AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Var du fast bestemt på å ikke fortelle det? Hvordan takler du å leve med det? Dårlig samvittighet? Noen du har betrodd deg til? Hvorfor var du utro? Angrer du? Jeg har vært utro. Venninne sier jeg ikke bør fortelle det til min mann. Er det slik at det er best at jeg bare plages med det selv? Anonymkode: 56ee0...dd7
Silva Pluvialis Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Det beste er å være ærlig. Da får han mulighet til å ta stilling til saken og forholdet. Lyver man i tillegg er det også et tillitsbrudd, og personen får ikke muligheten til å velge om utroskap er noe personen vil finne seg i. Jeg vil nesten påstå at løgnen er verre en utroskapen, for det er en måte å opprettholde sviket på. Vær ærlig!! Det er det eneste jeg kan råde deg til. 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 19. januar 2021 Uatskillelig skrev (2 minutter siden): Det beste er å være ærlig. Da får han mulighet til å ta stilling til saken og forholdet. Lyver man i tillegg er det også et tillitsbrudd, og personen får ikke muligheten til å velge om utroskap er noe personen vil finne seg i. Jeg vil nesten påstå at løgnen er verre en utroskapen, for det er en måte å opprettholde sviket på. Vær ærlig!! Det er det eneste jeg kan råde deg til. Ikke helt enig. Om det var ett engangstilfelle (altså ikke en afære over lengre tid) og man angrer tenker jeg at det gjør mer skade enn nytte å fortelle den andre persjonen om det. Så får man heller leve alene med sin dårlige samvittighet. Anonymkode: e8084...38f 54
Silva Pluvialis Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke helt enig. Om det var ett engangstilfelle (altså ikke en afære over lengre tid) og man angrer tenker jeg at det gjør mer skade enn nytte å fortelle den andre persjonen om det. Så får man heller leve alene med sin dårlige samvittighet. Anonymkode: e8084...38f Uenig. Jeg ville heller visst enn å bli løyet til. Jeg hadde aldri tilgitt personen om jeg fant ut av utroskapen, og personen i tillegg hadde løyet om det. Det er et dobbelt tillitsbrudd. 14
CorvusCorax Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Om du har tenkt til å bevare forholdet til mannen din, og aldri være utro igjen - så bør du ikke fortelle det. Noen ganger stemmer "det man ikke vet har man ikke vondt av". Om han aldri får vite det vil han leve videre lykkelig sammen med deg - og slipper den sorgen som et sånt svik medfører. Han vil aldri kunne se på deg på samme måte igjen. Ønsker du å være sammen med ham og ta vare på forholdet så ikke fortell ham. 47
Gjest lillemy36 Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Tenk om folk klarer og holde seg i skinnet og ikke knulle andre når de er i et forhold, hvor lettere ting hadde hvert da!! Min eks var utro... Han har skadet meg for livet! 13 år rett i dass, og stoler ikke på noen menn lenger... Fortell det og la han få velge og gå eller bli. Men han kommer aldri til og stole på deg igjen.... Og husk en ting til... Sannheten kommer alltids frem uandett hvor mange år det går... Det er enda værre og vite sånn svik mange år etter! Trust me!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Det kommer ann på grunnen. Jeg var utro som hevn en gang. Lever godt med det. Ingen som vet. Men normalt sett,er utroskap ødeleggende. Anonymkode: 3c0bc...cb5 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Ikke fortell. Etterhvert glemmer man det selv også. Anonymkode: 5092d...738 15
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Jeg var utro et par ganger for nesten 20 år siden. Fortalte ikke om det, visste allerede da at det vil ikke komme frem. Plaget meg lite da det skjedde og ikke idag heller. Har flere hemligheter jeg tar med til graven. Jeg er kvinne forresten. Anonymkode: 5f2fa...328 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Som andre her tror jeg også i noen tilfeller det bare gjør mer skade. Det er nærmest egoistisk, den utro ønsker å lette hjertet og få mindre dårlig samvittighet, og gjør med det den andre vondt. Om det var et engangstilfelle, ikke betydde noe og aldri vil skje igjen, aldri vil komme frem og du kanskje i tillegg er sikker på at kjæresten din ikke vil forlate deg for dette, så kan det være bedre for den du er sammen med å ikke vite. Du lager bare et stort sår i personen, som kanskje vil prege den og forholdet deres for alltid. Anonymkode: 1c8ad...8d4 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Jeg var utro og fortalte det aldri. Det var til det beste både alle parter. Men til forskjell fra deg så var det ingen andre som visste noe som helst og dermed er risikoen for at fet uansett kommer ut veldig lav. Forholdet jeg var i sang uansett på siste verset, så for meg var utroskapen en bekreftelse på at jeg måtte komme meg ut av forholdet. Anonymkode: 097f8...6c3 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Var du fast bestemt på å ikke fortelle det? Hvordan takler du å leve med det? Dårlig samvittighet? Noen du har betrodd deg til? Hvorfor var du utro? Angrer du? Jeg har vært utro. Venninne sier jeg ikke bør fortelle det til min mann. Er det slik at det er best at jeg bare plages med det selv? Anonymkode: 56ee0...dd7 Jeg er helt enig med din venninne. Ikke si det! Den dårlige samvittigheten forsvinner litt etterhvert. Det vet jeg av erfaring. Jeg var dum å sa det en gang , og det ødela hele forholdet og har gått hardt utover flere. Bant annet mitt barn. hold tett!! Anonymkode: 3af48...7c1 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 Min samboer var utro og løy om det. Løgnene var det værste, hadde han vært ærlig med en gang det skjedde hadde det vært bedre. Nå har han egentlig bare vist at han ikke er til stole på og er villig til å fortelle en løgn om viktige ting. Vær ærlig! Det er utrolig vondt når den du elsker forteller løgner. Anonymkode: 01f8a...d51 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 Det er flere her som sier at livet har blitt ødelagt av at noen har vært utro mot dem. Samtidig forfekter de at man alltid må fortelle. Jeg mener at hvis det virkelig var en engangshendelse, ingen sjans til at det kommer frem senere og forholdet er noe å satse på. Så er det bedre å ikke fortelle. Anonymkode: db0e8...264 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var utro et par ganger for nesten 20 år siden. Fortalte ikke om det, visste allerede da at det vil ikke komme frem. Plaget meg lite da det skjedde og ikke idag heller. Har flere hemligheter jeg tar med til graven. Jeg er kvinne forresten. Anonymkode: 5f2fa...328 De færreste angerer på at de var utro, de angrer på at de ble tatt. Anonymkode: cd9d8...f31 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De færreste angerer på at de var utro, de angrer på at de ble tatt. Anonymkode: cd9d8...f31 Dette tror jeg ikke er sant når det gjelder de som dette er en engangshendelse for. For de som er notorisk utro så kan det nok være slik. Anonymkode: db0e8...264 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke helt enig. Om det var ett engangstilfelle (altså ikke en afære over lengre tid) og man angrer tenker jeg at det gjør mer skade enn nytte å fortelle den andre persjonen om det. Så får man heller leve alene med sin dårlige samvittighet. Anonymkode: e8084...38f Men er det riktig? Jeg mener nei. Man har rett på sannheten, så man kan velge selv hva man gjør. I alle fall så lenge det fins en mulighet for at personen heller vil vite enn at det forblir skjult. Har personen sagt at de ikke vil vite hvis man er utro, greit nok, men i alle andre tilfeller mener jeg det er riktig å fortelle sannheten. Det er også det beste for din egen del, jeg tror ikke du vil se på deg selv på samme måte igjen hvis du ikke sier noe. Du har gjort en feil, en veldig ille en, men det et samtidig menneskelig å gjøre feil. Stå fram og fortell sannheten, lær av det og gå videre. Jeg mener det er det eneste rette. Anonymkode: e0e89...7ca 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 Dette er kanskje litt utenom tema men hvor går grensen for utroskap for dere? Er det å ha kontakt m en person uten sex men likevel å ha ha følelser for vedkommende, eller er det fysisk m sex eller kyssing ? Jeg har aldri vært utro og har vært helt i mot det, men nå har jeg havnet i den situasjonen å få følelser for et annet menneske. Det er helt forferdelig. Trodde aldri det skulle skje meg. Er jeg utro hvis jeg tenker på den andre personen? Forholdet jeg er i er helt ok, men vi har en del uenigheter som er vanskelige. Anonymkode: 9726c...2ce
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 Det at de kommentarene som sier at du ikke skal si noe, får flest likes, skremmer meg. Kan man ikke stole på noen? Må man liksom regne med at man kan bli løyet for på denne måten hvis man går inn i et forhold? Forstår dere ikke at slike holdninger sannsynligvis gjør at folk tenker det er greit å være utro bare man ikke forteller sannheten? Anonymkode: e0e89...7ca 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 Jeg mener at den bedratte part har rett til å vite at du har utsatt dem for sykdomsrisiko. For nei, den forsvinner ikke helt selv hvis du bruker kondom. Anonymkode: 04e91...f3a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå