AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Del Skrevet 19. januar 2021 Trodde jeg akkurat både hørte og så syner da det plutselig fløy en fullt levende veps inne i huset. Er det noen som har opplevd det midt på vinteren før? Har akkurat vært nesten 25 minus grader ute også. Lukket opp ytterdøra og endte heldigvis til slutt med at den fløy ut av seg selv. Anonymkode: 9098f...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Trodde jeg akkurat både hørte og så syner da det plutselig fløy en fullt levende veps inne i huset. Er det noen som har opplevd det midt på vinteren før? Har akkurat vært nesten 25 minus grader ute også. Lukket opp ytterdøra og endte heldigvis til slutt med at den fløy ut av seg selv. Anonymkode: 9098f...69f Har det gått deg hus forbi at vi er midt i en global oppvarming? Selvfølgelig har det konsekvenser. Anonymkode: ce9ad...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har det gått deg hus forbi at vi er midt i en global oppvarming? Selvfølgelig har det konsekvenser. Anonymkode: ce9ad...33b Har lest litt nå, og dronningen overvintrer visst og kan våkne til liv hvis det plutselig blir varmere eller blir flyttet på. Så det var nok en dronningveps jeg så som har funnet en plass å overvintre i huset og våknet opp. Jaja, lærte da litt om veps i natten. Men ja, det skulle ikke forundre meg om vi kommer til å se slike ting i større grad fremover pga klimaforandringer. Ts Anonymkode: 9098f...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) Haha! Klimaendringer- lol. Dette var en dronning som har funnet seg til rette i boligen din (og kunne ha skjedd for 500 år siden på lik linje med i 2021). Det var jo litt synd at du slapp den ut da, utendørs i januar er jo døden for henne Ideelt sett kunne man ha stengt den inne i et rom du ikke bruker: typ en kjellerbod eller lignende. Mange veps- og humlearter er jo utrydningstruet. Men ja, det må jo ha vært litt av et syn nå i januar Endret 19. januar 2021 av Den Sagnsomsuste 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 Den Sagnsomsuste skrev (Akkurat nå): Haha! Klimaendringer- lol. Dette var en dronning som har funnet seg til rette i boligen din. Det var jo litt synd at du slapp den ut da utendørs i januar er jo døden for henne. Ideelt sett kunne man ha stengt den inne i et rom du ikke bruker: typ en kjellerbod eller lignende. Mange veps- og humlearter er jo utrydningstruet. Men ja, det må jo ha vært litt av et syn nå i januar Ja, tenkte på det etterpå at det var dumt at jeg slapp den ut. Lukket opp døra etterpå for å se om den fortsatt var der, men så den ikke noe mer. Ble så forfjamset at det eneste jeg tenkte i farta var å få den bort og ut. Anonymkode: 9098f...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 19. januar 2021 #6 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, tenkte på det etterpå at det var dumt at jeg slapp den ut. Lukket opp døra etterpå for å se om den fortsatt var der, men så den ikke noe mer. Ble så forfjamset at det eneste jeg tenkte i farta var å få den bort og ut. Anonymkode: 9098f...69f Fort gjort, ikke tenk på det. En veps fra eller til er jo en dråpe i havet, og for hva vi vet trenger den ikke å ha vært en utrydningstruet dronning. Jeg hadde trolig reagert som deg, en veps på vinteren er jo som snø om sommeren - wierd 😄 Endret 19. januar 2021 av Den Sagnsomsuste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Del Skrevet 19. januar 2021 Klimaendringene er reelle! Og det påvirker insektene. Som denne tråden er et eksempel på. Dere Trump-tilhengere, altså 🙄 Litt over en dag igjen nå, så er det over for dere. Det blir andre tider med Biden ☺️ Anonymkode: ce9ad...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 19. januar 2021 #8 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klimaendringene er reelle! Og det påvirker insektene. Som denne tråden er et eksempel på. Dere Trump-tilhengere, altså 🙄 Litt over en dag igjen nå, så er det over for dere. Det blir andre tider med Biden ☺️ Anonymkode: ce9ad...33b DronningVepsen overvintrer i lune kriker og kroker, hvilket husene våre har mange av. Dette foregår helt uavhengig av hva som skjer i amerikansk politikk, kjære deg. Jeg tar altså ikke stilling til klimaspørsmålet, men påpeker at det trolig ikke spiller noen verdens rolle i akkurat dette tilfellet. Endret 19. januar 2021 av Den Sagnsomsuste 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Del Skrevet 19. januar 2021 Har hørt flere som har funnet dronning inne i vinter, da til tross for ganske mange minusgrader ute. Men inne har vi jo det varmt og godt, fint for et insekt å overvintre 😊 Jeg hadde nok også sluppet den ut, med min vepsefobi hadde jeg aldri turt å sperre den inne på et rom den kunne bygge bol i 😅 Anonymkode: 02ca1...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 19. januar 2021 #10 Del Skrevet 19. januar 2021 Herregud, jeg satt her og følte meg nedfor på grunn av kulda, og du minte meg på veps. Takk, skal nyte drittværet mer nå! 😂 Hvorfor glemmer jeg alltid veps når det er kaldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Del Skrevet 19. januar 2021 Vi fikk en diger veps (dronning?) inn med en vedsekk i fjor vinter. Plutselig krabbet den på gulvet 🙈 den måtte dessverre bøte med livet ja! Anonymkode: 39f27...383 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Del Skrevet 19. januar 2021 Den Sagnsomsuste skrev (17 timer siden): Haha! Klimaendringer- lol. Dette var en dronning som har funnet seg til rette i boligen din (og kunne ha skjedd for 500 år siden på lik linje med i 2021). Det var jo litt synd at du slapp den ut da, utendørs i januar er jo døden for henne Ideelt sett kunne man ha stengt den inne i et rom du ikke bruker: typ en kjellerbod eller lignende. Mange veps- og humlearter er jo utrydningstruet. Men ja, det må jo ha vært litt av et syn nå i januar Hvilke norske vepsearter er utrydningstruet? Anonymkode: 0f07b...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå