AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 Heisann! Er student i en annen by, men er hjemme rett og slett pga corona og restriksjonene, de jeg bor med er og det. Er digital undervisning på skolen og. Må dessverre betale husleia på leiligheteten hver mnd, noe jeg føler er bortkasta iom at jeg ikke får bodd der. Er det flere som betaler husleia uten å bo der? Har jeg evt rett på å kontakte huseieren og spørre om jeg kan kansellere å betale husleie nå som det ikke er skole, eller er det umulig? Anonymkode: 2fcad...caf
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Du kan jo det hvis du sier opp avtalen og flytter, ellers nei. Er ikke utleieren sin feil at du ikke er der. Anonymkode: 91476...e77 8
The Kitten Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heisann! Er student i en annen by, men er hjemme rett og slett pga corona og restriksjonene, de jeg bor med er og det. Er digital undervisning på skolen og. Må dessverre betale husleia på leiligheteten hver mnd, noe jeg føler er bortkasta iom at jeg ikke får bodd der. Er det flere som betaler husleia uten å bo der? Har jeg evt rett på å kontakte huseieren og spørre om jeg kan kansellere å betale husleie nå som det ikke er skole, eller er det umulig? Anonymkode: 2fcad...caf Selvfølgelig kan du spørre om det hvis du vil gi huseier en god latter. 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Du har jo fortsatt en leiekontrakt som du må forholde deg til, og utleier driter jo i om du er der eller ikke. Da bør du heller sende oppsigelse, og betale husleie ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 4bf7e...c90
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Du har undertegnet kontrakt med en bestemt oppsigelsestid. Skal du slutte å betale leie, må du si opp rommet ditt og så betale ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 5dcb7...8db 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Da må du si opp kontrakten, evnt fremleie om det er lov? Ellers nei Anonymkode: bb65c...f66
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Takk for svar! Det jeg tenkte ja.. Anonymkode: 2fcad...caf
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Det er jo ikke huseiers problem at du ikke er der! Anonymkode: 4df71...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå