Gå til innhold

DNB konto BSU2.0, hva skjer dersom pengene brukes til annet enn bolig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en BSU 2.0 sparekonto hos DNB, men nå står jeg på bar bakke og det står mellom kredittkortgjeld eller å tømme det jeg har på min BSU 2.0. Hva skjer dersom jeg bruker disse pengene på regninger i stedet for på boligen? Jeg finner ingen oppdatert informasjon på dette på nett, så jeg håper at kanskje noen her vet. 

Anonymkode: 4a2b6...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Ved uttak som ikke er til boligformål må du betale et gebyr på 2 % av uttakbeløpet. Det gjelder ikke hvis du tar ut pengene og avslutter kontoen", står det på DNB sine sider. Man får ikke opprette ny BSU start, dersom du avslutter kontoen.

Anonymkode: 494b7...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

"Ved uttak som ikke er til boligformål må du betale et gebyr på 2 % av uttakbeløpet. Det gjelder ikke hvis du tar ut pengene og avslutter kontoen", står det på DNB sine sider. Man får ikke opprette ny BSU start, dersom du avslutter kontoen.

Anonymkode: 494b7...f89

Takk for svar! Det tolker jeg som at jeg kan ta ut hele beløpet og avslutte kontoen uten å betale 2%, selv om pengene ikke går til boligformål.. Jeg håper det stemmer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for svar! Det tolker jeg som at jeg kan ta ut hele beløpet og avslutte kontoen uten å betale 2%, selv om pengene ikke går til boligformål.. Jeg håper det stemmer. 

Tror du vil miste det du har "tjent" på den gode renten?

Anonymkode: 876e7...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en kortvarig situasjon kan det være like greit med kredittkort. Når forventer du at problemene dine vil være overstått?

Anonymkode: 6fc07...053

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis dette er en kortvarig situasjon kan det være like greit med kredittkort. Når forventer du at problemene dine vil være overstått?

Anonymkode: 6fc07...053

Du råder en med kredittkortgjeld hvor boligsparing må brukes til å løse det med kredittkort? 🤔

Anonymkode: 45fa3...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du råder en med kredittkortgjeld hvor boligsparing må brukes til å løse det med kredittkort? 🤔

Anonymkode: 45fa3...3f5

TS har ikke kredittkortgjeld i dag i følge første innlegget.

Anonymkode: 88706...86c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2021 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

TS har ikke kredittkortgjeld i dag i følge første innlegget.

Anonymkode: 88706...86c

Jeg har ikke kredittkortgjeld nei. Faktisk har jeg null gjeld overhodet. Jeg har kjøpt eiendom, men nå behøver jeg penger for å betale noen veldig uventede regninger (syk hund), og da var BSU 2.0 min beste løsning.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...