Gå til innhold

Hvordan legge ting bak seg som venner har sagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som pleier å komme med diverse stikk til meg og kommenterer. En gang ble jeg veldig lei meg fordi hun slengte samme kommentar i ansiktet på meg.  Hun sa unnskyld og sa at hun pleier å si ting uten å tenke. Jeg greier ikke å la være å tenke på kommentarene, spesielt den ene spesifikke kommentaren da den var veldig sårende. Hvordan legger meg man sånne ting bak seg? 

Anonymkode: 42402...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig at du lærer deg å grensesette å si hvor skapet skal stå om noen slenger dritt til deg. Når du klarer det, reagerer man på en annen måte. Det blir lettere å la ting prelle av.

Anonymkode: 2e556...582

Skrevet

Sett grenser og spør henne hva hun mente led det.. dårlig unnskyldning å skylde på at hun sier ting uten å tenke.. for alt en sier er jo tenkt. 
fortsetter hun så trekk deg til ale og Finn andre å være sammen med. Du fortjener bedre! 

Anonymkode: ef475...e4a

Skrevet

I tillegg til det de andre har kommentert, kan du jobbe med å bli mer selvbevisst. Når du klarer å godkjenne deg selv og akseptere hva enn det gjelder, så preller andres kommentarer av.

Anonymkode: 9494f...399

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har en venninne som pleier å komme med diverse stikk til meg og kommenterer. En gang ble jeg veldig lei meg fordi hun slengte samme kommentar i ansiktet på meg.  Hun sa unnskyld og sa at hun pleier å si ting uten å tenke. Jeg greier ikke å la være å tenke på kommentarene, spesielt den ene spesifikke kommentaren da den var veldig sårende. Hvordan legger meg man sånne ting bak seg? 

Anonymkode: 42402...818

Venner som kommer med stikk bevisst er ikke gode venner, og slike vennskap bryter deg sakte og sikkert ned.. 

vare det du beskriver.. du klarer ikke glemme 

Anonymkode: ef475...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...