat. "Det ser jo helt utrolig teit ut, at du gidder. Jogg i stedet." Har jo merket at folk ser litt ekstra på meg når jeg bruker stavene, og første turen var helt pyton. Men så fant jeg ut at det var såpass bra trening, at jeg ikke skulle bry meg. Men når folk du kjenner sier slike ting, da blir jeg litt lei meg, og jeg vet ikke om jeg orker å gå med dem mer. Kommer bare til å tenke på hva folk synes. Hm, blir kanskje ikke bedre av å skrive her inne, mange her har sikkert samme meninger som kameraten og venninna mi. Men dere kan jo bare la være å svare.....? Vil gjerne høre fra andre som bruker staver, slik at jeg kan bli litt oppmuntret til å bruke dem igjen......... Er det mulig, eller? Andre som synes det er god trening? Endret 14. august 2005 av Annie78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #2 Del Skrevet 14. august 2005 Når det utføres på riktig måte, er stavgang super trening, men jeg ser nesten aldri noen som går med staver som gjør noe annet enn å dasse avsted med stavene på slep. Nå vet ikke jeg noe om hvor og hvordan du trener, men et tips er å komme seg ut i naturen og finne noen stier e.l. med litt stigning, og bruke stavene der. Ellers synes jeg du skal gi fullstendig f... i hva folk sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alette Skrevet 14. august 2005 #3 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg går selv med staver en gang i blant, bruker dem gjerne hvis jeg er på fjelltur, synes det er supert. Jeg synes ikke det er teit å gå med staver, men det er sjelden jeg går på asfalt med dem. Jeg bruker dem helst når jeg går i skog og mark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #4 Del Skrevet 14. august 2005 Drit i hva folk mener. Annie, du er klokere enn som så. Fornuftigere også. Kos deg på tur!! Det jeg ler av, er gamlinger som går med begge stavene i en hånd...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 14. august 2005 #5 Del Skrevet 14. august 2005 Enig med de andre! Det er kjempebra trening å gå med staver! (v/rett bruk, men det gjelder vel for all trening?) Men jeg skjønner godt at du kvier deg når du får slike tilbakemeldinger. Det er ikke gøy å bli gjort narr av, samme hvor rett man har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #6 Del Skrevet 14. august 2005 Ja, det ser ufattelig teit ut, men gud så god trening det er. Merker spesielt at stavbruk avlaster knær og hofter når jeg går i marka. Fortsett å bruk dem du, så kan du le når du står der veltrent og stram i fisken og kameratene dine ikke greier å gå opp trappa uten at tunga henger ned på knærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 14. august 2005 #7 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg har staver liggende og syns det er super trening, men jeg nøler med å bruke dem etter noen kommentarer jeg har fått fra familien . Synes det er kjempefint å gå turer i skog og mark med staver, men for å komme dit må jeg først gjennom sentrum. Men hvem er det egentlig som bestemmer hva som ser dumt ut? Tror jammen jeg skal ta de fram igjen. Det er jo egentlig dumt å la seg stoppe av noen teite kommentarer fra folk som ikke har skjønt hvor god trening det faktisk er. Så takk for innlegget ditt Annie78, nå fikk jeg faktisk den dytten jeg trengte for å begynne med stavgang igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #8 Del Skrevet 14. august 2005 Det er mer teit å la være å trene/få rørt litt på seg enn å gå med staver. Hvis det er den treningsformen du trives med, er det lurt av deg å fortsette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 14. august 2005 #9 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg bruker staver og synes det er kjemeflott trening. Om noen synes det ser dumt ut så får det være deres problem. Ikke la andres dumme kommentarer hindre deg i å trimme på en måte som du liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie78 Skrevet 14. august 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 14. august 2005 Takk for svar! Herlig å høre så mage positive kommentarer. Jo, jeg bruker stavene skikkelig, det er ikke bare 'luntetur' med stavene på slep. Vi har dårlig med skogsveier her i området, så det blir asfalt på meg inntil videre. Men jeg skal så absolutt bruke stavene mer. Og drite i hva andre sier og tenker. :rosasmil: Så, kom dere ut og gå, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 14. august 2005 #11 Del Skrevet 14. august 2005 Drit i hva folk mener. Annie, du er klokere enn som så. Fornuftigere også. Kos deg på tur!! Det jeg ler av, er gamlinger som går med begge stavene i en hånd...... ← He he ja, og de driter antagelig at du ler av dem Merker det selv. Jo eldre jeg blir dess mindre bryr jeg meg om hva andre måtte tenke om meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 14. august 2005 #12 Del Skrevet 14. august 2005 Å drite ut folk som trener fordi de synes det ser rart ut.... Hva er teitere enn å løfte vekter f eks.. hallo.. DET er teit det! Snakk om merkelig ting å gjøre.... Eller løpe på mølle... hallo.... Nei, å drite ut folk som trener sier mest om avsender!!! Og det i et land der langrenn er normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #13 Del Skrevet 14. august 2005 He he ja, og de driter antagelig at du ler av dem Merker det selv. Jo eldre jeg blir dess mindre bryr jeg meg om hva andre måtte tenke om meg. ← Antakelig, om de hadde visst det. Jeg jobber rett ved siden av en turvei, nærme nok til at jeg kan se dem gå, men langt nok unna til at jeg kan rulle rundt på bakken og le meg fillete uten at de ser meg. Så det plager nok ingen For øvrig vet jeg hva du mener, jeg begynner også å bli gammel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest treningsveileder Skrevet 14. august 2005 #14 Del Skrevet 14. august 2005 Å trene med staver er ganske in det nå skal jeg si deg! Og det er jo kjempemange som gjør det!!! Derfor må du bare fortsette! Hold deg i form du, vennene dine er bare misunnelige på at du er flinkere til å trene enn dem selv! Og som du sier, du får mye mer igjen på en gåtur med staver enn uten! Det viktige er at du bruker de effektift slik at du kjenner det i armene, gå med en god holdning, ryggen blir også styrket ved stavgang!! Det du skal passe på, er at du har IKKE stavene for å STØTTE deg på de, balansen er viktig å bevare vettu!! Lykke til videre, tørk støvet av stavene igjen. Ja alle dere andre og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #15 Del Skrevet 14. august 2005 Nei, det er ikke teit når det gjøres ordentlig. Det er lame å se på folk som bare slenger med stavene foran seg men går du skikkelig med kraft er det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 14. august 2005 #16 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg bruker staver og synes det er kjemeflott trening. Om noen synes det ser dumt ut så får det være deres problem. Ikke la andres dumme kommentarer hindre deg i å trimme på en måte som du liker. ← :enig_anim: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2005 #17 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg går ikke med staver selv, men har faktisk lagt merke til at folk ofte gjør narr av det. Hvorfor kan jeg ikke skjønne. Fortsett å bruke staver du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2005 #18 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg har ikke selvtillit til å jogge engang, og ihvertfall ikke staver. Synes det er skikkelig pinlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla Skrevet 30. august 2005 #19 Del Skrevet 30. august 2005 Heisann!! Jeg kjøpte meg staver i januar, og har brukt de flittig siden. Jeg har også fått endel komentarer på dette; ...har du glemt skiene dine?....osv... Men det bryr jeg meg lite om må jeg si. Jeg trener, holder meg i form, og for meg er det det viktigste. Og det rareste er, de som kommenterer stavgangen, er jo de som ikke er i aktivitet i det hele tatt. Virker nesten som om de er litt misunnelige, tror ikke de tør å skille seg litt ut... Men det er jo ikke mitt problem. Må legge til at dette er en glimrende form for trening, og jeg kommer til å fotsette å gå med staver, uansett hva andre måtte mene om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå